[fullrate] zyxel 2602 i bridge?
Fra : Peter T.

Dato : 02-11-06 00:20

Jeg har et problem med få mit alletiders favoritspil (starcraft) til at
virke online, så jeg prøvede at sætte zyxel 2602-modemet i bridge-mode.
Jeg fik det aldrig til at virke bortset fra, at jeg fik 2 timers nedetid
takket være manglende erfaring på bridge-fronten.

Setup'et er følgende:

Net -> adsl-modem (zyxel) -> asus wl500g premium router (gateway) -> pc.

Kan det lade sig gøre, at sætte zyxel-modemet til at køre i bridge?

Jeg er også interesseret i at høre fra andre fullratekunder, der spiller
starcraft/broodwar online uden problemer. :)

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Jan

Dato : 02-11-06 00:29

Peter T. wrote:
> [...]
> pc.
>
> Kan det lade sig gøre, at sætte zyxel-modemet til at køre i bridge?

Ja, men du kan ikke gøre det selv, du bestiller "1 offentlig IP adresse" det
koster 10kr/måned, og er alle pengene værd :)
Så kører det som det skal, i bridgemode, ikke mere NAT-pjat, er en IP ikke
nok kan du bare bestille 5 :)

Mvh
Jan

Fra : Peter T.

Dato : 02-11-06 01:46

Jan udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> adresse" det koster 10kr/måned, og er alle pengene værd :)
> Så kører det som det skal, i bridgemode, ikke mere NAT-pjat, er en IP

Ah, det giver mig en ide om hvordan det virker det der bridge. :)

Fra : ShutEye

Dato : 02-11-06 09:35

> [...]
> 10kr/måned, og er alle pengene værd :)
> Så kører det som det skal, i bridgemode, ikke mere NAT-pjat, er en IP ikke nok kan du

Var lige inde på deres hjemmeside og rode rundt.
Det ser ud til at være standard med offentlig ip nu?
Kan ikke vælge andet.

Fra : Jan

Dato : 02-11-06 13:09

Hej,

ShutEye wrote:

> Var lige inde på deres hjemmeside og rode rundt.
> Det ser ud til at være standard med offentlig ip nu?
> Kan ikke vælge andet.

Fast IP er ikke det samme som offentlig IP ;)
Alle får fast IP på yderside af routeren, men en NAT'ed IP til PC'en.
Offentlig IP betyder at du får den rigtige IP direkte på din PC (eller MAC,
hvis du er så uheldig at have en sådan ;) )

Mvh
Jan

Fra : ShutEye

Dato : 03-11-06 08:44

> [...]
> Offentlig IP betyder at du får den rigtige IP direkte på din PC (eller MAC, hvis du er

Ok. Men der var bare ikke længere valget noget sted ... ?

Fra : Peter T.

Dato : 03-11-06 09:45

ShutEye udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ok. Men der var bare ikke længere valget noget sted ... ?

Jo. Men du skal kigge i højre side på forsiden. Der finder du en lille
klumme om Fast IP.

<http://www.fullrate.dk/produkter/ekstra_service.php>

Jeg vil bestille det i dag og se om jeg så får elimineret mine problemer
med Starcraft på nettet. :)

Fra : ShutEye

Dato : 03-11-06 11:02

> Jo. Men du skal kigge i højre side på forsiden. Der finder du en lille
> klumme om Fast IP.
>
> <http://www.fullrate.dk/produkter/ekstra_service.php>

AHA! :)

> Jeg vil bestille det i dag og se om jeg så får elimineret mine problemer
> med Starcraft på nettet. :)

Har en webserver kørende på min forbindelse, ingen problemer her.

Fra : Peter T.

Dato : 03-11-06 11:49

ShutEye udviste en rettidig omhu og skrev:

> Har en webserver kørende på min forbindelse, ingen problemer her.

Normalt har jeg ej heller problemer med spil og andet på nettet. Men lige
præcis Starcraft opfører sig temmeligt proprietært (både min Asus wl500gP
router og min gamle Dlink 804 havde specielle options for netop battlenet
via router). Jeg håber ikke det er det samme med den 14dages trial af
World of Warcraft, jeg lige har købt til en tyver i Fona. :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-06 12:24

Peter T. skrev:

> Normalt har jeg ej heller problemer med spil og andet på nettet. Men lige
> præcis Starcraft opfører sig temmeligt proprietært

Min kammerats børn spiller Warcraft på nettet. De er forbundne
til en trådløs router med en helt banal opsætning. De problemer
de havde i starten, skyldtes at forbindelsen er en
firmaforbindelse der går gennem en firewall, og den skulle lige
have åbnet for nogle tilladelser, men husopsætningen er lige ud
ad landevejen.

--
Bertel