fullrate oprettelse ?
Fra : Brother Tuck

Dato : 29-11-06 19:15

Jeg påtænker at oprette en 2M/512K forbindelse hos www.fullrate.dk. Jeg har
telefonstik, men den er ikke "aktiv". Dvs. jeg bruger slet ikke min fastnet
telefon og har heller ikke noget abonnement hos nogen. Er det stadig 99kr i
oprettelse hos Fullrate ??

Har du evt. nogle erfaringer med fullrate , så lad mig det vide.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Mikkel U.

Dato : 29-11-06 19:38

Brother Tuck wrote:
> [...]
> oprettelse hos Fullrate ??
>
> Har du evt. nogle erfaringer med fullrate , så lad mig det vide.

Oprettelsen er stadig de 99 kroner. Dog skal du nok påregne en ekstra
udgift på 699 til et teknikerbesøg, hvis du hverken har en aktiv ADSL
eller fastnet telefon. Teknikeren sørger for at der er "hul igennem",
når han har været hos dig.

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Brother Tuck

Dato : 29-11-06 19:54

Hmmm, hvis der HAR været fastnettelefon, kan jeg da ikke se hvad en tekniker
skal .

Fra : Mikkel U.

Dato : 29-11-06 20:16

Brother Tuck wrote:
> Hmmm, hvis der HAR været fastnettelefon, kan jeg da ikke se hvad en tekniker
> skal .

Hvordan skal Fullrate overtage en forbindelse, der "har været der" ?

/mikkel

Fra : Brother Tuck

Dato : 29-11-06 20:34

ja godt spørgsmål. JEg er bare interesseret i at få af vide om der
kommer flere udgifter en de 99kr i oprettelse når der ikke er en fastnet
telefon i lejligheden men dog et telefonstik der engang har været i drift.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 29-11-06 20:51

"Brother Tuck" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> ja godt spørgsmål. JEg er bare interesseret i at få af vide om der
> kommer flere udgifter en de 99kr i oprettelse når der ikke er en fastnet
> telefon i lejligheden men dog et telefonstik der engang har været i drift.

Jeg har samme problem... Du må meget gerne melde tilbage, hvis du får løst
dit problem. På den dyre eller billige måde

Mvh Morten Fjendbo

Fra : ebbe

Dato : 30-11-06 13:26

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> wrote in message
> Jeg har samme problem... Du må meget gerne melde tilbage, hvis du får løst
> dit problem. På den dyre eller billige måde

... mit problem (jeg fik fullrate i juni) var lidt mere tricky. Jeg havde
telefonstik i lejligheden, og ingen abonnement på noget (lige flyttet ind).
Egentlig burde sagen have været nem (fullrate giver besked til dtc, som så
kobler linien på), men tdc påstod hårdnakket at kobberet til min lejlighed
ikke var ledigt.

Så jeg måtte bide i det sure æble og betale 700 for at få en tdc-tekniker
forbi og lave det. Den første tekniker trak 50 meter kabel over til en anden
samledåse. Det virkede ikke.

Den næste tekniker ved jeg ikke hvad lavede, men det virkede heller ikke.

Alle gode gange 3, den 3. tekniker skrottede det kabel den første havde
trukket og koblede mig på med det kobber der var 'optaget'. Og så var der
hul igennem.

Det positive er at jeg indenfor perioden onsdag - tirsdag havde besøg af 3
hold tdc-teknikere. Og der var ovenikøbet en af dem der vidste hvad han
lavede

Det korte af det lange er at hvis der er telefonstik i lejligheden bør de 99
være nok. Med mindre TDC siger det ikke er nok
- det undersøger fullrate ved bestillingen.

Bortset fra ventetiden (5-6 uger fra bestilling til 1. teknikerbesøg) på
TDC var der ikke de store problemer.

ebbe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-06 19:33

"ebbe" <ebbenul@amara.dk> wrote in message

> Det korte af det lange er at hvis der er telefonstik i lejligheden bør de
> 99
> være nok. Med mindre TDC siger det ikke er nok
> - det undersøger fullrate ved bestillingen.

Det er vel fordi når en forbindelse oprettes hos fullrate, skal det være på
rå kobber. Da der skal være mulighed for at oprette fastnet telefon fra
TDC.. Så teknikerne har vel prøvet at fremskaffe det ekstra kobberpar... Men
der var vel ingen ledninge par i den samledåse som de trak kablet til. I de
gamle bygninger osv, er der jo en masse muffer osv hvor der kun er fremført
lige det der skal bruges, og tror ikke de gider rende 10 muffer igennem for
at få en ekstra linie så den sidste tekniker har vel bare koblet
fullrate over på det eksisterende par på centralen og ikke spekuleret over
at der måske senere skal oprettes telefon. Men ok, det kan vel også gøres
med filtre.

Fra : Niklas Petersen

Dato : 29-11-06 21:16

Brother Tuck wrote:
> ja godt spørgsmål. JEg er bare interesseret i at få af vide om der
> kommer flere udgifter en de 99kr i oprettelse når der ikke er en fastnet
> telefon i lejligheden men dog et telefonstik der engang har været i drift.

Jeg er i samme situation. Jeg har et telefonstik, som engang for 2-3 år
siden var i drift, men ikke har været brugt siden. Det koster mig 699,-
at få en tekniker ud og sikre at der er hul igennem.

Jeg vil tro at du muligvis kan slippe for teknikergebyr, hvis du har det
sidst tilknyttede telefonnummer, eller eventuelt et EN-nummer(det nummer
teleselskaberne bruger).

Bestiller du hos Fullrate, giver de dig besked, såfremt et teknikerbesøg
er påkrævet. Hvis du ikke vil betale de 699,- giver de mulighed for at
afbryde ordren.

Fra : ShutEye

Dato : 30-11-06 18:08

> [...]
> Hvis du ikke vil betale de 699,- giver de mulighed for at afbryde ordren.

Jeg har fullrate 15/2Mbit og havde ingen fastnet eller adsl før bestilling.
Har dog haft fastnet på adressen et par år tidligere.
99kr var hvad det kostede mig.

Fra : Allan

Dato : 02-12-06 05:12

On Thu, 30 Nov 2006 17:07:55 UTC, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

> Jeg har fullrate 15/2Mbit og havde ingen fastnet eller adsl før bestilling.
> Har dog haft fastnet på adressen et par år tidligere.
> 99kr var hvad det kostede mig.

Jeg havde fastnet tlf til dagen før Fullrate skulle oprette forbindelsen
(Jeg porterede tlf andensteds hen først)
Dette afstedkom, at Fullrate/TDC forlangte teknikker besøg = 700,-

Det ville jeg naturligvis ikke finde mig i, og brokkede mig strax til
Fullrate - som dagen efter svarede, at efter samtale med TDC,
havde jeg nu ikke længere behov for et teknikker besøg.

Konklusionen er nok:
TDC vil forlange et teknikker besøg hver eneste gang de kan slippe
afsted med det (efter princippet: går den, så går den) - da det jo er
noget de tjener penge på.
Bliver de bedt om dokumentation for nødvendgheden, så trækker
man åbenbart hurtigt følehornene til sig.

Altså - har man et stik med en "tidligere" forbindelse - bør man nok
som standard "klage" - altså udbede sig en forklaring.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-11-06 08:01

Brother Tuck wrote:
> [...]
> ikke min fastnet telefon og har heller ikke noget abonnement hos
> nogen. Er det stadig 99kr i oprettelse hos Fullrate ??

Det var hvad jeg betalte, og jeg havde heller ikke noget telefonab. eller
ADSL. Jeg havde ikke besøg af en tekniker.

> Har du evt. nogle erfaringer med fullrate , så lad mig det vide.

Det kører bare.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Anders Hansen

Dato : 01-12-06 09:15

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det var hvad jeg betalte, og jeg havde heller ikke noget telefonab. eller
> ADSL. Jeg havde ikke besøg af en tekniker.

> [...]

Det samme her, der var fastnet i lejeligheden før jeg flyttede ind. Så jeg
gav 99 i oprettelse og brugte det eksisterende stik uden problemer.

Mvh

Anders Hansen