Fullrate og Cybercity sænker priser
Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 24-10-06 22:54

Hej,

Faldt lige over denne artikel http://politiken.dk/it/article190128.ece.

Det kunne se ud til at både Cybercity og Fullrate sænker deres priser på
20mbit til 399kr/måned.

Nogen der ved om deres andre forbindelser også bliver nedsat, eller
automatisk opgraderet? Her er jeg mest interesseret i Fullrates priser.

Har nemlig selv en 5mbit til 349kr/måned, og har faktisk ikke brug for
en hurtigere forbindelse. Er mere interesseret i en lavere pris.

Mvh. Jens

Fra : jdalberg@gmail.com

Dato : 25-10-06 09:19

Jens Beltofte Soerensen skrev:
> [...]
>
> Nogen der ved om deres andre forbindelser også bliver nedsat, eller
> automatisk opgraderet? Her er jeg mest interesseret i Fullrates priser.

Ja. Der vil være opgradering af dem der har kapacitet på deres
linjer.

Officiel udmelding dukker nok snart op på vores hjemmeside.

/Jesper - fullrate

Fra : Jan

Dato : 25-10-06 11:38

Hej,

http://www.fullrate.dk/produkter/prisregulering_oktober_2006.php

> Har nemlig selv en 5mbit til 349kr/måned, og har faktisk ikke brug for
> en hurtigere forbindelse. Er mere interesseret i en lavere pris.

Det ser ud til at 5Mbit udgår, lidt øv, når ens linie kun kan trække 6Mbit
:(
Jeg ringede til fullrate, og fik at vide hvis linien ikke kan trække 10Mbit,
fortsætte man på 5Mbit, til 20Kr. mindre pr. måned...

Mvh
Jan

Fra : Peter T.

Dato : 26-10-06 12:39

Jens Beltofte Soerensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nogen der ved om deres andre forbindelser også bliver nedsat, eller
> automatisk opgraderet? Her er jeg mest interesseret i Fullrates priser.

Jeg fik mail om det i morges, hvor der stod, at min linie ville blive
opgraderet ved næste faktureringsdato. Da jeg kiggede i routeren, var den
allerede sat op fra 5 til 10 mbit. Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal
bruge 10 mbit til, da jeg meget sjældent nåede begrænsningen på min
5mbit...

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : ShutEye

Dato : 26-10-06 16:37

> [...]
> allerede sat op fra 5 til 10 mbit. Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal
> bruge 10 mbit til, da jeg meget sjældent nåede begrænsningen på min

Min router (dvs bridge :) er i bridge-mode pga fast, offentlig ip-adresse.
Det betyder åbenbart at jeg ikke kan logge mig på den!

Nogen der kender til problemet?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-10-06 14:13

> Min router (dvs bridge :) er i bridge-mode pga fast, offentlig ip-adresse.
> Det betyder åbenbart at jeg ikke kan logge mig på den!
>
> Nogen der kender til problemet?

Ja, det er helt normalt.
Når routeren er i briged mode, har den ingen IP adresse du kan forbinde dig
til.

//jesper

Fra : ShutEye

Dato : 27-10-06 18:21

> Ja, det er helt normalt.
> Når routeren er i briged mode, har den ingen IP adresse du kan forbinde dig til.

Ok. Takker!

Fra : Jan

Dato : 27-10-06 15:29

ShutEye wrote:

> Min router (dvs bridge :) er i bridge-mode pga fast, offentlig
> ip-adresse. Det betyder åbenbart at jeg ikke kan logge mig på den!
>
> Nogen der kender til problemet?

Ja, min kører også i bridgemode, en supporter fra Fullrate fortalte at man
godt kan logge på alligevel, jeg har desværre glemt hvordan.
Jeg fik aldrig prøvet om det virker.

/Jan

Fra : ShutEye

Dato : 27-10-06 18:22

> Ja, min kører også i bridgemode, en supporter fra Fullrate fortalte at man godt kan
> logge på alligevel, jeg har desværre glemt hvordan.
> Jeg fik aldrig prøvet om det virker.

Æv :) Måske jeg skulle gi' dem et opkald ...

Fra : Stig Myken

Dato : 28-10-06 10:01

ShutEye wrote:

> Æv :) Måske jeg skulle gi' dem et opkald ...

Eller prøv selvbetjeningen:

www.fullrate.dk/mitfullrate/

Der kan du vælge

- Kontakt Os
- Teknisk Support
- Drop-down: Henvendelse om udstyr

Mvh,

Stig

Fra : Stig Johansen

Dato : 28-10-06 08:58

Peter T. wrote:

> [...]
> allerede sat op fra 5 til 10 mbit. Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal
> bruge 10 mbit til, da jeg meget sjældent nåede begrænsningen på min

Hvad s*t*an, jeg har også fået 10 Mbit/S, takker!

Stig Johansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-06 10:53

"Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote in message

> Hvad s*t*an, jeg har også fået 10 Mbit/S, takker!

Hvad siger en Telestyrelses test?
http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe ?

Fra : ShutEye

Dato : 28-10-06 15:51

> Hvad siger en Telestyrelses test?
> http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe ?

Jeg er blevet sat til 15Mbit og tptest når at crashe - så jeg er da over 10Mbit :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 11:13

"ShutEye" <no@no.no> wrote in message news:ehvqn8$9va$1@news.datemas.de...

> Jeg er blevet sat til 15Mbit og tptest når at crashe - så jeg er da over
> 10Mbit :)

Ahh ligefrem crashe? Den tester ikke højere UDP hastighed end 15mbit. Men
hvad nåede du op på i TCP testen?

Fra : ShutEye

Dato : 29-10-06 15:46

> Ahh ligefrem crashe? Den tester ikke højere UDP hastighed end 15mbit. Men hvad nåede du
> op på i TCP testen?

Nåh ja max 15Mbit.

Testresultater på en 15Mbit/1,5Mbit:
TCP send 1,29Mbit
TCP modtag 12,31Mbit
UDP send 1,35Mbit
UDP modtag 13,24Mbit (og derefter crash)

Fra : Stig Johansen

Dato : 29-10-06 06:33

Bjarke Hansen wrote:

> "Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote in message

> Hvad siger en Telestyrelses test?
> http://www.internetkvalitetsguide.dk/Hastighedsmaaler/TPTEST3.exe ?

Jeg kører desværre ikke det OS, men en dowload af 10Mtest fra TDC's ftp
giver ca. 750KB/S - samtidig med knægten har gang i noget torrent.

Stig Johansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-10-06 11:12

> Jeg kører desværre ikke det OS, men en dowload af 10Mtest fra TDC's ftp
> giver ca. 750KB/S - samtidig med knægten har gang i noget torrent.

Ja det svarer jo kun til 6Mbit.. men kan jo heller ikke regne med det når
forbindelsen bruges til noget andet samtidigt.

Fra : Stig Johansen

Dato : 30-10-06 05:58

Bjarke Hansen wrote:

> "Stig Johansen" <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> wrote in message

> Ja det svarer jo kun til 6Mbit.. men kan jo heller ikke regne med det når
> forbindelsen bruges til noget andet samtidigt.

Jeg havde lige mit LAN for mig selv, og prøvede igen:

ftp> get 10Mtest.rnd /dev/null
229 Entering Extended Passive Mode (|||64050|)
150 Opening BINARY mode data connection for 10Mtest.rnd (10485760 bytes)
226 Transfer complete.
10485760 bytes received in 00:10 (931.18 KB/s)
ftp>

Her kan du dog heller ikke regne 100%, da jeg kører på en gammel 350MHz
Pentium.et.eller.andet

Endvidere står serveren heller ikke på fullrates eget net.

Stig Johansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-11-06 17:37

> [...]
> Pentium.et.eller.andet
>
> Endvidere står serveren heller ikke på fullrates eget net.

ok, over 900KB/s må da siges at være godt...

Hvad siger denne speedtest i USA på din fullrate forbindelse?:

http://www.giganews.com/performance.html klik på server navnet,
news.giganews.com

Fra : Stig Johansen

Dato : 03-11-06 06:30

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> ok, over 900KB/s må da siges at være godt...
>
> Hvad siger denne speedtest i USA på din fullrate forbindelse?:

Jeg ved ikke hvor meget overhead der er på det der flash-noget på min gamle
kværn.
Men den ligger og flagrer omkring 8.300 Kbps

Stig Johansen

Fra : ShutEye

Dato : 03-11-06 08:48

<klip>

> Jeg ved ikke hvor meget overhead der er på det der flash-noget på min gamle
> kværn.
> Men den ligger og flagrer omkring 8.300 Kbps

Over 11000kbps på min 15Mbit fullrate.