Skifte adresse
Fra : DRJ

Dato : 09-10-06 20:19

For øjeblikket bor vi i lejlighed med Webspeed og IP-telefoni. Vi har
altså ingen fastnetforbindelse. Vi har købt hus og skal naturligvis
have forbindelse til internet der. I den forbindelse har jeg nogle
spørgsmål:
1) Kan jeg oprettes som kunde hos de etablerede udbydere uden en
bærelinie?
2) Er der nogle faldgruber i min situation, såsom at jeg burde have
spurgt sælger om at overtage hans tlf-abbonnement osv.

MVH Peter Jacobsen

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 09-10-06 21:48

On Mon, 09 Oct 2006 21:18:59 +0200, DRJ <brutalis@oncable.dk> wrote:

> [...]
>spørgsmål:
>1) Kan jeg oprettes som kunde hos de etablerede udbydere uden en

Hvis du har samme forhold som nu ellers nej

>2) Er der nogle faldgruber i min situation, såsom at jeg burde have
>spurgt sælger om at overtage hans tlf-abbonnement osv.

Forklar lige nærmere

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-06 02:34

DRJ skrev:

> 1) Kan jeg oprettes som kunde hos de etablerede udbydere uden en
> bærelinie?

Du skal have ledninger for at få internet. Det kaldes bærelinje.
Der er vist nogle udbydere der ikke omtaler det og som inkluderer
prisen for det i abonnementet så kunden ikke opdager det.

> 2) Er der nogle faldgruber i min situation, såsom at jeg burde have
> spurgt sælger om at overtage hans tlf-abbonnement osv.

Jeg kunne ikke drømme om at vikle mig ind i andres
telefonabonnementer.

Hvis der var teleledninger til huset før, så er de der stadigvæk.
De bliver ikke fjernet ved flytning/opsigelse. Der er blot en
forbindelse der brydes.

--
Bertel

Fra : DRJ

Dato : 10-10-06 18:18

On Tue, 10 Oct 2006 03:34:04 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Du skal have ledninger for at få internet. Det kaldes bærelinje.
>Der er vist nogle udbydere der ikke omtaler det og som inkluderer
>prisen for det i abonnementet så kunden ikke opdager det.

Ved du hvilke udbydere det drejer sig om? Cybercity?

> [...]
>
>Hvis der var teleledninger til huset før, så er de der stadigvæk.
>De bliver ikke fjernet ved flytning/opsigelse. Der er blot en

Det er jeg med på. Men jeg var blot bange for at jeg var tvunget til
at oprette en fastnetforbindelse med det ene formål at få ADSL. Det
kan jeg så forstå at jeg er nødt til, men at det for nogle udbyderes
vedkommende er inkluderet i prisen.

Og til jer begge: Tak for jeres svar.
MVH Peter Jacobsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-10-06 19:07

DRJ skrev:

> Det er jeg med på. Men jeg var blot bange for at jeg var tvunget til
> at oprette en fastnetforbindelse med det ene formål at få ADSL

Man kalder det ikke fastnetforbindelse når der ikke skal
telefoneres over linjen. Man kalder det en bærelinje.

--
Bertel

Fra : andy

Dato : 11-10-06 00:15

Bertel Lund Hansen wrote:

> Man kalder det ikke fastnetforbindelse når der ikke skal
> telefoneres over linjen. Man kalder det en bærelinje.

nogle udbyder siger at det er en fordel hvis der er fastnet tlf på
linjen ellers risikere du at det er nødvendigt med et tekniker besøg.
Det vad jeg fik oplyst af cc og tele2

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-10-06 22:33

"andy" <andy@mail.dk> skrev i en meddelelse

> nogle udbyder siger at det er en fordel hvis der er fastnet tlf på linjen
> ellers risikere du at det er nødvendigt med et tekniker besøg.
> Det vad jeg fik oplyst af cc og tele2

Klart -- man har da også backup på en telefonlinje, selvom man har IP
telefoni.

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-10-06 21:22

> Man kalder det ikke fastnetforbindelse når der ikke skal
> telefoneres over linjen. Man kalder det en bærelinje.

Nixen -- man gør ej - ikke længere - nu hedder det basislinje.

Men ellers var det i gamle dage kun navnet til forskel og så den manglende
evne til telefoni. Prisen var den samme.

/FL

Fra : ebbe

Dato : 15-10-06 07:29

> [...]
> spørgsmål:
> 1) Kan jeg oprettes som kunde hos de etablerede udbydere uden en
Det kommer måske an på hvor, hvor du flytter hen og
det kommer an på hvilken udbyder og hastighed du vælger.

Undersøg om du kan få internet via et evt antennekabel & om der er andre
muligheder.

> 2) Er der nogle faldgruber i min situation, såsom at jeg burde have
> spurgt sælger om at overtage hans tlf-abbonnement osv.

Du kan normalt ikke overtage andres abonnementer.

Hvis du skal have adsl uden fastnet, kommer du givet til at betale en
tekniker.
Jeg gav 700 sidst. (de måtte ud 3 gange, før det virkede)

Og et tdc-abonnement er altid en faldgrube

ebbe

ebbe