Sukker sundt?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 06-12-06 06:57

Hej -

Jeg har hørt, at individer, der indtager meget lidt sukker normalt, vil
kunne sætte forbrændingen og dermed vægttabet i vejret ved at spise 8-10
sukkerknalde om dagen.

Er det ikke det rene nonsens?

- Jensby

Fra : Anette

Dato : 06-12-06 14:31

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har hørt, at individer, der indtager meget lidt sukker normalt, vil
> kunne sætte forbrændingen og dermed vægttabet i vejret ved at spise 8-10

Jo

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 08-12-06 20:23

"Anette" skrev

> Jo

Det minder mig om forordet til min gamle statistikbog.

"Du må være statistiker! Præcis, konkret og givetvis også korrekt
oplysning - som ikke kan bruges til en disse"

- Jensby

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-12-06 22:35

Jan Bang Jensby skrev den 06-12-2006 06:56:
> [...]
>
> Jeg har hørt, at individer, der indtager meget lidt sukker normalt, vil
> kunne sætte forbrændingen og dermed vægttabet i vejret ved at spise 8-10

Jo.

Eller bedre sagt. Jeg kan ikke forestille mig, at tankegangen om
sukkeret skulle indeholde noget "forbrændingsfremmende".
Og vægttabet i vejret? Hmmmm, sukker indeholder ingen
mikronæringsstoffer og består kun af kulhydrat og det endda af den type
som kroppen omsætter lynhurtig, hvilket påvirker blodsukkeret
uhensigtsmæssig i en op- og nedtur. Denne op-ogned-tur bevirker med
rimelig sandsynlighed at man falder for slikhylden i supermarkedet.

Du kan også spørge dig selv: Vil du indtage almindelig vingummi
svarende til 8-10 sukkerknalder og dermed påstå at det understøtter dit
vægttab?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til