Dele en Cybercity ADSL
Fra : Allan Møller

Dato : 10-11-06 17:40

Jeg skal for en ven dele en Cybercity ADSL med fastnettelefon ud til 2
pc'ere.
Går ud fra jeg skal bruge en router, 2 kabler og 2 netkort men er det lige
meget
hvilken router jeg vælge ? Eller er der noget specialt med Cybercity ?

Nogen der kan anbefale en router ?

Mvh. Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-11-06 18:14

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> lige meget
> hvilken router jeg vælge ? Eller er der noget specialt med Cybercity ?

Der følger en router med CC, men tjek lige betingelserne. Den må vist ikke
deles med andre husstande.

--
Bjarke Andersen

Fra : Allan Møller

Dato : 10-11-06 18:16

> Der følger en router med CC, men tjek lige betingelserne. Den må vist ikke
> deles med andre husstande.

Min skrivefejl - forbindelsen skal deles i hustanden til 2 pc'ere.
Så der selvfølgelig ikke en router jeg skal bruge men en switch eller hub.

Nogen der kan anbefale noget af det ? Evt. gerne med noget firewall
indbygget.

Allan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-11-06 18:22

> Så der selvfølgelig ikke en router jeg skal bruge men en switch eller
> hub.
>
> Nogen der kan anbefale noget af det ? Evt. gerne med noget firewall
> indbygget.

Erhmmm. Switch og hub har ikke sådan en intelligens indbygget, som regel
kun routere.

Dermed kan du nærmest frit vælge en switch fra hylderne, der er ikke den
store forskel på dem når vi snakker deling af internet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 10-11-06 19:56

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in message
> [...]
> meget
> hvilken router jeg vælge ? Eller er der noget specialt med Cybercity ?

Ud fra
http://www.cybercity.dk/kundecenter/telefoni/opsaetningsvejledninger/index.aspx
at se, burde der da være en god chance for at den leverede router fra
Cybercity har flere porte (typisk 4-5 stykker), som du kan bruge til at dele
internetforbindelsen med. Dvs. du ikke behøver at købe en ekstra boks. Nogle
pc'ere har allerede et netkort indbygget, jeg kan ikke helt se på dit indlæg
om du har checket det i forvejen.

Jakob

Fra : Madsen58

Dato : 10-11-06 21:12

Jakob Birk Hansen wrote:
> [...]
> ekstra boks. Nogle pc'ere har allerede et netkort indbygget, jeg kan
> ikke helt se på dit indlæg om du har checket det i forvejen.

Hvilken af deres standard routere har mere end en port på LAN siden?
Jeg ved godt at deres trådløse router har, men den koster 56.25kr ekstra pr
mdr
--
Hilsen Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 13-11-06 02:06

Madsen58 udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvilken af deres standard routere har mere end en port på LAN siden?
> Jeg ved godt at deres trådløse router har, men den koster 56.25kr
> ekstra pr mdr

Det kan du se på zyxels hjemmeside. Jeg har en 2602r-61 (fullrate) og den
har kun 1 port.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Madsen58

Dato : 13-11-06 09:40

Peter T. wrote:

> Det kan du se på zyxels hjemmeside. Jeg har en 2602r-61 (fullrate)
> og den har kun 1 port.

Ja det er også den CC anvender som standard router,men den har som du nævner
kun en port.
Nu var det ikke hvad andre ISP anvender af routere eller hvad Zyxel kan
levere,men hvad Cybercity anvender som standard router.

Nu var det mere standard router(som Cybercity levere) med mere end en port
på LAN siden, jeg efterlyste typen nr. som Jacob nævner som skulle have 4-5
porte.
--
Hilsen Madsen

Fra : kk

Dato : 30-11-06 14:49

ja en svits og en kabel så kører det

Fra : kk

Dato : 30-11-06 14:52

en Switch og kabel og så sæt ip adresse forskellig op så kører det som smurt