Kan/vil teleselskaberne debrande?
Fra : Karina Hansen

Dato : 30-11-06 23:00

Hej Gruppe

Kom til at tænke på om teleselskaberne kan eller vil debrande en telefon
købt med deres abbo? Evt efter 6 mdr, som det gælder med unlock?

Mvh
Karina

Fra : Karina Hansen

Dato : 06-12-06 21:52

Karina Hansen skrev:
> [...]
>
> Kom til at tænke på om teleselskaberne kan eller vil debrande en telefon
> købt med deres abbo? Evt efter 6 mdr, som det gælder med unlock?

Nobody knows???

/Karina

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 07-12-06 07:56

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nobody knows???
>
> /Karina

Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver for
kunden egen regning.
Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.

Carsten

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 07-12-06 07:59

"Carsten H (4800)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> for kunden egen regning.
> Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.

Jeg havde ikke fået opgraderet softwaren på min 6280 imens jeg var hos 3.
Den software version havde en del problemer. Da jeg gik ned til den lokale
tdc biks og fik min garanti software opgradering lagde de ganske gratis den
"normale" software på. Dvs. jeg må leve med at der står "fly" et eller 2
steder i den, men i forhold til 3 der spærrede for en masse er det nu ganske
fint :)

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 09-12-06 17:35

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 2 steder i den, men i forhold til 3 der spærrede for en masse er det nu

Men du fik jo den ikke debrandet som Karina spørg til, du fik den faktisk
bare brandtet på ny, nu bare til TDC

Fra : Karina Hansen

Dato : 09-12-06 19:35

> Ja det kan de teknisk godt ved at sende den på værksted, men det bliver for
> kunden egen regning.
> Spørgsmålet er om kunderne vil betale godt 500 kr. for det.
>
> Carsten

Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
det er livsnødvendigt for en altså.. finder det bare yderst irriterende
at selskaberne skal reklamerer på den måde.. det burde være ligesom
simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves gratis, burde brandingen oxo
kunne.. _gratis_

/karina

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 09-12-06 19:59

De fleste unlockere kan også debrande !
Det koster vel 100,- ligesom at unlocke.

Det er defor jeg aldrig køber mobil hos bl.a. TDC og Sonofon, da begge har
deres egne menuer i telefonerne.

TDC har Fly
Sonofon har E-Go.

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 10-12-06 17:13

"Anders (6400)" <anders@6430.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det koster vel 100,- ligesom at unlocke.
>
> Det er defor jeg aldrig køber mobil hos bl.a. TDC og Sonofon, da begge har

Det har alle teleselskaber som sælger telefoner, ikke kun TDC og Sonofon,
jeg kan da også nævne Telia og 3 men du vælger måske bevist at købe dine
telefoner til FULD pris uden abo. for at slippe for branding?
Det lyder som et meget tyndt grundlag for at spare op til et par 1000 kr.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 10-12-06 17:49

Telia, har ikke noget i deres mobiler !

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-12-06 14:53

Anders (6400) skrev:
> Telia, har ikke noget i deres mobiler !

Jo de har. Har selv haft flere samsung telefoner i hænderne med telia
logoer som opstarts billede. Bla. X640 og X480.

Mvh Thomas

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 11-12-06 14:55

Har aldrig haft nogen, og jeg køber da jævnligt en mobil hos Telia !

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 11-12-06 18:26

> Telia, har ikke noget i deres mobiler !

Jov de har!

Jeg har da også fået telefoner fra Sonofon der ikke var brandet, det sker
typisk når en ny telefon kommer på marked, så er de heller ikke SIM låst,
men efterfølgende er de så både brandet og SIM låst.

Carsten

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 10-12-06 17:15

"Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dvs. at man næsten er tvunget ud i noget uautoriseret debranding.. hvis
> det er c for en altså..

Hvordan kan det være livsnødvendigt?

> finder det bare yderst irriterende at selskaberne skal reklamerer på den
> måde.. det burde være ligesom simlåsen.. når den efter 6 mdr kan hæves
> gratis, burde brandingen oxo kunne.. _gratis_

Men det er så det valg du har når du køber en telefon med tilskud

Fra : Karina Hansen

Dato : 11-12-06 19:09

> Hvordan kan det være livsnødvendigt?

Tjae, jeg ved ikke om der er nogen der ikke kan leve uden at få det
fjernet? :) blot et udtryk...

> Men det er så det valg du har når du køber en telefon med tilskud

Det er ikke et valg jeg har taget i dette tilfælde.. det var en
ombytningstelefon jeg fik i en reklamationssag.. Min gamle telefon var
ikke brandet - det var den helt nye jeg fik i bytte :(

/Karina

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 11-12-06 19:14

> [...]
> ombytningstelefon jeg fik i en reklamationssag.. Min gamle telefon var
> ikke brandet - det var den helt nye jeg fik i bytte :(

Ok, sådan kan det gå, men er det ikke en bagatel om den er brandet?
Personligt vil jeg måske finde det irriterende hvis den var brandet til et
selskab jeg ikke brugte.

Men du kan jo betale dig fra det, altså få den debrandet.

Carsten

Fra : Karina Hansen

Dato : 11-12-06 19:26

Carsten H (4800) skrev:
> [...]
> selskab jeg ikke brugte.
>
> Men du kan jo betale dig fra det, altså få den debrandet.

Det er netop til et selskab jeg ikke bruger... Ja, man kan betale sig
fra meget.. synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal betale sig
fri for deres rekvalmer..

/Karina

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 11-12-06 20:24

> Det er netop til et selskab jeg ikke bruger... Ja, man kan betale sig fra
> meget.. synes bare ikke det kan være rigtigt at man skal betale sig fri
> for deres rekvalmer..

Men du har selv valgt at købe din telefon via et teleselskab, så er det jo
nu sådan at de brander deres telefoner til deres kunder ikke kun pga. af
reklame, men også for at give adgang til de services som de tilbyder.

Arbejder selv i branchen, oplever at nogen kunder kommer og spørg efter den
brandet menu, fordi de har været så "uheldige" at få en telefon der ikke er
brandet

Carsten

Fra : Karina Hansen

Dato : 11-12-06 20:32

Carsten H (4800) skrev:

> Men du har selv valgt at købe din telefon via et teleselskab, så er det jo
> nu sådan at de brander deres telefoner til deres kunder ikke kun pga. af
> reklame, men også for at give adgang til de services som de tilbyder.

No, I did not... Glemt min sidste post? Elgiganten er bare nogle fjolser..

> [...]
> brandet menu, fordi de har været så "uheldige" at få en telefon der ikke er

Hehe, doesn't make sense to me :)

/Karina

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 11-12-06 21:03

> No, I did not... Glemt min sidste post? Elgiganten er bare nogle fjolser..

Ja så kan du lære det, handle i en ordenlig butik!

Fra : Karina Hansen

Dato : 11-12-06 21:20

Carsten H (4800) skrev:
> "Karina Hansen" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja så kan du lære det, handle i en ordenlig butik!

Believe me - I've learned my leason... køber aldrig noget derinde mere..
men var ikke klogere for 1 1/2 år siden :)

/Karina