Hvordan gør man dette i VB2005?? (KeyPress~
Fra : Ingelsen

Dato : 11-01-07 10:00

Følgende har altid virket i VB6.0

Private Sub Textbox1_KeyPress (KeyAscii as Integer)
Select case KeyAscii
case Asc("0") to Asc ("9")
Case Else
KeyAscii = 0
End Select
End Sub

Dette gør der kun kan indtastes tal.
Men det må skulle gøres på en anden måde i VB2005, nogen der ved hvordan??

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-07 10:57

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote in message
> Følgende har altid virket i VB6.0
>
> Private Sub Textbox1_KeyPress (KeyAscii as Integer)
> [...]

Først og fremmest mener jeg du skal kigge på en kontrol hvori du kan
afgrænse dette pr. property. Jeg mener den er lavet.

Ellers har jeg denne omskrevne funktion:

Private Sub txtRange_KeyPress1(ByVal sender As Object, ByVal e As
System.Windows.Forms.KeyPressEventArgs) Handles txtRange.KeyPress

OnlyDigits(e)

End Sub

Public Sub OnlyDigits(ByRef e As KeyPressEventArgs)

Try

If Char.IsDigit(e.KeyChar) _

Or e.KeyChar = "+" _

Or e.KeyChar = "-" _