sypercity 8000/512
Fra : andy

Dato : 09-11-06 20:48

hej jeg har fået en linje på 8Mbit men den er faktisk langsommer end tdc
256 linje. tager nogen gange 3-4 min at loade en html side.
og det er liget meget hvilken browser jeg bruger.
har et zyxel p66oR roughter.
Er det den der skal instilles. og med hvad??????

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-11-06 21:15

andy <andy@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> og det er liget meget hvilken browser jeg bruger.
> har et zyxel p66oR roughter.
> Er det den der skal instilles. og med hvad??????

Og hvor lang tid tager et DNS opslag?

Hvad får du af download hastighed fra en server der har 8Mbit upload?

--
Bjarke Andersen

Fra : andy

Dato : 10-11-06 21:19

Bjarke Andersen wrote:
> andy <andy@mail.dk> crashed Echelon writing

> Og hvor lang tid tager et DNS opslag?
>
> Hvad får du af download hastighed fra en server der har 8Mbit upload?

Er der en måde hvor jeg kan måle DNS opslag prisist?
Ja den jeg bruger har 1G forbindelse.
Normalt download af filer går ok stærkt.
Det er mest html sider.
Kan dog ikke downloade fra ftp, Er der en måde så roughteren ikke giver
et dhcp men bare min faste ip vidre til min maskine???

Fra : Eivind

Dato : 10-11-06 07:50

> [...]
>og det er liget meget hvilken browser jeg bruger.
>har et zyxel p66oR roughter.
>Er det den der skal instilles. og med hvad??????

Hvis du bruger Firefox så prøv dette her

1.Type "about:config" into the address bar and hit return. Scroll down
and look for the following entries:
network.http.pipelining network.http.proxy.pipelining
network.http.pipelining.maxrequests
Normally the browser will make one request to a web page at a time.
When you enable pipelining it will make several at once, which really
speeds up page loading.
2. Alter the entries as follows:
Set "network.http.pipelining" to "true"
Set "network.http.proxy.pipelining" to "true"
Set "network.http.pipelining.maxrequests" to some number like 30. This
means it will make 30 requests at once.
3. Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it
"nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is
the amount of time the browser waits before it acts on information it
recieves.
If you're using a broadband connection you'll load pages MUCH faster
now!

Fra : andy

Dato : 13-11-06 16:45

Eivind wrote:

> [...]
> recieves.
> If you're using a broadband connection you'll load pages MUCH faster

har fundet synderen cc dns server. testet med tdc og der køre det.