Cybercity telefoni - flere tele stik i hus~
Fra : CC

Dato : 16-12-06 19:36

Hej i Gruppen

Jeg har det grej til cybercity bredbånd og telefoni
Har lige nu alm.2Mbt. bredbånd fra Cybercity men vil gerne have telefon med
for de 99.-kr Der er så en ny ruter "ZyXel 2602" som nu skal bruges, det er
jeg med på!
Men hvor dan laver jeg så alle 5 telefonstik i huset om så de også køre, der
tales om at det skulle være så nemt osv. noget med at lave en sløjfe ??
således at jeg ikke behøver mere grej som skal proppes i stikken her og der
osv.
Håber i kan hjælpe mig med en forståelig forklaring.....

På forhånd mange tak.

V.H CC

Fra : Sørensen

Dato : 16-12-06 22:34

"CC" <mail2@ccfoto.dk>
> [...]
> der osv.
> Håber i kan hjælpe mig med en forståelig forklaring.....

Det er måske nogenlunde nemt for dem der kan, men har du ingen tekniks
indsigt så vil det nok falde dig meget svært, og du ville ikke kunne løse
det ved at sætte "dimser" i De resterende stik.

Løsning 1:
Ledning der kommer udefra>>>direkte i ADSL på router
Telefonstik kobles på tel1 bag på routeren.

Løsning 2:
Bed TDC om at lave det ordentligt, det er ikke så dyrt.

vh.
Sørensen

Fra : CC

Dato : 17-12-06 09:24

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Telefonstik kobles på tel1 bag på routeren.
>
> Løsning 2:
> Bed TDC om at lave det ordentligt, det er ikke så dyrt.

Tak for svart....
Alt dette er jeg med på, TDC har lavet et direkte adsl stik, som jeg så har
en ledning sat over i ruter.
Men vil det så sige at hvis jeg sætter ledningen fra ruterne "tel1" ned til
det almindelig telefon stik som er under det lille blå ADSL stik i samme
kasse som TDC har lavet, og skulle de andre 5 telefon stik så stadig
virke.... som de gør i dag her i huset ??

V.H. Carsten

Fra : Kent Glerup

Dato : 17-12-06 10:06

On Sun, 17 Dec 2006 09:23:51 +0100, "CC" <mail2@ccfoto.dk> wrote:

> [...]
>kasse som TDC har lavet, og skulle de andre 5 telefon stik så stadig
>virke.... som de gør i dag her i huset ??

Det ville jeg _ikke_ umiddelbart gøre!
Det omtalte stik har med 99% sikkerhed forbindelse til TDC's
bycentral, hvorved du får sammenkoblet to linjer. Du skal først
afbryde forbindelsen mellem de nuværende stik og bycentralen.

/Kent Glerup

Fra : KsNa

Dato : 17-12-06 13:07

"CC" <mail2@ccfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme kasse som TDC har lavet, og skulle de andre 5 telefon stik så stadig
> virke.... som de gør i dag her i huset ??

Hvis din roter er tilsluttet et firkantede stik med en blå kant, så er
resten af telefonstikne koblet fra - så længe ledningen sidder i (der er en
omskifter inde i det lille stik som afbryder resten af stik), så kan du godt
forbinde en ledning fra routerns tel.udg. og til det almindelige telefonstik
lige under - så skulle resten også virke.

Mvh
Kim.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 17-12-06 11:29

Sørensen skrev:
> [...]
> indsigt så vil det nok falde dig meget svært, og du ville ikke kunne løse
> det ved at sætte "dimser" i De resterende stik.
....snip...

De fleste elektrikere kan også lave forbindelserne til de "lokale"
telefoner som tilsluttes Cybercity's box.
Så er det lidt for "teknisk" som gør det selv, så kan man prøve
den lokale elinstallatør.

Fra : Michael Hansen

Dato : 18-12-06 15:17

En anden ting af være OBS på. At spænding / strøm ikke er så stor fra en
router som fx. TDC net. Altså man kan ikke spænde kilometervis af ledning
efter routeren! Det er ikke helt vil virke efter hensigten.
Michael

Fra : Sørensen

Dato : 18-12-06 18:02

"Michael skrev
> [...]
> router som fx. TDC net. Altså man kan ikke spænde kilometervis af ledning
> efter routeren! Det er ikke helt vil virke efter hensigten.

Længden af kabel vil normalt ikke være et problem men derimod antallet af
apparater.
vh.
Sørensen