Fullrate med fri telefoni
Fra : J.K.Arning

Dato : 18-11-06 08:55

En pige jeg kender der hverken har interesse i det tekniske eller interesse
i at nørde med indstillinger eller genstart af hardware overvejer at skifte
til fullrate med fri telefoni. Det bliver den mindste fullrate på 2Mbit.

Hvordan står det til hos dem generelt. Fungerer det? Hvis & når det ikke
fungerer er deres kundeservice/support så begavet nok til at gå ind og
foretage ændringer i opsætningen af hardware selv udefra eller skal hun
selv til tasterne?

Er der nogle problemer i at hun er Mac bruger og altså ikke har en PC i
huset? Det er jo før set at administration at en service ikke var mulig for
en Mac bruger fordi websitet kun virkede i IE på PC.

Er det en god ide med Fullrate eller er Cybercity eller lignende et bedre
valg?

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Kent

Dato : 18-11-06 16:01

J.K.Arning skrev:
> [...]
> fungerer er deres kundeservice/support så begavet nok til at gå ind og
> foretage ændringer i opsætningen af hardware selv udefra eller skal hun
Jeg har haft Fullrate i 2 uger nu. Det virkede ikke fra starten
(torsdag) og kom til at virker mandag efter en TDC-tekniker havde
tjekket min forbindelse. Det viste sig, at TDC ikke havde flyttet kablet
korrekt fra Cybercity til Fullrate i centralen eller, hvor den slags
flytning nu sker. Dette er selvfølgelig ikke Fullrates skyld, men jeg
fandt da ud af, at ca. 10 - 15 minutters ventetid for at komme igennem,
er almindeligt.

> Er der nogle problemer i at hun er Mac bruger og altså ikke har en PC i
> huset? Det er jo før set at administration at en service ikke var mulig for
> en Mac bruger fordi websitet kun virkede i IE på PC.
Jeg bruger Firefox på en PC, hvilket virker uden problemer. Firefox kan
vel også bruge på Mac.

> Er det en god ide med Fullrate eller er Cybercity eller lignende et bedre
> valg?

Cybercity Solo + telefon bliver noget dyre end Fullrate + fri telefon,
så vidt jeg kan se. Jeg bruger telefonen igennem Fullrate, da den er en
del af abonnementet. Jeg ville aldrig betale kr. 99 for et
telefonabonnement, da gennemsnits forbruget pr. måned på min
mobiltelefon ligger på omkring kr. 75.
Jeg har haft slukket og tændt modemet en gang fordi min telefon ikke
virkede ordentligt. Hvor fejlen egentlig var, ved jeg ikke, men det virkede.

De hastighedstest, som jeg har kørt, giver et resultat, som passer med
2048 / 512 kbit. Et program fra TDC og dette
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

--

Kent

Fra : N/A

Dato : 22-11-06 05:47

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-11-06 05:47

Preben G. Hansen wrote:

> [...]
>
> Indtil nu har det hele fungeret upåklageligt, så jeg er godt tilfreds. Jeg
> har ikke skullet ændre nogetsomhelst i nogen opsætning overhovedet, rent
> Plug and Play.
> Kvaliteten på min telefon er væsentligt højere end hos Tele 2, da
> modemet/routeren har QoS (Quality of Service), dvs. selv kraftig download
> samtidigt med telefonsnak ikke genererer telefonidelen. Hos Tele 2 var vi
> nødt til a reducere download speed'en når vi snakkede i telefon.
> I sagens natur kan jeg ikke udtale mog om Cybercity.

Jeg har haft Fullrate siden 1/8, oprindelig 5/1, men gratis opgraderet til
10/1.
Jeg har samme oplevelse som Preben mht download og telefoni, meen set ser ud
som om (over-)forbrug af upload kan give lidt 'hakken' på telefinien.

Stig Johansen