Nogle Solo-spørgsmål!
Fra : Anders Nielsen

Dato : 03-10-06 19:54

Jeg overvejer selv p.t. at købe Solo+telefoni fra Cybercity, da Tele2
Freeway desværre ikke dækker os (det er ellers lidt billigere og benytter
alm. telefoni frem for IP-telefoni). Jeg har i øjeblikket en kombination TDC
Webspeed og Tele2-fastnet, og kan konstatere, at markedet er løbet lidt fra
Webspeeds priser. Men kvalitet er meget vigtigt, så jeg skal lige høre nogle
ting vedr. Cybercity...

Men mht. IP-telefonidelen - virker det perfekt, uanset hvor meget man i
øvrigt downloader/uploader? Jeg har nemlig tidligere forsøgt mig med
IP-telefoni fra Musimi samt en hjemmelavet QoS-løsning, og det blev aldrig
ret godt. Desuden spillede vores trådløse telefon mildt sagt ikke særligt
godt sammen med Sipura-enheden, jeg brugte - selv når forbindelsen i øvrigt
ikke var i brug. Jeg hører meget gerne om erfaringer med deres IP-telefoni!
Indtil videre har jeg kun læst dårlige anmeldelser herinde.

Jeg har fået at vide af Cybercity, at jeg bor i et område, hvor jeg godt kan
få deres bredbånd uden en bærelinie/fastnetlinie oven i. Men når nu
Tele2-fastnettet opsiges, vil der så ikke være enorme gebyrer forbundet med
at genoprette forbindelsen senere, hvis man evt. beslutter at gå tilbage til
traditionel telefoni?

Og så har jeg læst i nogle andre tråde, at Cybercity har højere pingtider
end Webspeed?
> 8 sek. fra jeg trykker enter til tdc.dk begynder at komme frem.
> 24 sek. fra jeg trykker enter til dmi.dk til den begynder at komme
> frem. 5 sek. fra jeg trykker enter til tv2.dk til den kommer frem.

Er det et generelt problem? Min min nuværende forbindelse går der maks.
1500ms til at sider begynder at loade.

/Anders

Fra : N_B_DK

Dato : 04-10-06 02:04

Anders Nielsen wrote:
> [...]
> markedet er løbet lidt fra Webspeeds priser. Men kvalitet er meget
> vigtigt, så jeg skal lige høre nogle ting vedr. Cybercity...

Well mine erfaringer med CC er ikke gode, den 28-5 fik jeg en alm 2Mbit
/128kb linie, den 26-6 døde routeren pga lynnedslag, fik så en ny, og så
begyndte problemerne, ligemeget hvad jeg gjorde kunne jeg ikke aktivere
routeren, og fejlmeldte linien, nu over 3 måneder senere virker det stadig
ikke, og sagen er nu sendt til inkasso (selvom jeg gentagende gange har
fortalt både CC og deres inkasso cirka at det er ulovligt at sende en sag
til inkasso når der er uenighed om beløbet)

CC´s holdning er at jeg har jo underskrevet en kontrakt, og skal derfor
betale for forbindelsen ligemeget om den virker eller ej (jeg nægter at
betale 6 måneder for en linie der kun virker en), så jeg venter med glæde på
sagen kommer i retten, for både CC og inkasso firmaet, siger vi kan intet
gøre, det er de andre du skal tale med, og nu har jeg fået nok af deres
elendige kundeservice / inkompetance.

Så held og lykke med et produkt med endnu mindre support fra deres side
(hvordan den skulle kunne blive mindre ved jeg dog ikke, men det må vel være
at de nægter man er kunde i noget i den stil ? *GG*)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 04-10-06 07:46

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev:

> CC´s holdning er at jeg har jo underskrevet en kontrakt, og skal
> derfor betale for forbindelsen ligemeget om den virker eller ej

Jeg kender til en lignende sag, hvor forbindelsen aldrig kom til at
virke. Her accepterede CyberCity, at kontrakten blev annulleret samt at
der ikke skulle betales noget. De kan heller ikke andet i den
situation, da de ikke selv lever op til kontrakten.

Det er vist ret typisk for CyberCity at hvis forbindelsen virker er det
fint, men hvis der er problemer kan det ikke forventes at det kommer
til at virke.

> [...]
> inkasso firmaet, siger vi kan intet gøre, det er de andre du skal
> tale med, og nu har jeg fået nok af deres elendige kundeservice /

Du er naturligvis ikke bundet af kontrakten når CC ikke selv lever op
til kontrakten.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 04-10-06 17:15

Tak for jeres input. Jeg tror bare, vi holder fast i Webspeed + Tele2
Fastnet så.

Fra : Rene J

Dato : 05-10-06 01:16

Noget småt grundlag vudere på om cc er goe eller ej

kan oplyse jeg har været kunde ved dem siden nov 2000 og har endnu ikk
haft bøvl som sådan en enkelt død router og 2 fejl på ikk flyttet
central et eller andet ved flytning men eller intet og ej heller med
solo og ip tlf.

Blot mine erfaringer .. Så herfra kører alt fint og har stortset gjort
altid både med cisco 677 zyxel 650 og nu 2602 eller hva den hedder ..

Mvh Rene E Jensen DK-7100