Danske netbank afviser aktiekøb når kursen~
Fra : naboerne@gmail.com

Dato : 21-11-06 11:27

Idag kl 9.30 ville jeg købe for 20.000 Trygvesta i strakshandel.
Der er rigelig dækning på min konto.
Men systemet afviser: 'Beløbsgrænsen for strakshandel overskredet'
Prøver så at ændre beløbet til 10.000 - samme resultat.
Kursen var 415

Ringer så til support, som svarer at det er Trygvesta som sætter grænsen....

Nu 2 timer senere er kursen steget til 420-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-06 11:38

Den 21-11-06 11.27 skrev naboerne@gmail.com følgende:

> Men systemet afviser: 'Beløbsgrænsen for strakshandel overskredet'

Hvilken mægler?

> Ringer så til support, som svarer at det er Trygvesta som sætter grænsen....

Lyder som en syg undskyldning. Eller også svarer mæglerens strakshandel
vist ikke til det, man normalt kalder strakshandel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man skal ikke kaste med Sten: En nu forbudt sport...

Fra : Kurt Schmidt

Dato : 21-11-06 18:31

Det er bankerne der sætter beløbsgrænse på de forskellige aktier ved
strakshandel. I Danske Banks forretningsbetingelser kan du læse:
"Banken tilbyder strakshandel i et udvalg af både danske og udenlandske
værdipapirer op til en beløbsgrænse. Udvalget og beløbsgrænserne fastsættes
af banken." Tror ikke det har noget med kursstigningen at gøre, men evt. med
bankens egenbeholdning af den pågældende - eller manglen på samme.

Fra : vmx

Dato : 25-11-06 13:14

> [...]
>
> Ringer så til support, som svarer at det er Trygvesta som sætter
grænsen....

> Nu 2 timer senere er kursen steget til 420-

Egentlig lyder det bare som en ganske almindelig softwarefejl.
Trygvesta har ingen indflydelse på hvor mange aktier du kan købe.
Eneste begrænsning er udbudet samt dine likvider. (og hvilken kurs
du vil acceptere)
At support giver dig et så tåbelig svar er jo trist for Danske Bank, deres
supportmedarbejdere burde være i besiddelse af korrekt information.