Julegave
Fra : H. Andersen

Dato : 12-12-06 06:55

Hej

Ved ikke om det er her jeg skal henvende mig. Men hvad giver man en lettere
handicappet pige på 4 i julegave?

Heidi

Fra : Leonard

Dato : 12-12-06 09:09

"H. Andersen" <hallemarken@hund.dk> wrote:

>Ved ikke om det er her jeg skal henvende mig. Men hvad giver man en lettere
>handicappet pige på 4 i julegave?

Det samme som du ville give hende hvis hun ikke var lettere
handicappet!
Noget hun vil blive glad for, som hun kan lege med og interessere sig
for.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : oh@paradis.dk

Dato : 12-12-06 09:14

H. Andersen skrev:
> Hej
>
> Ved ikke om det er her jeg skal henvende mig. Men hvad giver man en lettere
> handicappet pige på 4 i julegave?
>
> Heidi

hun bør behandles som havde hub ingen handicaå

fra
Jørgen

Fra : H. Andersen

Dato : 12-12-06 08:22

"oh@paradis.dk" <0h@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> hun bør behandles som havde hub ingen handicaå
>
> --

Næh men det er jo mere fordi, hun spiser dukken f.eks. River pysset ud af
bamsen, slå med bondegården og sådanne ting. Det skal være noget som kan
holde til lidt, dvs. blive kastet med, tygges på og så må det gerne være med
masser af farver.

Det er min "første" julegave til denne pige. Jeg synes det er svært, for jeg
vil ikke gøre forældrene skuffet over at komme med en dukken, når jeg ved
hun ikke kan lege med den...

Eller ja, hun er vel ikke handicappet, men har et syndrom af en art.

Heidi

Fra : Leonard

Dato : 12-12-06 09:43

> [...]

>vil ikke gøre forældrene skuffet over at komme med en dukken, når jeg ved

Det lader til at hun skal have noget der passer til helt små børn, som
hverken kan bides elelr flås i stykkker. Men spørg da forældrene, når
det nu er dem du ikke vil skuffe.

Fra : H. Andersen

Dato : 12-12-06 08:52

> Det lader til at hun skal have noget der passer til helt små børn, som
> hverken kan bides elelr flås i stykkker. Men spørg da forældrene, når
> det nu er dem du ikke vil skuffe.

Har jeg gjort, får intet svar.

Jeg har kigget lidt på den der hedder Rainmaker, et rør med masser af
farver, som laver regn lyde. Den er lidt smart. Den koster 67 kr. Men når
porto og alt kommer oveni, så bliver det 142 kr. Det vil jeg ikke give for
porto, jeg er selv post, og ved godt hvad det vil koste og sende. :0)

Men det kunne godt være, jeg skulle se på Baby legetøj. :0) Tak

Heidi

Fra : Holst

Dato : 12-12-06 10:12

H. Andersen wrote:

> Men det kunne godt være, jeg skulle se på Baby legetøj. :0) Tak

Ja, umiddelbart lyder babylegetøj som en god idé.

Nu ved jeg ikke, hvor godt du kender hende, men hvad leger hun med til
daglig. Find noget på samme niveau. Eftersom du snakker om porto, bor du
jo nok et stykke vej fra hende, og kender hende måske ikke så godt. Og
det gør det sværere. Ellers prøve at fortæl lidt nærmere om hendes
funktionsniveau.

Men det kan faktisk være ganske svært at købe gaver til handicappede
børn, meget sværere end man tror. Ofte er forældrene til lige så lidt
hjælp, for de har lige så lidt idé om det. Og barnet formår ikke selv at
give udtryk for det - ja, måske har barnet slet ikke nogen mening derom.
Men med tiden kan det blive en helt sport, og en af mine største gælder
her i livet er i dag at give en 15-årig multihandicappet pige gaver -
hun er så glad for at få gaver

Fra : Lotte

Dato : 12-12-06 23:55

H. Andersen skrev:

> [...]
> holde til lidt, dvs. blive kastet med, tygges på og så må det gerne være med

Det første der falder mig ind er bolde, men en bold kan også nemt blive
en plage for forældrene, hvis pigen ikke har styr på motorikken.

Jeg har oplevet børn i børnehavealderen er blevet glade for personlige
bløde pakker - en t-shirt med deres eget navn på, eller en
hue/halstørklæde med navn på. En af de ting som børnehavebørnene i min
familie ønsker sig i år er DVD tegnefilm.

Baby-legetøj ville jeg ikke turde give pigen, med mindre forældrene selv
giver udtryk for at det er hendes behov.
--
Mange hilsner
Lotte M