TDC 20Mbit - hvad kan man forvente
Fra : Nicolai

Dato : 18-10-06 19:30

Hvad kan man forvente hvis man ser bort fra alle forklaringerne med hul
igennem i den anden ende etc.

Hvad burde en 20Mbit give hvis man kun medregner overhead. 20Mbit giver vel
omkring 2,5MByte/s minus overhead - kan man forvente 2,2MB/s?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-10-06 19:45

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel
> omkring 2,5MByte/s minus overhead - kan man forvente 2,2MB/s?

Min forbindelse svinger meget - fra knap 1 MB/s til 2,3 MB/s - ved ikke helt
hvad der gør, at der ikke altid er lukket helt op. Jf. TDC så er det en
"best effort" forbindelse, så de leverer det bedste de kan op til 20Mbit.
Det virker bare underligt, at det svinger så meget (og det er samme sted
fra). Jeg har endnu ikke kunne finde noget mønster i det.

--
MVH Thomas
http://www.lalala.dk/gratisfilm.phtml - Lej GRATIS DVD film!

Fra : Nicolai

Dato : 18-10-06 19:53

> [...]
> 20Mbit. Det virker bare underligt, at det svinger så meget (og det er samme
> sted fra). Jeg har endnu ikke kunne finde noget mønster i det.

Møsteret her er at jeg får mærkbart mindre mellem 19 og 23 - altså i
primetim.

Dog aldrig over 1,8MB/s - hvilket jeg jo mener er ca 15Mbit?

Fra : basse

Dato : 18-10-06 20:04

> Møsteret her er at jeg får mærkbart mindre mellem 19 og 23 - altså i
> primetim.
>
> Dog aldrig over 1,8MB/s - hvilket jeg jo mener er ca 15Mbit?

har lige afmeldt min 20/1 idag,da det er bedrer at vente på vdsl2,da
forbindelsen så bliver synkron,(skulle efter sigende komme her i
efteråret)Men min konklusion er at efter de satte mig på den rette server
20mbit server i stedet for 8 mbit serveren,ringede teknikeren til mig og
fortalte at den kørte fuld hastighed ,hvilket han havde ret i.men det er
stadig 90 % for dyrt set i forhold til mange andre udbud på
markedet.desværre
basse

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 18-10-06 22:18

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Møsteret her er at jeg får mærkbart mindre mellem 19 og 23 - altså i
> primetim.
> Dog aldrig over 1,8MB/s - hvilket jeg jo mener er ca 15Mbit?

Jeg prøver lige at holde lidt øje med klokken - nu er den over 23, og jeg
ligger omkring 2.0 - 2.2 MB/s jf. en widget ting, som måler min
netforbindelse.

Fra : basse

Dato : 21-10-06 11:34

> Møsteret her er at jeg får mærkbart mindre mellem 19 og 23 - altså i
> primetim.
>
> Dog aldrig over 1,8MB/s - hvilket jeg jo mener er ca 15Mbit?

Kan da lige oplyse at jeg har lagt på 2.4 mb/s på en torrent download.
men den svingede også mellem 1.4 mb/s - 2.4 mb/s,så du har ret,det er til
tider ustabil.(desværre).

Fra : Nicolai

Dato : 21-10-06 12:21

> Kan da lige oplyse at jeg har lagt på 2.4 mb/s på en torrent download.
> men den svingede også mellem 1.4 mb/s - 2.4 mb/s,så du har ret,det er til
> tider ustabil.(desværre).

nah, det er nok nærmere din torrent leverandør der er ustabil :)

Anyway, jeg vil overveje at nedgradere - 1,8MB/s er i underkanten.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 21-10-06 16:03

> nah, det er nok nærmere din torrent leverandør der er ustabil :)
>
> Anyway, jeg vil overveje at nedgradere - 1,8MB/s er i underkanten.

Bliver prisen ikke den samme? En 8 bmit er jo forbrugsafregnet, og
prisloftet på den er samme pris som en 20 mbit.

Fra : Nicolai

Dato : 03-11-06 13:09

> Bliver prisen ikke den samme? En 8 bmit er jo forbrugsafregnet, og
> prisloftet på den er samme pris som en 20 mbit.

Jo og det var grunden til jeg bestilte 20 fra start af.

Har de ikke lavet det om endnu? :)

Fra : Nicolai

Dato : 03-11-06 13:08

> Hvad burde en 20Mbit give hvis man kun medregner overhead. 20Mbit giver vel
> omkring 2,5MByte/s minus overhead - kan man forvente 2,2MB/s?

Nu kan jeg efterhånden med stor sikkerhed sige mit max er 15Mbit - det er
lige i underkanten af hvad jeg forventer for 930,- / måned :(