Selv sløjfe telefoner ved TDC ADSL
Fra : Talle

Dato : 06-11-06 11:46

Mine forældre har tidligere haft TDC ADSL, hvor de fik en tekniker ud og
installere det hele for dem. Dvs. at der blev sat et RJ45 stik op og alle
deres telefoner virkede. Efter noget tid, opsagde de deres ADSL. Nu har de
så besluttet, at de igen vil have TDC ADSL (tjaaa, de må være lidt
vægelsindet), men de vil gerne undgå at have teknikeren ud denne gang men de
vil selvfølgelig stadigt gerne have deres 3 telefoner til at virke.

De har købt 2 ekstra kombifiltre, som kan tilsluttes foran telefonen, men
spørgsmålet er om de behøver dem? Jeg mener... de har haft det til at
fungere tidligere og da der ikke er pillet nogen ledninger ud eller andet,
så burde det vel stadigt fungere med alle telefoner?

Hvis ikke, er der så nogen der ved hvordan jeg selv kan sløjfe det således,
at de undgår at skulle bruge de kombifiltre? Så vidt jeg ved, er det ret
simpelt - noget med bare at tilslutte 2 eller 3 ledninger?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-11-06 14:16

"Talle" <tl@invalid.xyz> wrote in message
> [...]
> vægelsindet), men de vil gerne undgå at have teknikeren ud denne gang men
> de vil selvfølgelig stadigt gerne have deres 3 telefoner til at virke.

Forbind splitteren til RJ45-stikket ligesom sidst, så burde det virke igen.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Talle

Dato : 06-11-06 14:30

> Forbind splitteren til RJ45-stikket ligesom sidst, så burde det virke
> igen.

Nu ved jeg ikke hvordan det var sat sammen tidligere, men er det noget der
følger med i den nye TDC ADSL pakke? Jeg tror ikke de har nogen
"splitter"/ledning liggende. Jeg ved de har et RJ45 stik (som TDC opsatte
ved deres sidste ADSL) og så et almindeligt tlf.stik lige ved siden af.
Hvordan laver man sådan en splitter?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-11-06 14:45

"Talle" <tl@invalid.xyz> wrote in message
> Hvordan laver man sådan en splitter?

Den følger med i ADSL-pakken

Fra : Talle

Dato : 06-11-06 15:01

> Den følger med i ADSL-pakken

Hvis den er med, hvorfor skal man så have en tekniker ud for at få alle éns
telefoner til at fungere? Er det kun tilfældet i de situationer, hvor RJ45
stikket ikke endnu er lavet?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-11-06 15:06

> [...]
> Hvis den er med, hvorfor skal man så have en tekniker ud for at få alle
> éns telefoner til at fungere? Er det kun tilfældet i de situationer, hvor

Ja

Fra : Talle

Dato : 06-11-06 15:17

> Ja

Okay, så blev jeg så meget klogere men lige for at være 100% sikker, så er
vi enige om, at de godt kan afbestille de to ekstra kombifiltre?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-11-06 15:21

> Okay, så blev jeg så meget klogere men lige for at være 100% sikker, så er
> vi enige om, at de godt kan afbestille de to ekstra kombifiltre?

Ja, medmindre der er blevet lavet noget om siden det virkede sidst

Fra : Talle

Dato : 06-11-06 15:33

> Ja, medmindre der er blevet lavet noget om siden det virkede sidst

Mange tak, så sparede de da 198 kroner Der er ikke lavet noget om.

Fra : KsNa

Dato : 06-11-06 16:25

"Talle" <tl@invalid.xyz> skrev i en meddelelse

> [...]
> "splitter"/ledning liggende. Jeg ved de har et RJ45 stik (som TDC opsatte
> ved deres sidste ADSL) og så et almindeligt tlf.stik lige ved siden af.

Det er IKKE et RJ45 stik men et RJ11 med en omskifter indbygget, kaldes et
multistik og som Martin siger der følger en splitter med i pakken der kan
bruges, hvis ikke kan du få byttet den du har fået tilsendt, i TDCbutiken.

Mvh
Kim

Fra : Pico

Dato : 06-11-06 18:24

KsNa wrote:

> [...]
> kaldes et multistik og som Martin siger der følger en splitter med i
> pakken der kan bruges, hvis ikke kan du få byttet den du har fået
Det lyder som det er meget svært ? Hvad er problemet ? Jeg har da 4
telefoner kørende foruden ADSL og det virker fint. Vi må formode at de 3
telefoner virker nu, så er det da bare at sætte splitteren ind på det
første stik efter telefonledningens indgang i huset og så koble
telefonerne på splitteren, det virker da fint her hos mig.
Pico

Fra : KsNa

Dato : 06-11-06 20:07

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> første stik efter telefonledningens indgang i huset og så koble
> telefonerne på splitteren, det virker da fint her hos mig.

Nej, det er ikke svært.
Når der nu er et RJ11 stik skal ledningen bare sættes i, fra stikket og ind
i splitteren men det skal være den rigtige type splitter for, at det bliver
så nemt, der skal ikke ændres på noget i kablingen - det er "plug and play".

Mvh
Kim