Valg af pengeinstitut (stort eller mindre)~
Fra : Tom

Dato : 22-11-06 22:01

Kære brugere af denne gruppe,

Hvis man skal bruge en bank til forvalte: privat økonomi, huslån, 2
forskellige firma-økonomier (1 butik og et skrivebordsskuffe-firma med en
del penge i banken, som skal investeres), forsikringer og pension.

Bør man så vælge en stor bank (Nordea, Nykredit, BG, Den Danske osv.), fordi
de har mange forbindelser og muligheder, eller kan det være lige så godt at
vælge en mindre lokal sparekasse, hvor man finder f.eks. personalet
tillidsfuldt og lovende?

Vi står lidt i situatuonen og har på nuværende tidspunkt haft møder med 2 af
de store.
Den ene har nogle rigtig gode investeringsmuligheder, men tager desværre
ikke butikker (det er ikke muligt at komme af med den daglige omsætning i en
døgnboks) og vi vil meget gerne holde tingene samlet.
Den anden har vi fået anbefalet, fordi den havde mange muligheder pga.
størrelsen, men vi har også hørt at den skulle være et forholdvis dyrt
bekendtskab (gebyrer osv.)
En sidste mulighed vi har overvejet er et mindre lokal pengeinstitut, hvor
man måske føler sig lidt mere "velkommen", men måske ikke har helt de samme
muligheder for at gi' en fyldig rådgivning på alle områder.

Er der nogen af jer der kan pejle os lidt i den rigtige retning, ved
eventuelle egne erfaringer?

Vi har selvfølgelig overvejet noget uvildigt økonomisk rådgivning, men som
tingene ser ud på nuværende tidspunkt er der op til 4-6 mdr. ventetid hos
sådanne firmaer og det har vi ikke tid til at vente på.

Håber nogen har tid til at ødsle lidt af jeres viden over på os.

Med venlig hilsen
Tom, Kolding

Fra : K+T

Dato : 23-11-06 07:32

Vælg dog det sted hvor du har tillid og god kemi med medarbejderen.
Til dine formål skal en mindre bank nok klare forholdene lige så godt som en
stor - så alt afhænger af hvor du har lyst at være.

Knud

Fra : Anders B.

Dato : 19-01-07 21:03

> Håber nogen har tid til at ødsle lidt af jeres viden over på os.

Hej Tom.

Jeg arbejder selv i BG Bank (Danske Bank koncernen).

Hvis du har nogen specifikke spørgsmål er du velkommen til at skrive til
mig.

Mvh. Anders Berg