Nogle forbindelser hvor der kræves fastnet~
Fra : John

Dato : 23-10-06 08:47

Hej,

TDC skriver på deres hjemmeside at nogen af ADSL forbindelserne
kræver at man har fastnet. Det lyder da som en gang sludder.
Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-06 08:50

"John" <johnm@johnm.com> writes:

>TDC skriver på deres hjemmeside at nogen af ADSL forbindelserne
>kræver at man har fastnet. Det lyder da som en gang sludder.
>Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Det er sådan, produktet er sammensat. Der behøver ikke være en
teknisk begrundelse for det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : John

Dato : 23-10-06 20:41

> Det er sådan, produktet er sammensat. Der behøver ikke være en
> teknisk begrundelse for det.

Ok. Men for mig svarer det så til at Brugsen siger, at hvis man vil købe
den kylling de har på tilbud, så skal man altså også købe en pakke
smøger ved siden af...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-06 21:10

"John" <johnm@johnm.com> skrev :

>Ok. Men for mig svarer det så til at Brugsen siger, at hvis man vil købe
>den kylling de har på tilbud, så skal man altså også købe en pakke
>smøger ved siden af...

Nej, det svarer til at man køber en printer og har man ikke
allerede et usbkabel, så bliver man nødt til at købe et for at
kunne bruge printeren.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 25-10-06 16:10

"Kerim Ellentoft" skrev

> Nej, det svarer til at man køber en printer og har man ikke
> allerede et usbkabel, så bliver man nødt til at købe et for at
> kunne bruge printeren.

Og det skal være et kabel, som er købt samme sted som printeren?

Mvh. Ulrik.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-10-06 16:19

On Wed, 25 Oct 2006 17:10:27 +0200, "Ulrik Brinck" <ulrik@a34bbs.kd>
wrote:

>Og det skal være et kabel, som er købt samme sted som printeren?

Det svarer mere til, at hvis analogier er biler, så er usenet den
blinde vinkel.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-10-06 14:11

John wrote:
> [...]
> kræver at man har fastnet. Det lyder da som en gang sludder.
> Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Alle ADSL hos TDC kræver mig ´bekendt en basislinje som er en
fastnetforbindelse som så enten kan være uden eller med talemulighed via
gammeldags telefon på linjen

/FL

Fra : John

Dato : 23-10-06 20:43

> Alle ADSL hos TDC kræver mig ´bekendt en basislinje som er en
> fastnetforbindelse som så enten kan være uden eller med talemulighed via
> gammeldags telefon på linjen

En fastnetforbindelse koster 119 kr/md mens en basislinie koster 40kr/md.
Det TDC skriver er, at man skal betale 119 kr/md ekstra oveni ADSL-prisen
ved en række af deres ADSL-forbindelser...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-06 16:46

"John" <johnm@johnm.com> skrev :

>Eller er der nogen der kan diske op med en teknisk forklaring?

Der er ingen teknisk forklaring, det er blot et krav, når man vil
ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.

Ligesom hos Cybercity, hvor man ikke kan få de langsomme uden
deres telefoni.

Ren buisness.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : John

Dato : 23-10-06 20:44

> Der er ingen teknisk forklaring, det er blot et krav, når man vil
> ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.

Ok, men hvorfor så ikke bare forhøje prisen. Det andet er jo logak
for burhøns.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-06 20:46

"John" <johnm@johnm.com> writes:

>Ok, men hvorfor så ikke bare forhøje prisen. Det andet er jo logak
>for burhøns.

Fordi der er en forhåbning om, at folk også bruger telefonen. Måske
ender telefonregningen med at ende på flere hundrede kroner hver
måned. Det kan man jo ikke forhøje ADSL-prisen med.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 25-10-06 09:55

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ha' de billige forbrugsafregnede forbindelser.
>
> Ligesom hos Cybercity, hvor man ikke kan få de langsomme uden

Det kan da ikke være 100% ren business. Da jeg skulle have en 1Mbit
forbindelse hos cybercity, kunne det ikke lade sig gøre, hvis jeg ikke havde
fastnettelefon. Det har jeg så nu - hos TDC - og nu har jeg så fået ADSL hos
Cybercity.
Om fastnetabonnementet så kan nedgraderes til en basislinie, vil tiden vise.
Jeg skal lige fri af de 6 måneders "håndjern" hos TDC.
--
Mvh Claus
www.vocalart.dk OPDATERET,

Fra : Ulrik Brinck

Dato : 25-10-06 16:09

Claus Skaarup (Arbejde) skrev

> [...]
> forbindelse hos cybercity, kunne det ikke lade sig gøre, hvis jeg ikke
> havde fastnettelefon. Det har jeg så nu - hos TDC - og nu har jeg så fået

Det er en anden situation - du er nok på en central, hvor CC ikke har eget
udstyr.
Så kan man selvfølgelig sige, at det også er ren business - men fra TDC's
side, ikke fra CC's.

Mvh. Ulrik.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-10-06 20:56

John skrev:

> Ok, men hvorfor så ikke bare forhøje prisen. Det andet er jo logak
> for burhøns.

Fordi så kan man lige så godt vælge et andet produkt.....

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-10-06 20:57

John skrev:

> Ok. Men for mig svarer det så til at Brugsen siger, at hvis man vil købe
> den kylling de har på tilbud, så skal man altså også købe en pakke
> smøger ved siden af...

Nej, det svarer til at de har en kylling til salgt for 59,95 og to for
199 kr. Vil du spare penge må du købe flere ting samtidigt - det
hedder mængderabat.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-10-06 21:01

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:

> Nej, det svarer til at de har en kylling til salgt for 59,95 og to for
> 199 kr.

Keyboardspasser - 100 kr selvfølgelig.....

Klaus