Opsætning af tegnepapir i Solid Edge Free ~
Fra : Asger Funder Markuss~

Dato : 18-12-06 23:59

Hej!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte et nyt stykke tegnepapir
(Template) op i størrelse A4 i Solid Edge 2D.
Jeg har lige downloaded programmet i sidste uge, så jeg har slet ikke fundet
ud af det endnu (eller måske nærmere: fundet "ind i det").
Jeg har kun en A4 printer- derfor denne størrelse.
Hvordan indstiller man iøvrigt programmet til at printe ud i forskellige
målestoksforhold???

Hilsen og tak
Asger

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 20-12-06 20:31

Jadav!

Dine template ligger sikkert i:
C:\Programmer\Solid Edge\Program\Template

Load dem der fra og lav dit eget tegningshoved osv. og gem det her igen det
under et nyt navn.

Du skal ikke printe ud i forskellige målestoksforhold, du skal tegne i 1:1.
Dette gør du ved at trykke på iconet der hedder (Draft view) og derefter
trykker du på papiret, så kommer der et hvidt vindue frem så tegner du bare
løs.
Når du er færdig trykker du på iconet (Return) i toppen, så hopper den
tilbage til dit tegne papir.
Nu er tegningen måske meget stor, så køre du musen ud i kanten af din
tegning og der kommer en rød firkant rundt om din tegning, så trykker du på
højre museknap og vælger propertise, her kan du vælge målestoksforhold.
Du kan dobbelt klikker på tegningen bagefter, så kan du editerer videre i
den!

Husk at kigge i tools menuen, her skal der være flueben i:
Maintain Relationships
Relationship handles

Så kan du binde dine linier og cirkler sammen.

Tutorials er eller meget god i SE, så kig en tur i den!

Det er faktisk et rigtigt godt CAD.

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Asger Funder Markuss~

Dato : 01-01-07 16:28

Hej Hans!

Tak for dit svar - jeg er i fuld gang med SE og det går fint.
Jeg har også prøvet at takke dig for hjælpen, men svaret kommer ikke frem.
Nu prøver jeg så her!
Tak for hjælpen!!
Asger