Liste over fordele ved at være slank
Fra : Marianne

Dato : 27-12-06 13:13

Hej

For et par år siden var der en, der havde skrevet en l a n g liste over
fordelene ved at have tabt de overflødige kilo. Er der nogen i gruppen, der
har gemt den? Jeg kan nemlig godt bruge lidt psykisk motivation

mvh
Marianne

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-12-06 22:11

Marianne skrev den 27-12-2006 13:13:
> [...]
> fordelene ved at have tabt de overflødige kilo. Er der nogen i gruppen, der
> har gemt den? Jeg kan nemlig godt bruge lidt psykisk motivation

Hvad hjælper en sådan liste dig? Ville det ikke være mere
hensigtsmæssig, at du lavede din egen liste altså hvilke fordele du får
af vægttabet.

Listen behøvedes ikke være endegyldig. Et tekstbehandlingsprogram er
vældig fleksibel til at ændre et dokument.

Lav dig selv et worddokument, hvor du med egne ord besvarer 3 spørgsmål

Hvorfor vil jeg tabe mig?
Hvordan vil jeg tabe mig?
Hvad er det jeg vil opnå ved at tabe mig?

Jeg vil da gerne hjælpe dig lidt på vej med en decideret liste:

Helbred
- mindsker risikoen for en MEGET bred portefølje af sygdomme/tilstande.
- bedre kondition
- kan klare mere fysisk.
- man bliver ikke så hurtig træt
- såfremt du skal operereres, så er der færrere komplikationer hhv.
man kommer sig hurtigere.

Det daglige
- der er en størrere vifte af tøjbutikker end for "store størrelser"
- der er mere plads i Metroen
- biografsæderne bliver størrere.

Mental overskud (meget individuelt må jeg vist skynde mig at tilføje)
- Man kan ligesom rumme mere
- Man kan klare flere/anderledes udfordringer.
- Man bliver mere glad

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-12-06 23:34

Marianne wrote:
> For et par år siden var der en, der havde skrevet en l a n g liste over
> fordelene ved at have tabt de overflødige kilo. Er der nogen i gruppen, der
> har gemt den? Jeg kan nemlig godt bruge lidt psykisk motivation

Det bliver nemmere at løbe fra politiet! ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69