Bredbånd u. tlf.abonnement hos TDC? Gør TD~
Fra : jama

Dato : 01-11-06 22:43

"Undskyld, men jeg er ikke sikker på om det er den rigtige News gr."

Da vi ikke bruger vores fastnet tlf.så meget mere, har vi tænkt, at afskaffe
den.Vi har Bredbånd telefoni til kr.129,00 pr.mdr. men tillader TDC, at vi
kan ha Bredbånd u.fastnet tlf ? Og hvad koster det extra for Bredbånd, vi
har en 1024/256 forbindelse til kr.299.00 pr.mdr.men der skal vel betales en
slags abonoment for Bredbånd, foruden det vi betaler nu (299kr.)
Mvh.Jama

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 01-11-06 22:14

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> [...]
> pr.mdr.men der skal vel betales en slags abonoment for Bredbånd,
> foruden det vi betaler nu (299kr.) Mvh.Jama

TDC kræver at I har en bærelinje, som I skal betale for. En bærelinje er
i princippet en telefonlinje uden muligheden for at snakke i telefon. Jeg
kan ikke lige huske prisen på en bærelinje, men den ligger vel i omegnen
af 50 kr om måneden.

Alternativt kan I kigge på andre udbydere der kan levere uden bærelinje.
Hvorhenne i landet bor I?

mvh
Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-11-06 23:19

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> wrote in message

> [...]
> kan ikke lige huske prisen på en bærelinje, men den ligger vel i omegnen

koster 40kr... mærkeligt nok tager TDC ikke penge for bærelinie når man har
"bredbånds telefoni" hos dem.. altså bredbånd med deres egen Ip telefoni...

Fra : jama

Dato : 02-11-06 00:00

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> koster 40kr... mærkeligt nok tager TDC ikke penge for bærelinie når man
> har "bredbånds telefoni" hos dem.. altså bredbånd med deres egen Ip
--------------------------------

Takker det var lige det, jeg ville vide.
Mvh.Jama

Fra : JJ

Dato : 03-11-06 16:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> koster 40kr... mærkeligt nok tager TDC ikke penge for bærelinie når man
> har "bredbånds telefoni" hos dem.. altså bredbånd med deres egen Ip
Det er nok med i prisen for IP telefoni

JJ

Fra : jama

Dato : 02-11-06 00:03

> Alternativt kan I kigge på andre udbydere der kan levere uden bærelinje.
> Hvorhenne i landet bor I?
>
> mvh
> Lars
------------------------------
Glemte at sige vi bor i Kr.Hyllinge.
Vh.Jama

Fra : i er alle bønder

Dato : 02-11-06 01:48

"Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> skrev i en meddelelse
> "jama" <nonspam@mail.com> wrote in

> TDC kræver at I har en bærelinje, som I skal betale for. En bærelinje er
> i princippet en telefonlinje uden muligheden for at snakke i telefon.

Men kan stadivæk ringe til tdc og 112 fra en bære linie

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 08:35

i er alle bønder was thinking very hard :
> Men kan stadivæk ringe til tdc og 112 fra en bære linie

Hvorfor i alverden skulle man kunne det ?

Never tell anyone that you're: writing a book, going on a diet,
exercising, taking a course, or quitting smoking. They'll encourage you
to death. - Lynn Johnston

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-11-06 10:27

"i er alle bønder" <suckme@of.in.dk> wrote in message
> Men kan stadivæk ringe til tdc og 112 fra en bære linie

Der er to produkter i spil her:
Bærelinje, som er det gamle produkt. Det koster det samme som en alm
telefonlinje, men giver ikke mulighed for telefoni. Det er teoretisk muligt
at der kan ringes 112 fra en sådan linje, men jeg ved det ikke.

Basislinje, som er det nye produkt til 40 kr/md. Her kan IKKE ringes nogen
steder hen

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : i er alle bønder

Dato : 02-11-06 17:08

> [...]
> muligt at der kan ringes 112 fra en sådan linje, men jeg ved det ikke.
>
> Basislinje, som er det nye produkt til 40 kr/md. Her kan IKKE ringes nogen
LOL

Loven er sådan at alle telefon linier skal kunne ringe til 112,og tdc sagde
at jeg ydermere kan ringe til dem på 4x80,hvilket også virker
upåklageligt,det står desuden i brevet når mna får en bekræftelse på
bestilling omkring en bærelinie,
så keep dene facts straight.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 17:16

i er alle bønder explained :
> Loven er sådan at alle telefon linier skal kunne ringe til 112

Hvad er det for en lov ?

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : JJ

Dato : 03-11-06 16:15

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> wrote in message
>i er alle bønder explained :
>
> Hvad er det for en lov ?

Jeg ved ikke om der er en lov om det, og om man kan, men hvis man kan, er
det nok i tråd med,
at man også skal kunne ringe til 112 fra en mobil uden der er sim-kort I.

JJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-11-06 19:24

It happens that JJ formulated :
> Jeg ved ikke om der er en lov om det, og om man kan, men hvis man kan, er det
> nok i tråd med,
> at man også skal kunne ringe til 112 fra en mobil uden der er sim-kort I.

Det skal man heller ikke kunne, det er bare en del af GSM standarden at
man kan det.

"Is this now?" - Agatha, The Minority Report

Fra : JJ

Dato : 03-11-06 20:08

> It happens that JJ formulated :
>
> Det skal man heller ikke kunne, det er bare en del af GSM standarden at
> man kan det.

Er du sikker på det, for kort tid siden, var der noget i radioen, om at
alarmcentralen fik mange fejl opkald fra mobiltlf.
dette skuldes at mobiltlf. ringede op af sigselv når de lå i lummen eller
tasken, og da nævnte de,
at man altid, skal kunne ringe 112 fra en mobil, også uden først at låse
tastaturet op.

JJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-11-06 20:13

JJ laid this down on his screen :

> [...]
> tasken, og da nævnte de,
> at man altid, skal kunne ringe 112 fra en mobil, også uden først at låse

Jeg tvivler på der er nogen der definerer at man skal kunne det ud over
GSM standarden.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-11-06 19:36

On Thu, 2 Nov 2006 17:08:23 +0100, "i er alle bønder"
<suckme@of.in.dk> wrote:

> Loven er sådan at alle telefon linier skal kunne ringe til 112

1) Hvilken lov?

2) Hvis der skulle stå sådan om telefonlinjer i en lov, har du så
overvejet muligheden for, at en basislinje slet ikke er en telefon-
linje, men blot en kobberlinje fra centralen til kunden?

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-11-06 20:39

> Loven er sådan at alle telefon linier skal kunne ringe til 112,og tdc
> sagde at jeg ydermere kan ringe til dem på 4x80,hvilket også virker
> upåklageligt,

En basislinje er ikke en telefonlinje..

> det står desuden i brevet når mna får en bekræftelse på bestilling omkring
> en bærelinie,

Bemærk at bærelinje != basislinje

Fra : Desserten

Dato : 02-11-06 17:55

"i er alle bønder" <suckme@of.in.dk> skrev i en meddelelse

> "Lars L. Christensen" <lars_christesen@ieee.org> skrev i en meddelelse

> Men kan stadivæk ringe til tdc og 112 fra en bære linie

Jeg har bærelinie fra TDC til 40 kr om måneden...........jeg kan ikke ringe
til nogen som helst fra min bærelinie...........hvordan skulle man egentlig
kunne det når man ikke engang får en klartone !!???

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-11-06 18:26

> Jeg har bærelinie fra TDC til 40 kr om måneden...........jeg kan ikke ringe
> til nogen som helst fra min bærelinie...........hvordan skulle man egentlig
> kunne det når man ikke engang får en klartone !!???

Imaginary bits. Comming to a carrier near you in the near future.

Thomas