Skærme
Fijala 3554
Ny skærm
Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-12-06 02:01

Nu er jeg min gamle neovo 15' kommer lidt kort når jeg ser hvad
udviklingen har bragt af lyksaligheder til hvad man kan få af nye og
ikke mindst større skærme. Kort sagt jeg kigger på ny skærm.

Jeg skal have mere arbejdsflade, så det er 19'.
Det skal være en all-round skærm, mht. til gaming spiller jeg ikke noget
avanceret, og jeg er heller ikke så hurtig til minestryger at
opdateringshastigheden bliver det svage led.
Så kan jeg passende kigge efter noget farveægte, skarpt med flot billede
og ender i kategorien kontorskærm.
Derudover skal den i sig selv se pæn ud på skrivebordet.
Udfra det ovenstående er det ikke den store udfordring at finde noget -
det er næsten bare at tage den jeg syntes har det bedste design.

Men, sekundært vil jeg gerne have TV i den, og så er det der rejser sig
nogle spørgsmål.
Min PC er en bærbar, så det er vigtigt skærmen kan "klare" TV delen selv
uden jeg skal have kort i PC. Jeg antager at den bedste løsning er
integreret TV/tuner i skærmen fremfor eksterne tunere.
Jeg starter søgningen på edbpriser og finder at Samsung stortset er de
eneste der har skærme med TV.

SM 940MG
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261155

SM 910MP
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=140435

Jeg kan normalt godt lide Samsungs design, men de her syntes jeg ligner
lidt for meget små fjernsyn frem for desktop/kontor skærme, så jeg
syntes ikke helt de ser så godt ud med tanke på min anvendelse.

Men jeg ser at LG har denne:
LG M1912A-BZ
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=260983

Jeg er dog ikke helt klar over om den tuner der er omtalt er integreret
eller hvordan den egentligt virker. Men jeg syntes skærmen tager sig
noget bedre ud.

Således er min beslutning skygget af nogle mørkeområder i min viden som
jeg vil prøve at få belyst ved at høre om der er andre der har mere viden.
Så hvis der er nogen der har svar på nogen af de nedenstående spørgsmål
hører jeg gerne.

1. Hvilken forskel gør det mht. integration af tuneren?
Altså skal jeg holde mig til de indbyggede eller er jeg fint kørende med
at købe en ekstern boks og vælge skærm frit fra alle hylderne?

2. Er LG modellen med integreret tuner?

3. Nogen forslag til andre skærme der kunne leve op til mine krav?

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 24-12-06 22:20

On Fri, 22 Dec 2006 02:00:43 +0100, Jonas Kofod wrote:

> [...]
>
> Jeg er dog ikke helt klar over om den tuner der er omtalt er integreret
> eller hvordan den egentligt virker. Men jeg syntes skærmen tager sig

Jeg kan ikke se noget på den side der skulle indikere at den har indbygget
tuner, kun højttalere.

Tomas

Fra : Jonas Kofod

Dato : 25-12-06 18:14

Tomas Pedersen wrote:

> Jeg kan ikke se noget på den side der skulle indikere at den har indbygget
> tuner, kun højttalere.

Klik,
Diverse -> "Med følgende monitor tilbehør:    Tv-tuner, Fjernstyring"

Ad anden vej har jeg imellemtiden klarlagt at der er tale om en
decideret integreret tuner.

Således forekommer mine oprindelige spørgsmål ændret til.
1. Gør det en forskel om en skærm har ekstern eller integreret tuner?

2. Er den omtalte LG skærm god?

Sidstnævnte forventer jeg at måtte vente lidt på at kunne indhente info
på da den skærmen er meget ny og f.eks. ikke lanceret i Tyskland pt. Til
den tid, hvor dens navn sandsynligvis vil være uden "BZ", kunne man nok
forvente at den gav anledning til lidt omtale eksempelvis på prad.de.