ADSL på 20/1Mbit!?
Fra : Doe

Dato : 09-11-06 21:56

Der er jo flere der udbyder sådan en linie, men ér det praktisk muligt, at
downloade med 20Mbit/sek. med TCP? Vil flaskehalsen ikke være den relativt
manglende upload og dermed mindske effektiviteten til cirka 10Mbit?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-11-06 22:55

"Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
> Der er jo flere der udbyder sådan en linie, men ér det praktisk muligt, at
> downloade med 20Mbit/sek. med TCP? Vil flaskehalsen ikke være den relativt
> manglende upload og dermed mindske effektiviteten til cirka 10Mbit?

Jeg har 20Mbit fra TDC, og der er den jævnligt oppe på at hente med 2 mb/s

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 10-11-06 07:15

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in

> "Doe" <doe@invalid.xyz> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har 20Mbit fra TDC, og der er den jævnligt oppe på at hente med 2
> mb/s

en hastighed på 2 millibit er ikke nogen imponerende hastighed... Hvis du
derimod mener at hente med 2 megabyte, så bør du hellere skrive 2 MB/s...
Stooooor forskel ;)

mvh
Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-06 10:48

Lars L. Christensen skrev:

> en hastighed på 2 millibit er ikke nogen imponerende hastighed... Hvis du
> derimod mener at hente med 2 megabyte, så bør du hellere skrive 2 MB/s...

Det er bedre at skrive Mbit og Mbyte. Så er man sikker på at
modtageren forstår teksten med det samme.

--
Bertel

Fra : Talle

Dato : 10-11-06 11:02

> Det er bedre at skrive Mbit og Mbyte. Så er man sikker på at
> modtageren forstår teksten med det samme.

Helt enig - jeg plejer altid at skrive MByte og Mbit, så er man aldrig i
tvivl. Også akronymer som cps eller bps ser man mange gange brugt forkert
(bit eller bytes).

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 11-11-06 09:15

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> derimod mener at hente med 2 megabyte, så bør du hellere skrive 2 MB/s...

Millibit ... megabyte ... nu er der vel ingen grund til at hænge sig i
detaljer ...

Point taken.

Fra : Fluffy

Dato : 20-11-06 00:13

On Thu, 09 Nov 2006 21:56:25 +0100, Doe <doe@invalid.xyz> wrote:

> [...]
> relativt
> manglende upload og dermed mindske effektiviteten til cirka 10Mbit?

Nej.

Der kræves ca. 1/40 af download til at kvittere for pakkerne, så ved
20Mb/1Mb er din upload ca. halvt belastet ved fuld downstream hastighed.

Det giver en moderat sløv latency, så 2Mb upload havde da været bedre, men
1Mb skulle være nogenlunde OK, sort of..