Dyr benzinregning? Måske er du bare for fe~
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-10-06 14:53

Alene på grund af fedme brænder amerikanerne omkring 3,8 milliard flere
liter benzin af på et år, end de gjorde i 1960. Det fremgår af et studium
foretaget på the University of Illinois, rapporterer the Seattle Times.

De amerikanske bilejere kunne spare nok brændstof til 1,7 millioner biler i
et helt år, simpelthen ved at komme af med de gennemsnitligt 11 kg ekstra,
som benene skal slæbe på i forhold til de glade og lette tider i 1960.

Læs mere her:
http://epn.dk/international/article6360.ece

Fra : Jesper

Dato : 27-10-06 17:55

On Fri, 27 Oct 2006 15:52:51 +0200, Lisbeth Jacobsen wrote:

> De amerikanske bilejere kunne spare nok brændstof til 1,7 millioner biler i
> et helt år, simpelthen ved at komme af med de gennemsnitligt 11 kg
> ekstra...

Jeg håber ikke at nogle fra DSB's ledelse læser dette. Jeg kunne sagtens
forestille mig, at der blev installeret vægte i busser og tog så man
skulle betale efter vægt i stedet for en fast billetpris...

Fra : Ole Jensen

Dato : 27-10-06 19:06

Jesper <no@spam.dk> wrote:

> Jeg håber ikke at nogle fra DSB's ledelse læser dette. Jeg kunne sagtens
> forestille mig, at der blev installeret vægte i busser og tog så man
> skulle betale efter vægt i stedet for en fast billetpris...

Man betaler jo allerede for overvægt i fly, dog kun for bagage, men mon
ikke det snart er totalvægten af person + bagage man skal betale for.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Gitte

Dato : 27-10-06 21:10