Hastighedstest
Fra : Sus

Dato : 14-11-06 17:54

Hej

Nu har jeg 4 gange kørt TDC hastighedstest og får hver gang at vide at jeg
har en 512/256 men jeg betaler for en 2048/512 hastighed, har det noget at
sige at jeg i dag har skiftet over til DLG bredbånd, eller snyder de mig

Sus

Fra : ShutEye

Dato : 14-11-06 18:00

> [...]
> 512/256 men jeg betaler for en 2048/512 hastighed, har det noget at sige at jeg i dag
> har skiftet over til DLG bredbånd, eller snyder de mig

Brug tptest i stedet:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=55924&package_id=60295 (svensk
version)
http://www.dbnet.dk/downloadfile.aspx?did=268 (Dansk Bredbånds version)
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp (Fra Telestyrelsen, max
15Mbit)

Fra : Sus

Dato : 14-11-06 18:32

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Brug tptest i stedet:
> [...]
Tak
jeg har set lidt på den dbnet og har kørt en test men jeg forstår ikke at
læse resultatet

Fra : ShutEye

Dato : 14-11-06 20:41

> Tak
> jeg har set lidt på den dbnet og har kørt en test men jeg forstår ikke at læse
> resultatet

Den viser dig i TCP og UDP hvor hurtigt du kan sende og modtage.
TCP er en indikator for hvor hurtigt du kan hente/sende en fil.
UDP er en indikator for i hvilken hastighed du kan streame (f.eks. fra tv2's sputnik)

Fra : Sus

Dato : 15-11-06 08:21

> [...]
> TCP er en indikator for hvor hurtigt du kan hente/sende en fil.
> UDP er en indikator for i hvilken hastighed du kan streame (f.eks. fra

ok
i TCP skriver den: Afsending 215,94 kbit/s
: Modtagning 441,93 kbit/s

i UDP skriver den: Afsending 226,76 kbit/s
: Modtagning 452,40 kbit/s

Hvad hastighed svare det så til?

Sus

Fra : Kim

Dato : 15-11-06 08:51

"Sus" <sus.kaj@os.dk> wrote in message

> : Modtagning 441,93 kbit/s
>
> i UDP skriver den: Afsending 226,76 kbit/s
> : Modtagning 452,40 kbit/s
>
> Hvad hastighed svare det så til?

Som jeg ser det har du en 512/256 forbindelse.
Du kan modtage/downloade med ca 50-60 kB/s, og sende/uploade med ca det
halve.

/Kim

Fra : Sus

Dato : 15-11-06 09:08

"Kim" <not@working.notvalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Som jeg ser det har du en 512/256 forbindelse.
> Du kan modtage/downloade med ca 50-60 kB/s, og sende/uploade med ca det

Tusind Tak for jeres hjælp, nu har jeg ringet til DLG, og det viser sig at
de kun har givet mig en 512/256 forbindelse selv om jeg har bestilt en
2048/128 forbindelse.
De klokker noget i det, de har også flyttet mit bredbånd uden at meddele mig
hvad dato de ville gøre det. Kundenr og password til opsætning af ny
emailadr. har jeg heller ikke fået, virkelig flot!!!

Sus

Fra : ShutEye

Dato : 15-11-06 18:06

> [...]
> de ville gøre det. Kundenr og password til opsætning af ny emailadr. har jeg heller ikke

Hehe ... men i det mindste kan det vel kun gå fremad nu?
Med de tal du skrev var det endda en lidt sløv 512/256 efter min mening.

Fra : Sus

Dato : 16-11-06 12:11

> Hehe ... men i det mindste kan det vel kun gå fremad nu?
> Med de tal du skrev var det endda en lidt sløv 512/256 efter min mening.

jamen så er det jo spændende hvad testen viser når jeg får den højere
hastighed, 3- 4 dage ville der gå, de rider ikke samme dag de sadler, nu må
jeg se hvordan det går med DLG om de kan leve op til mine forventninger.