Tilbud på gratis Personal edition af CoCre~
Fra : Peter A. Jensen

Dato : 13-01-07 22:40

http://www.cocreate.com/modeling_pe_landing.cfm

Har ikke selv fået prøvet.
Men http://www.cocreate.com skulle levere en meget let og speciel historie
fri modeller.
Der er assembly, surface, wireframe, Og også mulighed for forskellige
bearbejdninger.

Mvh Peter A. Jensen

Fra : Lars

Dato : 17-01-07 22:27

In article <45a95160$0$4162$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
PeterFUP@danmark.dk says...
> http://www.cocreate.com/modeling_pe_landing.cfm
>
> Har ikke selv fået prøvet.
> Men http://www.cocreate.com skulle levere en meget let og speciel historie
> fri modeller.

det har undret mig noget at CoCreate satdig holder fast i denne form for
B-rep modelling, lidt lige som alm AutoCAD gør det.

For et par år siden havde jeg fornøjelsen af at se SolidDesigner i
action på CeBIT messen, netop for at teste "historik fri" modellering.

Jeg bad dem lave en simpel boks, udhule denne, som shelling i Inventor,
for tilsidst at lave et par features inden i boksen. Det virkede noget
omstændigt, specielt ved ændringer, når systemet ikke muliggør nogen
form for intelligens i designet.

--
Best regards

Lars

Fra : JimR

Dato : 12-09-07 10:24

"Lars" <nomail@none.com> wrote in message
> [...]

for tilsidst at lave et par features inden i boksen. Det virkede noget
omstændigt, specielt ved ændringer, når systemet ikke muliggør nogen

Vi havde Solid Designer på et tidspunkt og efter mange år med ME-10 2D tog
det nøjagtig 3 timer så var vi igang med at modellere 3D, jeg synes det var
ufattelig let at bruge og dejlig overskueligt. Den ikke-parametriske
modellering kræver at man tænker lidt anderledes (og gemmer diverse
hjælpesolids)

Sammenlignet med Pro/Engineer er det ufattelighamrende let at bruge men
alligevel bruger vi Pro/E i dag da vores kunder kræver det.

JimR

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 20-09-07 21:46

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> for tilsidst at lave et par features inden i boksen. Det virkede noget
> omstændigt, specielt ved ændringer, når systemet ikke muliggør nogen

CoCreate har oprindelse i HP's ME10/ME30 som var direkte baseret på Romulus,
når softwaren har rødder så langt tilbage er det nok naturligt at noget
virker lidt omstændigt.
http://www.Kamtech.dk har iøvrigt stadig dansk service og kurser.

Jeg vil betegne B-rep som værende dagens standarden inden for solid
modelling,
CSG's begrænsninger gør at det i mange nyere CAD pakker udelukkende anvendes
B-rep.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boundary_representation
http://en.wikipedia.org/wiki/Constructive_solid_geometry

Standard AutoCAD's anvender vel CSG eller overflader?
Mvh Peter