Cybercity krav om fastnet?
Fra : Per Sørensen

Dato : 11-10-06 08:17

Jeg er en af dem der næsten ikke benytter mig af min fastnet telefon mere,
og har derfor besluttet at jeg vil af med den faste udgift og, flytte
nummeret til en billigere ip løsning.

Jeg kontaktede igår cybercity for at forhøre hvordan det skulle klares, så
jeg ikke mister min adsl fra dem. Kundeservice medarbejderen oplyste mig at
jeg ikke kunne have adsl uden at have telefoni, fra en eller anden udbyder -
ellers skulle jeg vælge deres ip løsning. Dette pga. at cc ikke havde eget
udstyr på den central jeg var tilsluttet.

På en forespørgsel på muligheden for at køre adsl linien på en bærelinie,
men det var ikke muligt - blev jeg oplyst af ham.

Er det mig der har misforstået noget - eller var det ikke et krav at de
enkelte leverandører kunne levere via disse bærelinier?

mvh Per Sørensen

Fra : Kent

Dato : 11-10-06 11:53

Per Sørensen skrev:
> Er det mig der har misforstået noget - eller var det ikke et krav at de
> enkelte leverandører kunne levere via disse bærelinier?
Jeg har Cybercity uden telefon eller lign. TDC kræver fastnet ved nogle
af de mindste hastigheder og det er muligt, at Cybercity gør det samme.
Nu skriver du ikke din hastighed.

Det er anden gang, at jeg har Cybercity som udbyder og begge gange uden
kun ADSL på linien.

--

Kent

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-10-06 13:15

Kent skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> gange uden kun ADSL på linien.

Ja - men det kan de kun på de centraler, hvor de selv har udstyr
på centralen.

På centraler, hvor de ikke selv har udstyr kræver de fastnet
eller bærelinie.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-10-06 12:57

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Ja - men det kan de kun på de centraler, hvor de selv har udstyr på
> centralen.
>
> På centraler, hvor de ikke selv har udstyr kræver de fastnet eller
> bærelinie.

nja ikke helt korrekt der findes administrativt rå kobber ... men ikke alle
det bliver udbudt til..

Fra : Johnny H. Andersen

Dato : 14-10-06 20:26

Per Sørensen skrev:
> [...]
>
> Er det mig der har misforstået noget - eller var det ikke et krav at de
> enkelte leverandører kunne levere via disse bærelinier?

Prøv at forhøre dig om du kan blive konveteret til rå kobber, det blev
vi og vores tlf nr er senere blevet overført til telsome :) så det kunne
lade sig gøre for mig :)

/Johnny