Telia
Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 21:25

Hej gruppe

Jeg har besluttet mig for en Nokia N73 og billigst er Telia, der dog ikke
har 3G og svjv heller ikke putter egen software på ligesom 3. Jeg er meget
tilfreds Sonofon-kunde, men da de er ALT for dyre med den, står jeg i et
dilemma.

Ved nogen her, om Telia har eget net eller evt bruger Sonofons, så jeg kan
beholde mit abonnement hos dem? Alternativt kunne jeg selvfølgelig også
spytte 500 i kassen og få unlock-koden, men det ville jeg gerne undgå.

På forhånd tak.

Mvh, Ulrik

Fra : Lars Petersen

Dato : 29-10-06 12:08

"Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> skrev i en meddelelse
> [...]
> beholde mit abonnement hos dem? Alternativt kunne jeg selvfølgelig også
> spytte 500 i kassen og få unlock-koden, men det ville jeg gerne undgå.

Telia kører ikke 3G og så vidt jeg ved roamer de heller ikke ved
konkurrenterne. De har valgt at satse på EDGE i stedet for.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 15:36

"Lars Petersen" <lars@pilsnerpause.dk> wrote in message
(klip)
> Telia kører ikke 3G og så vidt jeg ved roamer de heller ikke ved
> konkurrenterne. De har valgt at satse på EDGE i stedet for.

Hmmm, lyder ikke særlig snedigt. Hvad er idéen i at sælge en telefon med en
ny (sådan da) teknologi, som man ikke understøtter?

Er der nogen, der _ved_ om Telia har eget netværk eller om de er koblet på
TDC's eller Sonofons netværk?

Det ender desværre nok med at jeg må konvertere til 3, selv om det ikke
tiltaler mig.

Mvh, Ulrik

Fra : Lars Petersen

Dato : 29-10-06 22:46

> [...]
> en ny (sådan da) teknologi, som man ikke understøtter?
>
> Er der nogen, der _ved_ om Telia har eget netværk eller om de er koblet på

De er ved at opbygge deres netværk, men har vist ikke planer om at lancere
det lige foreløbig. Telefonen virker jo fint nok selvom Telia ikke er klar
til 3G endnu. Man kan bare ikke bruge videotelefoni.

/lars

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 19:20

> [...]
> det lige foreløbig. Telefonen virker jo fint nok selvom Telia ikke er klar
> til 3G endnu. Man kan bare ikke bruge videotelefoni.

En del af fidusen ved 3G er så vidt jeg forstår netop videotelefonien og
båndbredde, men båndbredde i sig selv gør jo intet, hvis der ikke er noget
indhold.

Anyway, det har intet med unlock at gøre, så jeg skal ikke tærske mere
langhalm på den sag.

Mvh, Ulrik

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 30-10-06 10:20

> [...]
> beholde mit abonnement hos dem? Alternativt kunne jeg selvfølgelig også
> spytte 500 i kassen og få unlock-koden, men det ville jeg gerne undgå.

Drop Telia, det er ikke det værd.

Dårlig dækning - og går der noget galt med din nummeroprettelse er du
<beep>, det tog dem 13 dage at få min kones tlf. til at fungere. Efter mit
seneste forsøg med at købe en billig tlf. igennem 3 er beslutningen taget
hjemme hos os - den næste tlf. vi køber bliver uden abb.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-06 19:15

"Steen Holm Pedersen" <stonie@dont_want_nospam.dk> wrote in message
(klip)
> [...]
> seneste forsøg med at købe en billig tlf. igennem 3 er beslutningen taget
> hjemme hos os - den næste tlf. vi køber bliver uden abb.

Tak for din erfaring. Mit valg står nu mellem 3 til den rigtige pris og en
support jeg ikke stoler på, og så Sonofon til den dobbelte pris.

Mvh, Ulrik

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 31-10-06 09:29

> [...]
>
> Tak for din erfaring. Mit valg står nu mellem 3 til den rigtige pris og en
> support jeg ikke stoler på, og så Sonofon til den dobbelte pris.

Du kan roligt lade være mede at stole på 3's support. I de 1½ uge hvor jeg
røg af nettet konstant var svaret bare - vi arbejder på det. Vi kan ikke
gøre noget, bla bla bla. De har altså været på markedet for længe til at
have nedbrud af 1½ uges varighed. Derfor skiftede jeg så. Da jeg så skulle
have min låsekode måtte jeg vente 2½ uge fordi noget udstyr var gået i
stykker. Firmaet er efter min mening totalt useriøst, det kan godt være at
du normalt kommer hurtigt igennem til support men du får intet svar.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 00:34

> [...]
> stykker. Firmaet er efter min mening totalt useriøst, det kan godt være at
> du normalt kommer hurtigt igennem til support men du får intet svar.

Det lyder ikke godt, jeg troede faktisk de var kommet over børnesygdommene.
Ikke desto mindre bliver jeg nødt til at hoppe på og håbe på det bedste, for
som jeg sagde til Sonofon-ekspedienten, har jeg ikke noget imod at være til
grin, men jeg vil sq ikke betale for det, og Telia har jo ikke 3G... De er
godt klar over at det ikke hænger sammen, men de enkelte ekspedienter kan jo
af gode grunde ikke gøre noget.

Øv, øv og atter øv.

Mvh, Ulrik

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 01-11-06 08:02

> [...]
> har jo ikke 3G... De er godt klar over at det ikke hænger sammen, men de
> enkelte ekspedienter kan jo af gode grunde ikke gøre noget.

Hvis du er tilfreds med Sonofon, så bliv der, Telia og 3 er jo godt klar
over at de er utrolig dårlig på rigtig mange punkter og deres ry er dårligt,
så de bliver jo nødt at markedsføre sig lidt kraftigt med til tider lidt
vanvittige billige tilbud på terminaler, hvor man ikke kan forstå at de kan
få økonomien til at hænge sammen, Telia har jo også været nødt til at lukke
2 abo. typer ned inden for det sidste år, fordi det ikke økonomisk kan hænge
sammen for dem, det viser jo også lidt om hvor desperate de er og hvor lidt
styr de har på tingene.

Da Sonofons gik på gaden med 3G dækning for her en mdr. siden, der gik de ud
med flere 3G master end TDC og Sonofon overhaler selskabet 3 i løbet af
2007, der bliver sat 6 nye sites op hver dag.
Telia har solgt alle deres Orange master de fik med i handlen da de overtog
Orange i Danmark, til Sonofon, dermed kan Sonofon give deres kunder endnu
bedre dækning på 2G nettet og klare mere trafik, hvis kapabilitet også
bliver øget på de nuværende Sonofon master, så alt i alt er du sikkert en
meget bedre dækning hos Sonofon end du er hos Telia og 3 og servicen er jo
også i top, både Telia og 3 score jo top karakter på antallet af klager
udfra hvor mange kunder de har.

Held og lykke med din nye telefon.

Carsten

Fra : Gitte

Dato : 01-11-06 18:16

"Carsten H (4800)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> og servicen er jo også i top, både Telia og 3 score jo top karakter på
> antallet af klager udfra hvor mange kunder de har.

Ved godt at man KAN være heldig, men jeg har været hos 3 et år snart, og har
altid fået god service, og har aldrig haft telefoner der har været noget
galt med.
Jeg har lige købt en N73 hos dem, og håber bare jeg er lige så heldig som de
andre gange.
Måske man skulle lave en side for tilfredse 3 kunder. Dem er der rigtig
mange af, man hører bare aldrig om dem.
Mvh. Gitte

Fra : taina

Dato : 02-11-06 19:37

"Gitte" <gitte.jonassen@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de andre gange.
> Måske man skulle lave en side for tilfredse 3 kunder. Dem er der rigtig

Det er lidt med telefonselskaber som med kærester - man kender dem ikke
rigtigt, før det er gået galt Det er i det øjeblik, man står med en
nedbrudt forbindelse eller en telefon, der ikke duer, at man finder ud af,
hvor gode (og villige) de er til at løse problemer

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 22:56

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> wrote in message
(klip)
> [...]
> nedbrudt forbindelse eller en telefon, der ikke duer, at man finder ud af,
> hvor gode (og villige) de er til at løse problemer

Vi er efterhånden kommet langt fra hvad gruppen handler om, men din pointe
er god.

Selv om jeg har været en glad Sonofon-kunde det meste af tiden, har jeg også
set medaljens bagside, engang jeg havde et problem med at få mit abonnement
tilbage, efter et firma jeg arbejdede for var krakket. Det tog adskillige
måneder, mange personlige henvendelser i deres lokale forretninge, lange
telefonsamtaler og endnu længere ventetid, inden jeg endelig kom igennem til
én, der både havde hjerne, vilje og mulighed for at gøre noget ved
problemet.

Der findes ikke noget teleselskab, om hvem man ikke kan fremskaffe
skrækhistorier om hvor galt der er gået kunderne. Vi skal huske, at der er
nødt til at være nogle rigide regelsæt, for at svindlere og plattenslagere
ikke skal koste selskabet penge, samt at det trods alt kun er mennesker som
os andre, der skal registrere reglerne under en chefs overvågning.

Mvh, Ulrik

Fra : taina

Dato : 08-11-06 02:07

> [...]
> ikke skal koste selskabet penge, samt at det trods alt kun er mennesker
> som os andre, der skal registrere reglerne under en chefs overvågning.

Det er rigtigt. Jeg lærte noget her sidste dag (som det meste af verden
sikkert allerede ved), nemlig at der er de medarbejdere, som svarer på
standard-dumme-spørgsmål, og så er der bagkæden af eksperter. Jeg vil tro,
at en stor del af forskellen mellem selskaberne ligger i, hvor hurtigt (og
om!) man bliver stillet videre til bagkæden af teknikere, problemløsere og
folk med kompetence til at finde rundt om regelsættene.

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 23:07

"Carsten H (4800)" <no@mail.thanks> wrote in message
(klip)
> Hvis du er tilfreds med Sonofon, så bliv der,
For sent, jeg er defekteret nu. Jeg har skrevet to emails til dem, en for
tre uger siden og en for to uger siden, som jeg rykkede for og blev lovet
svar på af en lidt højere oppe i systemet, uden at det i øvrigt udløste en
reaktion.

Jeg har fuld forståelse for at der kan være travlt (selv om jeg er ved at
brække mig af at høre den undskyldning), men så må man som minimum bekræfte
modtagelse af kundens henvendelse og anslå, omtrent hvornår man venter at
kunne svare. Den anden holdning hører KTAS og tidligere TDC til, men de har
virkelig oppet sig de senere år, bortset fra med priserne.

> [...]
> lidt kraftigt med til tider lidt vanvittige billige tilbud på terminaler,
> hvor man ikke kan forstå at de kan få økonomien til at hænge sammen

3 har drevet 3G-markedet frem, mens de andre har godtet sig og taget sig
rigelig tid til at få deres egne 3G netværk til at fungere. Undervejs har 3
fået tæsk og så vidt jeg kan forstå, helt velfortjent. Som virksomhed er man
nødt til at erkende sine fejl, hvis man skal lære af dem og det har 3s
ledelse ikke evnet eller ønsket.

(klip)
> Held og lykke med din nye telefon.

Tak skal du have, Carsten. Jeg endte med at købe den hos (gys) 3, men indtil
videre har jeg fået en meget positiv oplevelse af deres service. Selve
telefonens menuer synes jeg er håbløse, men det er - som jeg forstår det -
overvejende Symbians og Nokias skyld, selv om 3 har inficeret telefonen med
deres tingeltangel.

Mvh, Ulrik

Fra : Pjn

Dato : 07-11-06 23:17

>og tidligere TDC til, men de har virkelig oppet sig de senere år

Du har da vist ikke haft kontakt til TDC support i år ???

Pjn

Fra : taina

Dato : 08-11-06 01:58

"Pjn" <pjn@jydepost.dk> skrev i en meddelelse

> "Ulrik" <v o n d a h e * u s a * c o m> skrev i en meddelelse
>
> Du har da vist ikke haft kontakt til TDC support i år ???

LOL! Min mor kan fortælle rædselsfulde skrækhistorier om tdc, mens jeg ville
være med i tdcs fanklub, hvis der var sådan en Ulrik har jo ret - der er
skrækhistorier om alle selskaber.

Jeg har været forbi både tdcs support og regningsservice en hel del gange i
år, og det, der imponerer mig, er ikke deres evne til at løse problemer, men
deres evne til at *forsøge* at løse problemer. Så gør det faktisk ikke så
meget, at problemet måske ikke bliver løst i første huk - for næste gang jeg
ringer, er ventetiden også kort, og jeg er stadig glad efter samtalen. DET
er imponerende, synes jeg.

mvh. tina

Fra : Tony

Dato : 04-09-07 23:00

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gang jeg ringer, er ventetiden også kort, og jeg er stadig glad efter
> samtalen. DET er imponerende, synes jeg.

host

Fra : Tony

Dato : 04-09-07 23:48

> [...]
> gang jeg ringer, er ventetiden også kort, og jeg er stadig glad efter
> samtalen. DET er imponerende, synes jeg.

host

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 19:12

"Pjn" <pjn@jydepost.dk> wrote in message
(klip)
> Du har da vist ikke haft kontakt til TDC support i år ???

Jo, det har jeg nemlig. Det hører med til historien at jeg tidligere har
været en arg modstander af TDC, men "give credit where credit is due" som de
siger på den anden side af andedammen. Selv om jeg synes de er for dyre med
snart sagt alt, er min serviceoplevelse god.

Mvh, Ulrik

Fra : Tony

Dato : 04-09-07 22:56

> [...]
> de siger på den anden side af andedammen. Selv om jeg synes de er for dyre
> med snart sagt alt, er min serviceoplevelse god.

host

Fra : Andseman \(6400\)

Dato : 01-11-06 19:21

Dit indlæg har ikke en skid med unlock at gøre, så diskutionen bør stoppes
nu.

Hvis i skal fortsætte, så gør det privat !

Fra : Carsten H \(4800\)

Dato : 01-11-06 19:36

"Andseman (6400)" <anders(punktum)forst@stofanet(punktum)dk> skrev i en
meddelelse news:4548e595$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Dit indlæg har ikke en skid med unlock at gøre, så diskutionen bør stoppes
> nu.
>
> Hvis i skal fortsætte, så gør det privat !

Lære du ikke snart rigtig citat teknik, du skal svare UNDER det du svare på.

Desuden vil det være mere korrekt at henvise til den rigtige gruppe som
f.eks. news:dk.forbruger

Fut dk.forbruger

Carsten