BMP-billeder i AutoCad
Fra : Fru Sørensen

Dato : 04-01-07 09:59

Hej Gruppe
Jeg har et tegningshoved med et BMP-billede i.
Og problemet er at billedet forsvinder, så snart jeg trykker "hide" i forb.
med en 3D tegning.
Og det er jo ikke særligt genialt, da billedet er et logo.
Kan jeg gøre noget for at undgå at billedet forsvinder ????
Jeg har egentlig samme problem med "udfyldte" tekst-fonte. Det bliver bare
til konturstreger.

Mvh Lene

Fra : P.C.

Dato : 04-01-07 14:41

Hi

Fru Sørensen wrote:
> [...]
> Kan jeg gøre noget for at undgå at billedet forsvinder ????
> Jeg har egentlig samme problem med "udfyldte" tekst-fonte. Det bliver bare

Eh -- du skriver ikke om du har tegnet vha. mview ,om texten ikke er
paralell med UCS om problemet opstår efter du har aktiveret mview og
er i mspace eller Pspace --- dine problemer vil nok blive løst netop
ved at sætte tilemode rigtigt ,tegne dit logo i Pspace og ellers som
sædvanlig tegne i Mspace i de vinduer du angiver i Mview.

------ Det er ikke for at du skal blive forvirret, men hvis du ikke
kender mview bør du nok sætte dig ind i de options der er der.

Fra : P.C.

Dato : 04-01-07 15:08

Hi igen

P.C. wrote:
> [...]
>
> ------ Det er ikke for at du skal blive forvirret, men hvis du ikke
> kender mview bør du nok sætte dig ind i de options der er der.

Det var et stykke tid siden jeg måtte løse samme problem og jo, det
fungerer i Pspace , ---- altså du tegner i de vinduer, med eller uden
rammer, som du opretter med Mviev , efter selvfølgelig at have sat
Tilemode til 0, og tilsidst kan du så gå over i Pspace og indsætte
billeder eller text , og som jeg lige har prøvet bliver det stående
efter Hide --- Eh selvfølgelig efter igen at have aktiveret Mview og
angivet "hideplot".

Fra : Fru Sørensen

Dato : 04-01-07 16:38

[...]

Jeg ( og alle de andre ) arbejder i "Model" og det SKAL være der
tegningshovedet eller BMP-billedet skal kunne bruges.

Mvh Lene

Fra : P.C.

Dato : 04-01-07 18:47

Hi

Fru Sørensen wrote:

> Jeg ( og alle de andre ) arbejder i "Model" og det SKAL være der
> tegningshovedet eller BMP-billedet skal kunne bruges.
>
> Mvh Lene

Tja --- det lyder som AutoCAD før Ver. 12 hvor mange af en eller anden
grund havde svært med at plotte eller printe en tegning ; Pspace blev
netop indført for at gøre det nemt med tegningshoveder og papir
størrelser så alle kunne fatte, at når man tegner i CAD tegner man
IKKE i skala men en-til-en. Det du siger tyder på at du og "alle de
andre" nemt kunne klare jer med en AutoCAD ver.10 , ja undskyld jeg
siger det.

Fordi CAD er jo helt forskelligt fra tegneprogrammer ,det er derfor du
oplever problemer og hvorfor Mview er så smart fordi, ved at skrive
"Hideplot" så bliver både wondow's pixel grafik der altså er helt
anderledes end AutoCAD der grundlæggende er vector grafik --- det er
også derfor du oplever problemer med text fonds fordi, de er jo også
ligesom små tegninger ad et bogstav eller lign. faktisk skal du
aktivere flere programmer indeni AutoCAD men fortvivl ikke, du kan
faktisk bruge AutoCAD nemt og smart, det kræver blot, at du lærer tre
telefonbøger udenad ;))

Mview tilbyder en underkommando der hedder hideplot, hvis du har en
stor tegning med mange evt. usynlige vinduer så sikrer hideplot at
alle del tegninger bliver opdateret til at vise resultatet af en hide,
altså når 3D figurene bliver udfyldt at bagvedliggende vectorer (
sådan er programmet skrevet ) bliver evalueret samtidig bliver de
fælles windows gadgeds opdateret så en lille under processor også
lægger dit pixel grafik ind på skærmen --- AutoCAD er faktisk til at
bruge og man får eksakt de værktøjer der er brug for og alligevel
har det altid været umuligt med tegningshoveder og målestokke det er
fordi det ikke er den Gamle teknik ( papir tegninger og regneark ) men
ny teknik computere skal bruges til.

Altså er det ikke typisk, at netop tegningshoveder er totalt umuligt
med AutoCAD . Og stadig er som det altid var --- men altså, jeg havde
ingen problemer da jeg tenede AutoCAD og havde brug for at have pixel
grafik , Eh tegningshoveder får man smidt i hovedet ved at ændre
tilemode til null ,i logiske størrelser tegningshoveder du selv kan
editere med variabler fra tegningen ALT kan lade sig gøre med en
AutoCAD naturligvis , altså hvis man ikke kan regne med AutoCAD mere,
så er det forbi ;)) Og somsagt jeg kunne få det til at virke ved at
lære programmet udenad, så kan du også.