Datadir i MySQL
Fra : Harald

Dato : 24-01-07 17:34

Hej

Jeg vil gerne gemme MySQL´s datadir på en anden computer, jeg forsøger at
sætte datadir således
datadir=\\min server\delt mappe\mysql\data
men det virker ikke, så forsøger jeg at oprette en forbindelse til et
netværksdrev og derved få et drev bogstav at arbejde med således:
datadir=z:\mysql\data
det virker helle ikke.

Hvis jeg smider data filerne på en USB harddisk som er koblet til samme
computer som MySQL serveren ligger på så er der ingen problemer i at flytte
datadir over på den, så spørgsmålet er om det ikke er muligt at have data
filerne liggende på et netværksdrev som altså ikke befinder sig på samme
fysiske computer som serveren ligger på?

Det jeg i sidste ende gerne ville opnå var at anskaffe mig en NAS med Raid 1
som data filerne kan ligge på.

Jeg benytter MySQL 4.0.26 og Windows XP proff.

/HK

Fra : Martin

Dato : 25-01-07 16:59

Harald wrote:
> Hej
>
> Jeg vil gerne gemme MySQL´s datadir på en anden computer, jeg forsøger at
> sætte datadir således
> datadir=\\min server\delt mappe\mysql\data

Prøv med / istedet for \
altså
//din server/mappe/mysql/data

> men det virker ikke, så forsøger jeg at oprette en forbindelse til et
> netværksdrev og derved få et drev bogstav at arbejde med således:
> datadir=z:\mysql\data

Igen - prøv med /

Min ser fx. sådan her ud
datadir="C:/wwwserver/MySQL Server 4.1/Data/"

Fra : Harald

Dato : 25-01-07 21:08

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med / istedet for \
> altså
> //din server/mappe/mysql/data

> Igen - prøv med /
>
> Min ser fx. sådan her ud
> datadir="C:/wwwserver/MySQL Server 4.1/Data/"

Giver samme resultat, jeg få en fejl 1067. Jeg tror det har noget med
rettigheder at gøre men jeg har ikke lige noget idé om hvad der skal rettes.

/HK

Fra : Martin

Dato : 25-01-07 21:44

Harald wrote:
> Giver samme resultat, jeg få en fejl 1067. Jeg tror det har noget med
> rettigheder at gøre men jeg har ikke lige noget idé om hvad der skal rettes.

mysqld --remove MySql

Then re-install the service with a defaults-file option as follows

mysqld --install <service name> --defaults-file=<full path of "my.ini" file>

For Eg: mysqld --install MySql --defaults-file=c:\mysql\my.ini

Fra : Martin

Dato : 25-01-07 21:47

Harald wrote:
> Giver samme resultat, jeg få en fejl 1067. Jeg tror det har noget med
> rettigheder at gøre men jeg har ikke lige noget idé om hvad der skal rettes.

Læste lige at fejl 1067 også kan være et firewall problem - så husk at
åbne port 3306 (hvis default port bruges)