Underligt Fullrate problem
Fra : Jan

Dato : 01-10-06 13:25

Hej,

Jeg har et underligt problem med min Fullrate forbindelse, det skal lige
siges jeg har fast offentlig IP.
Forbindelsen virker perfekt med den PC jeg har på nu, men hvis jeg sætter en
anden PC på, dør forbindelsen efter ca 5 minutter, efter reset eller
sluk/tænd af modem/router kører den igen, men dør efter ca.5 minutter. Den
får også en anden IP, selv om der burde være fast IP.

Jeg har prøvet er clone MACadressen, det hjælper på IP'en, men forbindelsen
dør stadig efter 5 minutter.

Så snart jeg sætter den første PC på igen, virker forbindelsen som den skal.

Når forbindelsen dør, er den ikke 100% død, www.fullrate.dk virker, men alt
andet er dødt.

Nogen ideer til hvad der går galt?

Mvh
Jan

Fra : ebbe

Dato : 08-10-06 13:57

Det er ikke lige et af de problemer jeg har haft.

Jeg har også haft offentlig ip hos fullrate, men har opgivet

først røg telefonien hver gang min router (dlink 604) fik min ipadresse via
dhcp!
det problem er heldigvis overstået nu.

- og så her i mandags virkede intet pludselig.
jeg fejlmeldte til fullrate og tdc sendte en tekniker ret hurtigt (torsdag).
der var bare ingen fejl på linien!

Det viste sig så at min router (dennegang en wr 1456) lavede noget 'støj' på
fullrates netværk og derfor var min forbindelse lukket ned! Uden at der i
den anledning var gjort forsøg på at kontakte mig.

Så nu er jeg for 3. gang tilbage på standardopsætningen, hvor jeg nok bliver
indtil ejendommen her får comx i løbet af vinteren - så håber jeg at jeg
bliver gladere for dem ....

ebbe

nb har du prøvet ipconfig /renew (evt /release først) fra en kommandopromt
når det ikke virker. Eller (i xp) at reparere forbindelsen.

Fra : Jan

Dato : 09-10-06 21:06

Hej,

ebbe wrote:
> [...]
>
> Jeg har også haft offentlig ip hos fullrate, men har opgivet
>
> først røg telefonien hver gang min router (dlink 604) fik min

Der var også lidt "knas" med telefonidelen her, men det ser ud til at det
virker nu :)
Har ikke haft brug for at skulle genstarte modem/router, det tror jeg
skyldes netop den offetnlige IP, så er routerdelen jo sat ud spillet :)

> ebbe
>
> nb har du prøvet ipconfig /renew (evt /release først) fra en
> kommandopromt når det ikke virker. Eller (i xp) at reparere
> forbindelsen.

Ja, det er prøvet, det endte med at jeg flyttede netkortet over i den anden
PC, så nu kører det :) så fejlen kan meget vel have været hos mig, og ikke
hos Fullrate.

Mvh
Jan