Fullrate problem
Fra : Frylle

Dato : 13-10-06 09:06

Hej.

Skal lige ud med det her.

Nu har jeg haft min forbindelse i ca 1 uge med kun dårlige oplevelser.
mine svartider(ping) til danske websites ligger på gennemsnitlig over 140ms
når jeg aktiver et P2P program der er sat til maks 30 tcp sessioner af
gangen, så ryger min forbindelse fuldstændig.
kan ikke få fat i noget som helst på nettet. hverken alm. IE netsurf eller
med ping.

Er der andre der har oplevet dette..og har i haft kontakt til fullrate, som
fil det af hjulpet
skal lige sige jeg sidder på en 5Mbit/512Kbit linie

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 10:30

"Frylle" <jfrydensbjerg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som fil det af hjulpet
> skal lige sige jeg sidder på en 5Mbit/512Kbit linie

Har 10/1 forbindelse, havde oplevet tre weekender uden net, men den fjerde
gang var forbindelsen også nede om mandagen.

Efter i alt 2,5 timers samtale med Fullrate support, for ikke at tale om den
tid det tog at komme igennem, kunne jeg komme på med kabel, men deres
løsning på mit trådløse problem at jeg slog sikkerhed fra!?
Jeg prøvede bare for at føje dem, det virkede heller ikke, deres forslag var
at jeg fandt en med forstand på trådløse netværk der kunne hjælpe mig.

Det havde fungeret upåklageligt indtil der kom en ny firmware til den
trådløse router, nu skal den genstartes op til 3 gange dagligt, den trådløse
del fungerer ikke (hvis der opnås forbindelse, så forsvinder den efter 15-20
min.
Så nu sidder jeg med en trådløsrouter jeg betalte 499 kr. for i oprettelse,
der kun virker med kabel..pudsigt nok er der ingen problemer når jeg kobler
mig op( trådløst) på andres netværk..

Så jeg er i gang med at finde mig en ny udbyder når min stavnsbinding
udløber..

L.T

Fra : Martin Schultz

Dato : 13-10-06 10:34

L.T <ff> skrev 2006-10-13:
> Så nu sidder jeg med en trådløsrouter jeg betalte 499 kr. for i oprettelse,
> der kun virker med kabel..pudsigt nok er der ingen problemer når jeg kobler
> mig op( trådløst) på andres netværk..

Jeg ved ikke om det hjælper på dit problem men prøv:
http://www.adsltips.dk/zyxel-660-wlan.php

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 10:59

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse > --
> Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
> guides til linux på dansk.
> Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
> med mindre andet er angivet.

Tak for tippet, det skader ikke at prøve, men jeg har fuldt signal,
problemet er at få tildelt en ip adresse både for at logge på og når jeg så
bliver smidt af..

L.T

Fra : Morten Birkelund

Dato : 16-10-06 16:01

"L.T" <ff> skrev i en meddelelse

> Tak for tippet, det skader ikke at prøve, men jeg har fuldt signal,
> problemet er at få tildelt en ip adresse både for at logge på og når jeg
> så bliver smidt af..

Prøv at deaktivere Windows firewall og så genstart en gang.

Når den først har fået en IP fra DHCP serveren een gang via det trådløse fra
den router skulle der ikke være problemer fremover.

--
Morten Birkelund

--
Morten Birkelund

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 13-10-06 12:01

"L.T" <ff> skrev:

> Så jeg er i gang med at finde mig en ny udbyder når min
> stavnsbinding udløber..

Du er ikke bundet i 6 måneder, hvis FullRate ikke leverer en stabil
forbindelse til dig og de ikke afhjælper fejlen inden for rimelig tid.

--
Morten http://miljokemi.dk