Inventor drawing - forkert mål
Fra : Henrik

Dato : 20-11-06 17:05

Hej,

Er det ikke muligt i Inventor drawing at sætte rigtigt/true mål på
en part når den er i "Isometric" view ?
f.eks. en line i Front-view er 600mm - det bliver i Isometric til noget
helt andet

Inventor 11

Hilsen
Henrik

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 21-11-06 12:35

Hi

Henrik wrote:
> [...]
> en part når den er i "Isometric" view ?
> f.eks. en line i Front-view er 600mm - det bliver i Isometric til noget

Ja det er også i AutoCAD et problem man skal huske , dimensioner
bliver i programmet udregnet paralellt på "skærmen" , dvs. at det
forventes at UCS er paralelt med wcs før man angiver dimentsioner
ellers bliver målene blot længden af den fra WVS til UCS projekterede
linie. I AutoCAD kan man altid skrive (Getdist) for at checke fordi
Getdist udregner afstanden 3D hvorimod dimensioner udregnes 3D altså
"på skærmen" .
Du er altså nødt til at indstille dit UCS aå det ligger paralelt med
planet du dimensionerer på.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 21-11-06 12:47

Vrøvl --- der skulle stå ;

Getdist udregner afstanden 3D hvorimod dimensioner udregnes 2D altså

Fra : Uffe Bak - Autodesk

Dato : 24-11-06 14:37

Hej Henrik

Nej det kan man ikke i Inventor 11 - det bliver der snart aendret paa!
Check http://myfedback.autodesk.com for at komme i betragtning til beta
testning af naeste Inventor.

MVH

Uffe Bak
Autodesk Northern Europe

Fra : P.C.

Dato : 02-01-07 19:10

Uffe Bak - Autodesk wrote:

"Check
http://myfedback.autodesk.com for at komme i betragtning til beta
testning af naeste Inventor."

Eh undskyld jeg siger det, men linken virkede heller ikke sidste gang
jeg checkede.
Og hvis subject er hvad jeg tror, nemlig om målene overhovedet passer
, så tror jeg at der generelt i gruppen her, burde råbes Vagt i
gevær ; altså at det viser sig at mål kan være taget i 2D synes jeg
er skræmmende. ---- Med AutoCAD er det jo så heldigt at man blot kan
kontrol måle med standard funktioner altså, erstatte den indbyggede
målepind med en der Ihvertilfælde fungerer. Jeg ved så ikke om
Inventor godtager Lisp applikationer , altså har en indbygget
evaluator for hvis den har, synes jeg da det er relevant at vide
hvordan man programerer den, hvis det er det der skal til.

At der kan være tvivl ang målsætning kan så måske undskyldes, hvis
der overhovedet ikke er brug for målsætning, altså når den digitale
tegning går direkte til skære maskinen, for så et tommelstokke
overflødige, men det er jo nok desværre, ikke det vi taler om.