CyberCity og Linksys AM200
Fra : Thomas Conrad

Dato : 02-10-06 10:48

Hej.

Er der nogen der ved om man kan bruge et Linksys AM200 modem sammen med
en CyberCity internetforbindelse? Grunden til at jeg spørger om dette,
er at jeg allerede har et router setup, som jeg er godt tilfreds med og
dette vil jeg gerne forsætte med at bruge.

Mvh
Conrad

Link:

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 02-10-06 13:02

Kan se på edbpriser, at den understøtter PPPoA, så det skulle ikke være
noget problem...

Mvh Morten

Fra : Anders Grauballe

Dato : 02-10-06 13:27

> [...]
> er at jeg allerede har et router setup, som jeg er godt tilfreds med og
> dette vil jeg gerne forsætte med at bruge.

Jeg købte en AM200 i sidste uge og den kører meget bedre end Zyxel 650.
Jeg har fået 8Mbit og Zyxel tabte forbindelsen et par gange i døgnet og var
meget langsom med dns opslag.
Min AM200 taber ikke forbindelsen og det går super stærkt med dns opslag.

Jeg kører med en Linksys WRT54GS bagved med HyperWRT Thibor firmware.

Jeg kan kun anbefale Linksys AM200

/Anders

Fra : Thomas Conrad

Dato : 02-10-06 14:30

In article <452105a8$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
anders_NOSPAM@pie.dk says...

> [...]
> Min AM200 taber ikke forbindelsen og det går super stærkt med dns opslag.
>
> Jeg kører med en Linksys WRT54GS bagved med HyperWRT Thibor firmware.

Lyder fint. Var der nogle problemer med at sætte den op? Hvilke
informationer skal man bruge, udover brugernavn og password?

Conrad

Fra : Anders Grauballe

Dato : 02-10-06 14:56

"Thomas Conrad" <some@email.org> skrev i en meddelelse

>Lyder fint. Var der nogle problemer med at sætte den op? Hvilke
>informationer skal man bruge, udover brugernavn og password?

Der var ikke de store problemer.

Hvis du er på en cybercitycentral skal det stå:

Encapsulation RFC 2364 PPPoA
VPI: 0
VCI: 35
Multiplexing: VC
DSL modulation: Auto eller du kan vælge G.DMT
Username: dit cc login (dslxxxxxx)
Password: dit cc password
Keep alive: har jeg sat til 0

Ellers kører jeg med modemet på 192.168.0.1 med dhcp disablet og min router
på 192.168.1.1.
Jeg har slået DMZ til på modemet så alt bliver forwardet til routeren.
Det er forresten vigtigt at du selv kan sætte DNS serverne manuelt i din
router eller på dine maskiner, da cybercity ikke længere sender dette med.

/Anders

Fra : Stoffer

Dato : 03-10-06 11:24

"Anders Grauballe" <anders_NOSPAM@pie.dk> wrote in message

> [...]
> router eller på dine maskiner, da cybercity ikke længere sender dette med.

Betyder det at din router for den offentlige ip adresse på WAN porten?

Fra : Anders Grauballe

Dato : 04-10-06 13:42

"Stoffer" <smap@me.invalid> skrev i en meddelelse

> Betyder det at din router for den offentlige ip adresse på WAN porten?

Nej, desværre understøtter modemet ikke half bridge, men kun bridge mode.
For at bruge den i bridge mode skal jeg bruge min router til at logge på
med, men den understøtter kun PPPoE og ikke PPPoA som skal bruges.

Jeg ved faktisk ikke præcist hvad DMZ betyder ud over at den forwarder alt
trafik.

Mvh. Anders

Fra : Basil

Dato : 04-10-06 14:03

Følgende er skrevet af Anders Grauballe:
> [...]
> router eller på dine maskiner, da cybercity ikke længere sender dette med.

Jeg har denne:
http://www.usr-emea.com/products/p-wireless-product.asp?prod=net-5461a&page=specs&loc=emea
Kan jeg gøre det samme med den, og skrotte den elendige router som CC
har stillet til rådighed?
Kai

Fra : Anders Grauballe

Dato : 04-10-06 15:34

"Basil" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan jeg gøre det samme med den, og skrotte den elendige router som CC har

Nej, den har ikke en port til telefonstik (RJ11). Den skal også understøtte
PPPoA og desuden være en annex A model.

Hvis du vil have en router direkte på skal du vælge f.eks. Linksys Wag200g

/Anders

Fra : Basil

Dato : 04-10-06 16:15

Anders Grauballe har bragt dette til os:
> [...]
> PPPoA og desuden være en annex A model.
>
> Hvis du vil have en router direkte på skal du vælge f.eks. Linksys Wag200g

Så har jeg et andet spørgsmål, men jeg laver lige en ny tråd.
Kai