CC Solo hmmm
Fra : Jesper Vels

Dato : 05-10-06 18:58

Hej

Jeg har liget fået min CC Solo op og køre.

På deres site skriver de:

Er jeg sikker på at få den båndbredde der fremgår af produktnavnet,
eksempelvis Solo Bredbånd 8032/512?
Solo Bredbånd er - som Cybercitys øvrige bredbåndsprodukter - best
effort, dvs. der ydes ikke en garanti for oplevet båndbredde.

Fint nok. Jeg bor ude på landet, og er næsten sikker på at CC ikke
selv har udstyr på centralen... jeg kan se på TDC's side at den
pågældene central er klar til 8 mbit.

Lidt sjovt, når jeg tester min forbindele svare det kun til en 2 / 0.5
mit forbindelse.... Er det ikke lidt "Lars Krimi". Så på sin vis
kunne jeg lige så godt have valgt en TDC adsl istedet for... hvis de
ikke levere mere end 2 mbit på centraler de selv er på.

Andre der har samme oplevelse?

Hvad med CC telefoni, hvordan er det lige man får det op og køre?
Skal der være lys i Voip lampen på routeren når man er connctet til
deres telefoni server?

Mvh
Jesper Vels

Fra : Stoffer

Dato : 05-10-06 20:45

"Jesper Vels" <jespervels@gmail.com> wrote in message
[...]

---------------------

Hvor langt har du til centralen?
hvad er værdierne på din forbindelse... SNR osv?

Jeg bliver dælme skuffet, hvis de kun kan levere 2 mbit på tdc udstyr..
Har fået testet min linje til 7 mbit på mit nuværende tdc abonnement.
Jeg har iøvrigt omkring 4100 meter kabelføring til centralen.

Fra : Renè

Dato : 07-10-06 02:41

"Stoffer" <smap@me.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har fået testet min linje til 7 mbit på mit nuværende tdc abonnement.
> Jeg har iøvrigt omkring 4100 meter kabelføring til centralen.

JA men når tdc tester er det fugle flugt ,der afgør om man kan få et
produkt,det sagde de til mig ,har fler kilometer kabet fra mig til
central,men 700meter fugle flugt,kører fuld 20/1 mbit.

Fra : Stoffer

Dato : 07-10-06 12:55

"Renè" <professoren@pc.dk> wrote in message

> JA men når tdc tester er det fugle flugt ,der afgør om man kan få et
> produkt,det sagde de til mig ,har fler kilometer kabet fra mig til
> central,men 700meter fugle flugt,kører fuld 20/1 mbit.

Det er ikke fugleflugt med 4100 meter.. Der er lidt kortere.
TDC kan også teste ca. kabelførings længden.

Fra : Jesper Vels

Dato : 05-10-06 20:56

Stoffer wrote:
> [...]
> Har fået testet min linje til 7 mbit på mit nuværende tdc abonnement.
> Jeg har iøvrigt omkring 4100 meter kabelføring til centralen.

Jeg er ikke på adressen hvor jeg har SOLO, er der først på lørdag.
Hvor kan jeg se SNR?

Jeg har kigget lidt i CC's egen nyhedsgruppe cybercity.xdsl tror jeg
nok det hedder. Der er der flere skriver det samme, at only 2 mbit,
når CC ikke selv har udstyr på centralen... så noget kunne tyde på
det...
Men fatter ikke hvor de skriver det. Tele2 er da dog så fornuftigte at
skrive det på deres site. Tror CC får mange kunder som smutter igen
efter ½ år hvis de ikke laver om på det...

Mvh
Jesper Vels

Fra : Stoffer

Dato : 05-10-06 21:17

[...]

----------------

Aner ikke hvor man lige kan se det på dit modem, men prøv at se om der ikke
er en metode i de internet cybercity grupper.

Jeg smutter helt sikkert med der samme, jeg er IKKE blevet oplyst om at de
max kan levere 2 mbit på tdc udstyr. Jeg er udemærket klar over at det er
best effort, men det argument holder ikke rigtigt, når min linje er testet
til noget højere hastighed

Hvis der er bøvl med at få det opsagt, så må de jo bare sende trussel breve
til de giver op.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-10-06 21:28

> [...]
> til noget højere hastighed
>
> Hvis der er bøvl med at få det opsagt, så må de jo bare sende trussel

FL skrev:

Lad nu være at tage sorgerne på forskud. Se hvad der leveres inden du
brokker dig.

/FL

Fra : Svend

Dato : 10-10-06 22:09

Frank Leegaard wrote:

> [...]

De kan godt levere 8 mbit på tdc.

--
Svend

Fra : Stoffer

Dato : 10-10-06 22:31

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> De kan godt levere 8 mbit på tdc.

Yes, det regner jeg med.
Det får vi at se imorgen, så skulle tdc brancesalg få sat hastigheden op.

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 05-10-06 23:39

Jeg har kun gode erfaringer med CC, og efter jeg har opgraderet til 8mbit og
tester på http://www.internetkvalitetsguide.dk/ så får jeg rent faktisk mere
end jeg betaler for

/morten

Fra : Jesper Vels

Dato : 06-10-06 07:40

Morten Astrup Christensen wrote:
> Jeg har kun gode erfaringer med CC, og efter jeg har opgraderet til 8mbit og
> [...]

Men lad mig gætte... du bor ikke der ude hvor det er ved at være
løgn... he altså heeelt ude på landet som jeg selv gør.

Forbindelse virker jo sådan set ok, men syndes bare de føre folk
baglyset, hvis tilfældet er at det er kun 2 mbit, hvis man ikke er
tilknyttet en central hvor CC har eget udstyr.

Mvh
Jesper Vels

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 06-10-06 07:57

Nej jeg bor ret centralt... Men så vidt jeg ved har CC ikke selv udstyr på
centralen. Men jeg er helt enig i at det er fusk hvis de rent faktisk ikke
kan levere den lovede båndbredde, det burde de gøre opmærksom på når du
bestiller...

/morten

Fra : Renè

Dato : 07-10-06 02:43

http://www.tptest.se/documents/tptest/klient/tptest5_0_1-setup.exe

Fra : Martin Schultz

Dato : 08-10-06 11:02

Jesper Vels <jespervels@gmail.com> skrev 2006-10-05:
> Hej
>
> Jeg har liget fået min CC Solo op og køre.
[snip]
> [...]
> kunne jeg lige så godt have valgt en TDC adsl istedet for... hvis de
> ikke levere mere end 2 mbit på centraler de selv er på.

Prøv at skrive til CC og høre om de ikke kan gøre noget ved det.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : skibber

Dato : 13-10-06 11:57

On 05-10-2006 19:58:04, "Jesper Vels" wrote:
> [...]
>selv har udstyr p=E5 centralen... jeg kan se p=E5 TDC's side at den
>p=E5g=E6ldene central er klar til 8 mbit.
>
>Lidt sjovt, n=E5r jeg tester min forbindele svare det kun til en 2 / 0.5
>mit forbindelse.... Er det ikke lidt "Lars Krimi". S=E5 p=E5 sin vis
>kunne jeg lige s=E5 godt have valgt en TDC adsl istedet for... hvis de
>ikke levere mere end 2 mbit p=E5 centraler de selv er p=E5.
>
>Andre der har samme oplevelse?
>
>Hvad med CC telefoni, hvordan er det lige man f=E5r det op og k=F8re?
>Skal der v=E6re lys i Voip lampen p=E5 routeren n=E5r man er connctet til

Jeg har selv lige undersøgt hvad CC kunne levere af IP telefoni og
adsl på min central,da jeg bor i en lille by.

Solo 8032/512 kan jeg godt skyde en hvid pil efter
det samme hos Tele2.

Min mail ti CC.

Kære Cybercity.

Jeg er under 46xxxxxx centralen og kunne godt tænke mig at få at vide hvilke
Adsl hastigheder og hvilke form for analog/ip telefoni i kan levere fra min
central.

Jeg har kikket på jeres hjemmeside og kan ikke rigtigt finde nogle steder at
teste min central.

Med Venlig hilsen
xxxxxxxxxxxxxxx

Her er svaret fra CC jeg modtog fra dem i dag.

Kære xxxx xxxxxxxx

Tak for din henvendelse

På denne central kan du få som minimum en 512/128 forbindelse, og spm
maksimum en 2048/512 forbindelse. Cybercity telefoni dertil skulle ikke være
noget problem.

Du kan se priser her:
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/

Jeg håber, at du har fået svar på dit spørgsmål - ellers er du mere end
velkommen til at kontakte os igen.

Med venlig hilsen
Jesper Poulsen

Cybercity Kundeservice

Frederikskaj
1780 København V
Tlf: 33983398
Fax: 33983348
www.cybercity.dk

/skibber

Fra : Jesper Vels

Dato : 16-10-06 12:27

Hej

Jeg har lige snakket med en CC tekniker.

De havde "glemt" at kontakte mig ang. min bestilling.

TDC tillander kun 2Mbit / 0.5 Mbit på den central jeg er
tilknyttet,fordi det var en "bit stream" syndes jeg han sagde (vist
noget med tdc udstyr only). TDC påstår at hvis CC køre hurtigere end
2 mbit skaber det støj bla bla bla... så derfor kun 2 / 0.5 mbit til
mig øv øv

Men positivt i efteråret 2007 kommer der HEF bredbånd (www.hef.dk),
så kan TDC beholde deres latterlige kober ledninger

Mvh
Jesper Vels

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-10-06 12:35

[...]

Vrøvl enten fra TDC eller CC's side, CC kan godt levere 8mbit på bitstream
access..

Fra : Jesper Vels

Dato : 17-10-06 13:22

Hej

hmm okay... kan det være fordi jeg ca. bor 4 km fra centralen, da det
vil gi for meget støj me 8 mbit... han snakkede nemlig om at det var
pga. støj som kunne forstyre deres TDC udstyr.

Generelt, syndes jeg det danske bredbåndsmarked, er lidt "prøv
lykken" det virker ikke som om der er rigtig nogle der har styr på
det. TDC trækker alle de andre leverandører rundt i showet, som de nu
har lyst til, og slipper for det mest godt fra det. *SUK* Bare staten
dengang havde behold kobber nettet.

Mvh
Jesper Vels

Fra : Svend

Dato : 27-10-06 12:51

Jesper Vels wrote:
> [...]
> det. TDC trækker alle de andre leverandører rundt i showet, som de nu
> har lyst til, og slipper for det mest godt fra det. *SUK* Bare staten

Ja så kunne det blive lige så udpint som det dansk skinnenet.

--
Svend