Fiberkabel
Fra : Ukendt

Dato : 04-10-06 19:44

Hej

Går og overvejer om jeg skal tilmelde mig Midtvest bredbånd www.mvb.dk
Er der nogen i dette forum der har kendskab til dette eller lignende.

Havde planer om at oprette bredbånd og tv, men det kræver en "boks" til hver
tv det skal tilsluttes.

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om dette.

Mvh

Poul

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-10-06 20:49

"PHE" <pheSNABELAcvx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver tv det skal tilsluttes.
>
> Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om dette.

Inden du sætter næsen for langt op - er du sikker på der er dækning med MVB
der hvor du bor?
Det reklamrer vældigt or at nu kan man få lyn hurtigt internet, men der er i
virkeligheden kke ret mange steder de er klar til at levere.
Jeg ved nogle af de første private er ved at komme på i Holstebro
(Mejrup,Nrfelding blandt andet , men intet konkret inde i byen endnu til
private)

/Dennis

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-06 11:14

PHE skrev:

> Havde planer om at oprette bredbånd og tv, men det kræver en "boks" til hver
> tv det skal tilsluttes.

Hvorfor tror du at en anden leverandør gør det anderledes?

Hvis ikke hvert tv-apparat selv kan vælge kanal og afkode
signalet, så må de alle sammen vise samme kanal. Det problem tror
jeg ikke at nogen udbyder løser. Det forsvinder først når
afkodningsenheden er sammenbygget med tv-et.

--
Bertel

Fra : Karsten Andersen

Dato : 05-10-06 15:12

Thu, 5 Oct 2006 12:14:18 +0200, skrev Bertel Lund Hansen, på 15
linier, i <4524dad9$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

Profiber
Bare ikke HDTV

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-10-06 12:09

On Wed, 4 Oct 2006 20:43:30 +0200, "PHE" <pheSNABELAcvx.dk> wrote:

> Går og overvejer om jeg skal tilmelde mig Midtvest bredbånd www.mvb.dk
> Er der nogen i dette forum der har kendskab til dette eller lignende.

Det er jo ikke xdsl, så dk.edb.internet.udbydere er nok mere passende,
hvis det specifikt er udbyderne, du er interesseret i. Ellers kan vi
snakke om teknikken i dk.edb.netvaerk.

> Havde planer om at oprette bredbånd og tv, men det kræver en "boks"
> til hver tv det skal tilsluttes.

Ja, man kalder det en set-top box (STB). Når udbyderen kører IPTV,
står STB'en for at pille MPEG-pakker ud af IP-pakkerne, dekode MPEG-
strømmen, danne et billede og sende billedet op på tv'et via SCART.

Nogle STB'er har mere end én udgang, men en enkelt er klart det mest
almindelige.

Se fx http://www.motorola.com/mot/doc/6/6343_MotDoc.pdf for en STB,
der herhjemme er rimelig udbredt til formålet. (Motorolas, tidligere
Kreatels, 1500-serie).

-A