Skærme
Fijala 3554
Dell 20.1" TFT - UltraSharp 2007FP vs. 200~
Fra : Sørensen

Dato : 01-12-06 10:21

Hej!
Jeg skal have ny god TFT skærm til omkring 3500,-
Det ser ud til at Dells er bedste bud til prisen.. (?)

Der er vist følgende valgmuligheder:
http://search.euro.dell.com/results.aspx?s=dhs&c=dk&l=da&cs=dkdhs1&k=Dell+UltraSharp%E2%84%A2+2007&cat=snp
(= http://kortlink.dk/dell/3dc5)
Der er 3 skærme på siden. 2007WFP er jo en widescreen mens de andre er
"normale". Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge!

Mine konkrete spørgsmål:
1) De to 2007FP'ere adskiller sig vel kun i farven på selve plasticen...
eller?
2) Flatpanels skriver noget om, at de kan leveres med to forskellige
paneler - hvoraf det ene er langt det bedste.. Det er vel S-PVA panelet fra
Samsung der er det bedste af de to (vs. S-IPS panel fra LG/Philips)?
3) Bør man så bare benytte returretten, hvis man skulle modtage et med det
andet panel for at få fuld value-for-money?
4) Jeg går ud fra, at der benyttes samme paneler i samme kvaliteter uanset
om man vælger widescreen-modellen eller den almindelige?

På forhånd mange tak for svar!
MVH Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 01-12-06 12:44

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> wrote in message
> [...]

> paneler - hvoraf det ene er langt det bedste.. Det er vel S-PVA panelet
> fra Samsung der er det bedste af de to (vs. S-IPS panel fra LG/Philips)?

Flatpanels finder IKKE de her "banding problemer " som andre har beskrevet
som et problem.. Kan I mon skære ud i pap, HVAD banding problemer er - så
jeg selv kan se, om skærmen skal retur, hvis den har fejlen når jeg
modtager?

Tak!

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 01-12-06 22:50

"Sørensen" <duvedikkehvemNOSPAM@hotmail.nix> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mine konkrete spørgsmål:
> 1) De to 2007FP'ere adskiller sig vel kun i farven på selve plasticen...

Forskellen stikker vist dybere, omend jeg kun har kunnet spotte forskellige
TCO'er, 99 på den sorte og 03 på den lyse. Produktbladet (specifikationerne)
er vist det selvsamme.

Kan man så ud fra det regne med et LG i den ene og Samsung i den andeen (og
hvilken én er så hvad)?

PS: Jeg har selv kig på den skærm (ikke W), alternativt Viewsonic VP930.
Noget input om det valg? Skærmen skal udelukkende bruges til "kontor", ikke
prof billedbehandling eller spil.

Finn, Roskilde
nilfri(at)gmail.com

Fra : the LU

Dato : 02-12-06 16:28

> [...]
(specifikationerne)
> er vist det selvsamme.
>
> Kan man så ud fra det regne med et LG i den ene og Samsung i den andeen

Nej, man kan ikke sige at det ene model har det ene panel og den anden har
det andet. TCO specificerer en masse ting, bl.a. ergonomi, og en skærm med
sort yderkant, kan simpelthen ikke få en '03-vurdering pga. den måde at
lysstyrke og kontrast virker på.

/Toby