MØG Usympatiske skribenter!!
Fra : Finn Christensen

Dato : 21-10-06 00:45

Ja folkens, nu har jeg forsøgt i nogle dage at følge denne nyhedsgruppe i
håb om at jeg kunne finde et flertal af KONSTRUKTIVE indlæg, men det der
skinner absolut MEST igennem er en lang lang række af indlæg fra nogle
mennesker, der sukker efter støtte, opbakning, gode råd, gode idéer og tips
og trick til at få positiv respons på deres indlæg. I stedet får de gang på
gang TÆSK af velskrivende og velformulere men KOMPLET intollerante
"ignoranter", der tror at de har den ENESTE gældende forklaring på overvægt.

Og det hele herinde ødelægges efter min personlige mening af - et par hårdt
og brutalt og rent ud pissesure, BITRE og GENNEMGRIBEDE usympatiske
skribenter, som jeg simpelthen bare ikke GIDER ofre eller værdige mere
modspil.

Og jeg sætter meget gerne navn på den, som jeg synes er allermest
"øretæveindbydende" af dem alle og det er DIG Lisbeth Jacobsen. Jeg synes -
og så er jeg iøvrigt fløjtende ligeglad med hvad DU synes om MIG, for jeg
har efterhånden INGEN ønsker om at opnå bare et MINIMUM af "sympatisk
kommunikation" med dig mere, at du er ubeskrivelig USYMPATISK!!!!
..
Dine udtalelelser i tråd efter tråd er nedladende, usympatisk, snæversynet
og ubegribeligt umenneskeligt. Du udstiller i DEN grad mangel på indsigt i
psykologi og empati og jeg håber og tror faktsik (selvom jeg da sikker også
vil få hug over dette indlæg) at der vil være nogen derude der ånder lettet
op og tænker at "endelig var der een der i fuld åbenhed herinde turde kalde
dig for en DUM KÆLLING"!
For det synes jeg at du ER.

Længere er DEN ikke - jeg synes du skulle over knæet, men jeg har ikke lyst
til at ofre mere af mit liv på at skændes med dig, for det jeg dybest set
helst ville var at møde dig i den VIRKELIGE verden og få lov at råbe ind i
dit hovede at du bør tage dig sammen og lade være med at være så fucking
bedrevidende, nedladende og altid have en skarp kniv/pen i hjertet på de
folk, der faktisk krænger nogle ret private ting frem, når de skriver
herinde og følger med. Jeg er sikker på at der er MANGE der ikke engang har
TURDE skrive herinde og kun følger passivt med fordi de er bange for at
"Heksen Lisbeth" kommer efter dem med sine altid "bedrevidende og evigt
egen-mening-selvretslige" bombardementer af folk.

Du skulle fanden gale mig skamme dig og tage dig sammen!

Og der er heller ingen tvivl om, at der sidder folk og skriver "MED" her i
samme menings-klike som Lisbeth. Om det er for at score points et eller
andet sted, hverken ved jeg eller forstår jeg.
Men det minder mig bare SÅ meget om grupper af teenagepiger, der ser op til
den "onde dronning" og tramper lystigt i de fodspor hun sætter, når hun
TROMLER folk NED!

Min mening!!!! Og så ophæver jeg hermed abonnementet på denne nyhedsgruppe.
Den "tilhører" TYDELIGT Lisbeth og jeg ønsker IKKE længere at være en del
"dk.helbred.lisbethsway.or.the.highway"!!!! Der er masser af andre POSITIVE
debatfora og hjemmesider man kan finde gode indslag fra og på til at jeg
gider ofre mere båndbredde på den gang "menneske racisme" der foregår
herinde!

Og hvis der nu er nogen der tænker - tak for kaffe, han HADER virkelig hende
Lisbeth - så har de ganske enkelt RET. Jeg kan ikke fordrage hende mere. Har
læst FOR mange af hendes indlæg til at mine tanker om hende mere kan rettes
op. Jeg synes hun er en DUM KO og jeg kan ikke lide hende!!!

HELD OG LYKKE til alle OS der bør, skal og gerne VIL slanke os. Jeg håber vi
klarer den alene og SAMMEN - UDEN mere dårlig samvittighed over for dem, der
ikke har FATTET, at fedme IKKE kun er noget der skyldes "dovenskab i forhold
til sund kost", men at der ligger meget meget mere bagved. Men det ER der
bare nogen herinde, der ikke har forstået en SKID af. Dumme DEM!

Knus til de fede - vi er DET VÆRD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Finn

Fra : Helle Hansen

Dato : 21-10-06 08:48

Snip - en masse galde.

> Knus til de fede - vi er DET VÆRD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>

> Finn

Øj, jeg kender ikke Lisbeth eller Finn og har ingen holdning til nogen af
dem, men jeg føler alligevel at jeg lige vil komme med en kommentar.
Jeg er dybt forbløffet over at man kan skrive sådan en smøre om en anden
person til en hel gruppe. Hvorfor skulle vi indvies i det ?
Jeg synes personligt at sådan en opførsel er ualmindelig frastødende. Uanset
hvad man synes om et andet menneske, så får man vist mere ud af at sige
"hey, du er en idiot, det er jeg ikke, så derfor gider jeg ikke bruge tid på
at svine dig til".
Det minder lidt om den stigende tendens i traffikken, hvor folk får gjort
noget (bevidst eller ubevidst) der provokerer andre, og så går de amok med
enten trusler, tæv eller det der er værre.
Jeg synes det er skrækkeligt hvordan samfundet udvikler sig..

I øvrigt, tyk eller tynd, alle mennesker er noget værd. Hvis man ikke føler
at man er noget værd, så er det hvad man selv har valgt at tro på.

Venligst
Helle

Fra : Jesper

Dato : 21-10-06 10:06

On Sat, 21 Oct 2006 01:44:46 +0200, Finn Christensen wrote:

> [...]
> debatfora og hjemmesider man kan finde gode indslag fra og på til at jeg
> gider ofre mere båndbredde på den gang "menneske racisme" der foregår

Jesus Finn! Sikke en tirade. Jeg ved ikke hvilken kur du er på, men den
indeholder vist for få humør-vitaminer

Anyway, dette er en åben nyhedsgruppe som hverken ejes eller kontrolleres
af nogen som helst. Du kan skrive lige hvad det passer dig og det samme
kan denne Lisbeth (som jeg personligt må tilstå at jeg ikke har hæftet
mig specielt ved, men som åbenbart har et særligt talent for at drille
dig).

Derfor skal du heller ikke forvente at kunne censurere en nyhedsgruppe som
denne via metoden: "Enten holder person xxx op med at skrive ting som
p.sser mig af eller osse blir jeg mopset og går min vej". Tillad mig i
stedet at foreslå, at du simpelthen ignorerer poster som du ikke gider at
spilde tid på.

Fra : Frandsen

Dato : 26-10-06 09:06

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan denne Lisbeth (som jeg personligt må tilstå at jeg ikke har hæftet
> mig specielt ved, men som åbenbart har et særligt talent for at drille

Det er nu ikke helt korrekt. Usenettet er selvfølgelig underlagt loven om
injurier, racisme osv., og de enkelte grupper har deres regelsæt ned hensyn
til, hvad der er on topic osv....

> [...]
> p.sser mig af eller osse blir jeg mopset og går min vej". Tillad mig i
> stedet at foreslå, at du simpelthen ignorerer poster som du ikke gider at

Nej, man kan ikke censurere en gruppe. Heller ikke hvis vedkommende laver
noget ulovlig eller mod netikette. Det vil kræve en gruppe med en moderator.
Man kan altid klage til vedkommendes ISP, men usenettet kan jo tilgås fra
hvor som helst, så det....

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-10-06 15:20

Finn Christensen skrev den 21-10-2006 01:44:
> [...]
> mennesker, der sukker efter støtte, opbakning, gode råd, gode idéer og tips
> og trick til at få positiv respons på deres indlæg.

Hvad savner du af gode råd, gode ideer og tips og positive respons.

jamen finn dog, hvis du vil have rygklapperi og "nå, hvor er det synd
for dig...spis en flødeskumskage til"-udsagn, så har du nok fået fat på
det forkerte forum.

Usenet er ligesom det virkelige liv. Nogen gange møder man bare
meninger/skribenter man ikke kan med.

Derudover kommer der kun de gode råd, støtte og de andre ting som du
efterlyser af brugerne selv.
Det eneste jeg har set dig bidrage med er dog en stor omgang
utilfredshed med hvad andre mener og beskyldninger om meninger som ikke
har hold i det du svarer på.
Du skriver senere, at du forlader gruppen, jamen tak for det. For hvis
det eneste du kan er at fortælle andre hvad de skal mene og ikke komme
med ordentlige tips og ideer eller hjælpe dem har hjælp behov.
Det viser for mig bare, hvor lille en mand som gemmer sig inde i din krop.

> I stedet får de gang på
> gang TÆSK af velskrivende og velformulere men KOMPLET intollerante
> "ignoranter", der tror at de har den ENESTE gældende forklaring på overvægt.

Tja, hvad med at du træder ved siden af dig selv for et kort øjeblik og
ser på om du ikke også har den holdning du skyder andre i skoene OG
ovenikøbet har svært ved at acceptere andre holdninger end dine egne.

> [...]
> og brutalt og rent ud pissesure, BITRE og GENNEMGRIBEDE usympatiske
> skribenter, som jeg simpelthen bare ikke GIDER ofre eller værdige mere

Den eneste bitre og pissesure herinde i øjeblikket er vist dig.

> [...]
> har efterhånden INGEN ønsker om at opnå bare et MINIMUM af "sympatisk
> kommunikation" med dig mere, at du er ubeskrivelig USYMPATISK!!!!

Igen, hvis du reelt var ligeglad med Lisbeth, så ville du ikke bruge så
meget energi på damen.

Og den med det ubeskriveligt usympatiske. jamen, jeg syntes du
beskriver da meget godt hvad du mener er usympatisk. så så
ubeskriveligt kan det vel heller ikke være.

> Dine udtalelelser i tråd efter tråd er nedladende, usympatisk, snæversynet
> og ubegribeligt umenneskeligt.

Eksempler tak?

> [...]
> op og tænker at "endelig var der een der i fuld åbenhed herinde turde kalde

Ikke her.

Lige præcis dit indlæg får mig faktisk til at fatte sympati for Lisbeth
og antipati overfor dig!

> For det synes jeg at du ER.

Hvor er det sjovt at have læst alle dine indlæg om, at man skal have
forståelse for hinandens synspunkter og måder at leve på.

men det indlæg jeg svarer på her viser, at du har grænser for hvor
forskellige meninger man må have.

> Længere er DEN ikke -

hehehe, og så fortsætter dit indlæg alligevel.

> jeg synes du skulle over knæet,.....

vold er - syntes jeg - nok noget af det sidste du bør give dig i kast
med. Særlig overfor nogen som du ikke vil bruge mere energi på.

Derudover er vold ofte et udtryk for afmagt fordi man ikke længere kan
klare sig med de frihedsrettigheder man har i et demokratisk samfund.

> [...]

> for det jeg dybest set
> helst ville var at møde dig i den VIRKELIGE verden og få lov at råbe ind i

Og du mener, at den der råber højest har mest ret?

> og lade være med at være så fucking
> bedrevidende, nedladende og altid have en skarp kniv/pen i hjertet på de
> folk, der faktisk krænger nogle ret private ting frem, når de skriver
> herinde og følger med.

Vi to er slet ikke uenige om, at Lisbeth kan have en tilbøjelighed til
at trykke der hvor ligtornende sidder. jeg har da selv ladet mig fange
i nogen debatter med damen.

Der hvor jeg er uenig med dig er, at naturligvis skal hun have lov til
at lufte sine meninger og udsagn. På samme måde som du og jeg har lov
til. Det er styrken i et samfund som det danske og et forum som
usenet er.

> [...]
> "Heksen Lisbeth" kommer efter dem med sine altid "bedrevidende og evigt
> egen-mening-selvretslige" bombardementer af folk.

Til disse personer kan jeg kun sige et ord: Kill-filter eller
Meddelelsesfilter.
På den måde filterer man hendes svar fra og i ordentlige newsreadere kan
man endda lave ret gode filtre.

> Du skulle fanden gale mig skamme dig og tage dig sammen!

hov, var det ikke dig som taler om forståelse og være åben overfor andre
mennesker.

> [...]
> den "onde dronning" og tramper lystigt i de fodspor hun sætter, når hun

Og du siger, at Lisbeth er nedladende og bedrevidende? Look who is
talking.

> [...]
> læst FOR mange af hendes indlæg til at mine tanker om hende mere kan rettes
> op. Jeg synes hun er en DUM KO og jeg kan ikke lide hende!!!

hmmmmm, hun må da have rørt ved dig på eller anden måde hvor du syntes
at det er vigtigt for dig.

> [...]
> til sund kost", men at der ligger meget meget mere bagved. Men det ER der
> bare nogen herinde, der ikke har forstået en SKID af. Dumme DEM!

Jamen, så pøj pøj da.

Den dag det går op for dig, at den matematiske sandhed omkring vægttab
ikke kan klares uden at få afklaret sit forhold til mad og fysisk
aktivitet, så vil jeg da gerne give dig et par tips med vejen om hvordan
du klarer skærene.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Anette

Dato : 22-10-06 15:07

"Finn Christensen" <finncSLETDETTE@webhuset.dk>
> [...]
> gang på gang TÆSK af velskrivende og velformulere men KOMPLET intollerante
> "ignoranter", der tror at de har den ENESTE gældende forklaring på

Det går vist ikke så godt med kostomlægningen?!

Du tager da selv prisen som mest usympatiske skribent. Grow up.

Anette

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-10-06 18:48

> [...]
> også vil få hug over dette indlæg) at der vil være nogen derude der ånder
> lettet op og tænker at "endelig var der een der i fuld åbenhed herinde

Og du er så lige netop den klynketype, jeg ikke gider. Bliv dog voksen.

Mvh Maria