Cybercity og Linksys WAG200G
Fra : Lars Just

Dato : 04-10-06 08:55

Jeg kunne tænke mig at slå 3 fluer med et smæk og købe denne Linksys WAG200G
som indeholder trådløs router samt 4 port switch og understøtter PPPoA.

Er der nogen, som ved om den vil fungere på en Cybercity forbindelse og kan
erstatte min Zyxel 660R ?

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Lars Just

Dato : 04-10-06 09:00
Fra : Anders Grauballe

Dato : 04-10-06 15:37

Den burde virke, det eneste problem er at du skal kunne sætte DNS serverne
manuelt i routeren, da de ikke længere sendes med af Cybercity. Ellers er
alternativet at du kører med fast dns på dine maskiner.

/Anders

Fra : Stoffer

Dato : 04-10-06 21:38

"Lars Just" <larsjust@NNNvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> PPPoA.
>
> Er der nogen, som ved om den vil fungere på en Cybercity forbindelse og

Det finder jeg forhåbentligt snart ud af...
Har lige bestilt sådan en router og CC levere forhåbentligt adsl på mandag.

Fra : Lars Just

Dato : 05-10-06 09:10

> Det finder jeg forhåbentligt snart ud af...
> Har lige bestilt sådan en router og CC levere forhåbentligt adsl på
> mandag.

Så vil jeg glæde mig til at høre om resultatet
Kan jo se det smarte i at slå router, switch og accesspoint sammen i kun én
enhed,
der er jo blinkende kasser nok på skrivebordet efterhånden.....

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : Stoffer

Dato : 10-10-06 13:16

> [...]
> én enhed,
> der er jo blinkende kasser nok på skrivebordet efterhånden.....

Fik den her til middag idag. (itbutikken har åbenbart et "fjernlager", men
jeg kan se at den er steget i pris siden, så det går nok )

Jeg satte den op med korrekt vci/vpi, brugernavn/adgangskode til pppoa, og
den gik på. No Problems.
Så prøvede jeg lige om det QOS virkede til noget...
Man kan sætte prioritet til: low, medium og high. Det gav bare 20, 40 og 195
kb/s. Så det ligner ikke noget, som jeg kan bruge til noget umiddelbart.
Mere kan jeg ikke sige om den endnu.

Fra : Lars Just

Dato : 11-10-06 16:56

> Jeg satte den op med korrekt vci/vpi, brugernavn/adgangskode til pppoa, og
> den gik på. No Problems.

Det lyder rigtig godt, så er det da vist lige sådan en jeg skal have
bestilt - du skal have mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen: Lars Just...

Fra : HeadbangerDK

Dato : 16-10-06 16:13

Stoffer wrote:
> [...]
> kb/s. Så det ligner ikke noget, som jeg kan bruge til noget umiddelbart.

Hey drenge.
Jeg føler mig ufatteligt heldig at falde over denne tråd, da jeg selv
lige har købt selv samme router, men jeg kan ikke finde ud af at
sætte den korrekt op.
Nogen der kan/vil guide mig igennem det?

Fra : Stoffer

Dato : 20-10-06 16:02

"HeadbangerDK" <HeadbangerDK@gmail.com> wrote in message

[...]

-------------

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så skal den kun sættes til at kører
PPPoA, indtast brugernavn/password, vælge den korrekte VPI og VCI. Og evt.
adsl typen.
Du i din nuværende zyxel router se de korrekte værdier.

Fra : HeadbangerDK

Dato : 21-10-06 10:13

Stoffer wrote:
> [...]
> adsl typen.
> Du i din nuværende zyxel router se de korrekte værdier.

Duh :D
Jeg skulle bare have læst dit første indlæg ordentligt.
Undskyld. Det var min egen fel.