Har brug for et gratis/billigt 3d CAD prog~
Fra : zacariaz@gmail.com

Dato : 22-12-06 00:58

Jeg har, som overskriften antyder brug for et gratis/billigt 3d CAD
program. Det skal bruges til at få visualiseret nogle af mine mere
komplekse/skøre idéer.
Hvad det skal kunne er lidt svært at definere, men jeg holder af at
taste værdierne ind frem for at rode rundt med musen. Jeg har
tidligere brugt autocad og som 2d platform er det da også udemærket,
men hvad 3d delen angår er lige lovligt kompliceret til mit
temperament, desuden er det for dyrt.
Jeg har ikke brug for størrer kunstnerske udfoldelses muligheder, som
fx. overflader.
Jeg har brug for at kunne definere sfærer, linier, flader, rør,
kegler, etc. for sig selv og i forhold til hinanden.

Jeg har søgt i grupperne og på nettet uden at finde finde noget som
helt lever op til mine krav, jeg er dog overbevist om at et sådan
program findes, men det kan være svært at overskue den store mængde
søgeresultater.

På forhånd tak.

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 22-12-06 19:06

zacariaz@gmail.com wrote:
> [...]
> helt lever op til mine krav, jeg er dog overbevist om at et sådan
> program findes, men det kan være svært at overskue den store mængde

Der er vist tilbud på Solid Works for tiden vi har i hvert fald lige
investeret og opdateret vores Edgecam til solid også...
Så når skal der køres fuld 3D simultan på vores mill/turn maskine og nye 5
akset maskine tidligere har vi kun kørt positionering.

-Leon

Fra : zacariaz@gmail.com

Dato : 22-12-06 23:50

Leon Hulstroem skrev:

> [...]
> Så når skal der køres fuld 3D simultan på vores mill/turn maskine og nye 5
> akset maskine tidligere har vi kun kørt positionering.

Jeg har ikke været i stand til at finde nogle egentlige priser på
solidworks, men det forekommer mig at være et meget dyrt produkt til
mine beskedne behov.
Men tak for forslaget alligevel.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-12-06 13:33

On 22 Dec 2006 14:50:17 -0800, zacariaz@gmail.com wrote:

>Jeg har ikke været i stand til at finde nogle egentlige priser på
>solidworks, men det forekommer mig at være et meget dyrt produkt til
>mine beskedne behov.

Kender ikke de aktuelle priser men et af sommerens hotte tilbud var:

SolidWorks 45.000,-

SolidWorks Office Professional 56.250,-

SolidWorks Office Premium 74.250,-

Til alle tre medfulgte en 24" widescreen.

Prøv evt .at se på Alibre... det hører vist til i den billige ende
http://www.alibre.com/

Jeg faldt dog over denne komentar for nogen tid siden:
Believe me, you do not want Alibre design. It is a piece of garbage
once you get into assemblies with
more than 25-50 parts. It will drive you crazy.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : GK

Dato : 23-12-06 16:53

i linux verden er der en fil der hedder knoppix og det er noget der køere
fra en cd rom og der ligger et fortrinligt cad prg
på Q cad hedder den og det er ganske gratis ,, bestil den eller hent den
ned og brænd den som billedfile på en cd så kører det fra cd rommen

Fra : zacariaz@gmail.com

Dato : 23-12-06 17:27

GK skrev:
> [...]
> på Q cad hedder den og det er ganske gratis ,, bestil den eller hent den
> ned og brænd den som billedfile på en cd så kører det fra cd rommen

Undersøgte lige sagen og det forekommer mig at qcad, det ellers ligner
et godt program, er begrænset til 2d, hvilket betyder at det ikke
lever op til mine behov, men tak for forslaget.

Hvad solidworks angår tvivler jeg på at jeg kan få min SU til a
strække så langt

Fra : william

Dato : 23-12-06 19:13

SolidWorks har en studieversion til omkring 2K.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-12-06 23:02

GK skrev:
> [...]

lever op til mine behov, men tak for forslaget.

Hvad solidworks angår tvivler jeg på at jeg kan få min SU til a

Autocad kan fås i en studieversion med Inventor til 995,-

--
mvh Uffe

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 27-12-06 07:02

Hej Uffe

Du kan som studerende købe SolidWorks særdeles billigt (fra kr. 590,-).
Se venligst følgende link: http://www.journeyedeurope.com

mvh
Jess G. Frandsen
Solid Design House A/S