Nyt CAD-system v firma-opstart & financier~
Fra : Claus P

Dato : 27-11-06 09:29

Hej, jeg går i nogle overvejelser om at starte eget firma inden for de
næste 3-6 md, hvor jeg kommer til at udføre konstruktion inden for den
mekaniske branche.
Jeg spørger udelukkende her, idet jeg endnu vil forholde mig anonym, dvs
også i forhold til forhandlere, indtil videre.

Jeg er derfor ude efter at blive informeret om hvad den vejledende pris
på Autodesk Inventor Series er ekskl. moms.
Hvad koster den årlige vedligeholds-aftale for softwaren.

Vedr financiering såsom leasing etc, vil jeg høre om det er muligt at
lease CAD softwaren alene, over en 2-3 års periode. Idet jeg allerede
har en PC, som jeg kan bruge til Inventor, er det derfor kun softwaren
alene, jeg ønsker leaset.

Hvis mit kommende firma viser sig ikke at komme ordentlig op at køre, er
der så nogle muligheder for at opsige leasing-aftalen og afinstallere
CAD-softwaren?

mvh Claus

Fra : Claus P

Dato : 29-11-06 11:29

Hej, jeg fandt selv lidt info fra een jeg kender, der havde købt
fornylig.
Jeg svarer her af hensyn til andre, der måtte have lignende ?

> Jeg er derfor ude efter at blive informeret om hvad den vejledende pris
> på Autodesk Inventor Series er ekskl. moms.

Her blev jeg oplyst at prisen er ca. 70.000,- & at første år's
vedligehold er inkluderet.
Inventor Pro udgaven er dyrere.

> Hvad koster den årlige vedligeholds-aftale for softwaren.

Den årlige vedligeholds-aftale efterfølgende er ca. 14.000,-

Jeg ved dog fortsat ikke hvorledes muligheder m software-leasing er

mvh Claus

Fra : LarsJ

Dato : 29-11-06 19:51

Claus P skrev:

> Her blev jeg oplyst at prisen er ca. 70.000,- & at første år's
> vedligehold er inkluderet.
> Inventor Pro udgaven er dyrere.

Hvis du køber den direkte fra Autodesk ser prisen ud til at være 5.295$
for den seneste version, Inventor Series 11 - dvs. ca. 30.000 kr. med
den aktuelle dollarkurs.

Hvis de ikke vil sælge direkte for at beskytte danske forhandlere, kan
du bare finde en anden forhandler i USA, se f.eks. her:

http://www.nextag.com/autodesk-inventor-11/search-html

Lars

Fra : Claus P

Dato : 29-11-06 20:33

> [...]
> den aktuelle dollarkurs.
>
> Hvis de ikke vil sælge direkte for at beskytte danske forhandlere, kan

Hold da fast, det er jo under halv pris
Det lyder næste for godt til at være sandt & vi har vel et frit marked??
Hermed burde der ikke være nogen problemer med at købe licensen, samt
fremtidige vedligeholdsaftaler, i USA, eller overser jeg noget?

En anden ting, det er vel ikke muligt at lease en US licens af Inventor?

mvh Claus

Fra : Leo_Jensen

Dato : 01-12-06 13:03

Claus P wrote:

> [...]
> fremtidige vedligeholdsaftaler, i USA, eller overser jeg noget?
>
> En anden ting, det er vel ikke muligt at lease en US licens af Inventor?

Jeg vil gætte på det ikke er helt OK i forhold til licensaftalen,
ellers ville der nok ikke være mange forhandlere uden for USA.

MVH Leo