Fra TDC til Tele2 ?
Fra : Henrik

Dato : 30-09-06 09:39

Hej alle

Jeg har nu 2048/256 hos TDC, og har aldrig problemer med det.

Men har nu set at jeg kan få en 4096/256 kbit/s hos Tele2 til en billiger
pris.

Men tør jeg skifte, virker deres net ok eller er der problemer med det ?

MVH

Henrik

Fra : Peter D.

Dato : 30-09-06 10:15

Hej.

Jeg har ikke en så hurtig forbindelse, men jeg har 1024/512 hos Tele2, og
det fungere upåklageligt.....

Jeg har haft Tele2 som udbyder i de år de har haft tilbudt ADSL i Danmark,
og jeg har intet at klage over....

Det har været tæt på 100% stabilt her...
Når jeg siger tæt på, så er det fordi at jeg har læst at der har været
enkelte nede perioder på få minutter, og at jeg selv har oplevet en på ca.
1/2 time.... men det er der nok heller ikke andre udbydere der kan sige sig
fri for at have haft over nogle år.....

Ingen tekniske problemer, intet at klage over......

Jeg fik først lidt problemer da jeg valgte at flytte fra Tele2 (på
ISDN-telefonien som jeg også havde hos dem), men det er vist mere standarden
i branchen (høre jeg), at udbyderne prøver at gøre det lidt surt for
kunderne at flytte......

--
Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-09-06 10:38

> [...]
> pris.
>
> Men tør jeg skifte, virker deres net ok eller er der problemer med det ?

Min erfaring med Tele2 er at deres net virker ok (omend TDC har lavere
pingtider i spil). MEN deres kundeservice!! Er du gal et gedemarked.
Tog mig 1.5 år og 3 anbefalede brev og 2 almindelige og et hav af
opkald at slippe for at de sendte regninger til mig mere.

Ikke 100 vilde heste kunne tvinge mig tilbage til Tele2.

Thomas

Fra : Michael

Dato : 30-09-06 10:49

Thomas S. Iversen skrev:

> [...]
>opkald at slippe for at de sendte regninger til mig mere.
>
>Ikke 100 vilde heste kunne tvinge mig tilbage til Tele2.

Man kan jo være uheldig. Her kostede det kun en enkelt opringning for
at opsige min ADSL hos Tele2. Og det var nu ikke pga utilfredshed at
jeg opsagde det
Jeg havde været kunde hos dem lige siden de overtog Tiscali (som jeg
heller ikke havde problemer med).

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Henrik

Dato : 30-09-06 10:56

Tak for jeres svar.

Er prisen på 4096/256 til 329 kr med leje af modem ?

Henrik

Fra : JJ

Dato : 30-09-06 13:38

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> pris.
>
> Men tør jeg skifte, virker deres net ok eller er der problemer med det ?

Hej
Jeg ved ikke hvordan deres ADSL køre, men jeg var engang ISDN ved dem, og
jeg skulle flytte, og bestilte flytning af min forbindelse i god tid, men på
trods af det magtede de ikke at vider bestille flytningen fra den afd som
stod for det.
Resultat at min telefon først blev flyttet 1 uge forsent, efter talrig
opkald til tele2, og da jeg så spurte til kompention for at den blev flyttet
forsent, blev jeg nærmest svinet til.

Så jeg bliver ALDRIG tele2 kunde igen, uanset om de så kan levere til en
brøkdel af den pris de andre tager.

JJ

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 30-09-06 14:35

Jeg var en tur igennem teleankenævnet for at slippe af med dem igen.
En gang T2 aldrig mere T2......

Jens

Fra : andy

Dato : 30-09-06 21:45

Jens S. Rasmussen wrote:
> Jeg var en tur igennem teleankenævnet for at slippe af med dem igen.
> En gang T2 aldrig mere T2......
>
> Jens
>
> "Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg havde dem for 1 år siden inden jeg var ude at rejse. Jeg havde en
server der kørte 24/7 og det skete kun 2 gange at den ikke havde net
trafik. over en periode på 2 år. det syntes jeg ef flot. Men ved ikke
hvordan de er nu.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-09-06 23:58

Hej Henrik, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men tør jeg skifte, virker deres net ok eller er der problemer med
> det ?

Som Michael og andre skriver: Kryds fingre for at du ikke ramler ind i
et problem.

Mit problem var af teknisk art.

Jeg har haft World Onlines ADSL-opkobling (jeg var i forvejen kunde hos
dem) siden de rullede det ud i sommeren 2000.

Det kørte eminent også gennem Tiscalitiden, udstyret ver jo det samme
og del af de teknisk ansatte lige så.

Tele2 overtog (reelt ang. teknikken først på sommeren 2005) og jeg
frygtede det værste. Værre var det selvfølgelig, at de resterende
teknikere hos Tiscali næsten alle flygtede sammen med overtagelsen.

Tele2-folket rørte - sådan fysisk- første gang ved arc (centralen Århus
C) 06.12.05. Derefter var den gal med min opkobling. Jeg kunne fange
centralkortet PUNKTUM. Men umiddelbart efter kortet havde de lavet
noget ged, så jeg intet kunne fange. Jeg havde en snes IP'er, som jeg
vidste svarede på ping (da jeg ikke kunne fange DNS'en var IP'er
ligesom nødvendige for at lave lidt detektivarbejde).

Supportens mangel på hel basal viden om nettet er forbløffende. (Det
skal siges, at de heller ikke bliver informeret af netværksfolket, ej
heller kan de få noget at vide og er iøvrigt i 80% af tilfældene
eksplicit imod at sende sagen videre - ej heller med en kort forklaring
jeg kunne diktere. Der var jo ikke noget galt, det var min maskine...
*suk*. Desuden: Når jeg kunne fange kortet, "er du på internettet"
PUNKTUM).

De ved stort set intet men tror (hvilket er det fæleste), at de ved
næsten alt om it, herunder nettet. Selv de mest jordnære (oversat til
'Internet for dummies') forklaringer fatter de ikke, men nægter at de
ikke fatter det.

Du kan evt. læse mine noter her: <http://stegen.dk/temp/tele2.txt>

(Mine pæne omtaler af nogen - til mig selv, da det er jo var noter til
mig - skyldtes, at jeg fandt disse personer sympatiske i forhold til
resten. De skreg i det mindste ikke i telefonen, hvilket to faktisk
gjorde. Og jeg var konsekvent høflig, omend til tider let sarkastisk).

Hvis Tele2 ville give mig en 20 Mbps/1 Mbps ADSL2-opkobling kvit og
frit, ville jeg takke nej. Seriøst.

--
Hygge fra Århus - Rudi
(som stadig kun sporadisk er på Usenet)

Fra : Henrik

Dato : 01-10-06 10:15

Det lyder ikke som om at det er for godt.
Hvad med Cybercity ?

Hilsen Henrik

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-10-06 00:27

Hej Henrik, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Det lyder ikke som om at det er for godt.
> Hvad med Cybercity ?

Da ingen har svaret, kan jeg kun sige, at jeg ikke har nogen
førstehåndserfaring med dem.

Da de først havde fået overstået indkørselsproblemerne (i starten kørte
de med noget mystisk modemstads men skiftede så til Cisco 677, dvs. den
router [indbygget modem] som World Online anvendte fra dag 1), kørte de
efter alle andenhåndsudsagn at dømme fint.

Det var vist mest tilfældigheder og personlige præferencer, der
afgjorde, om man havde World Online eller Cybercity.

Der har det seneste års tid til måske halvandet været en del indlæg her
i gruppen om, at deres service [1] ikke er, hvad den har været. Men om
det så har noget reelt på sig eller ej aner jeg ikke.

Men... Du har jo en opkobling, som du selv nævner er aldeles
problemfri. Og selvom det kan kunne være rart at spare en tier hist og
tre af dem pist, er spørgsmålet, om det er bøvleriet og risikoen værd.

Selv følger jeg Corells råd helt generelt, uanset hans fornemme
fejlsøgningsprogram kun vedrører it-området,
<http://www.dum.dk/dindeks.htm>.

(Han var sysadmin hos Image Scandinavia/World Online/Tiscali i mange
lange år, og man må indrømme, at skidtet kørte som en drøm. Da han
primært brugte sit eget program til at få det til at køre så eminent,
har det bevist sin styrke).

[1] Med "service" tænker jeg på reelle serviceproblemer. Dvs. om man
får en kompetent person, hvis der er koks på opkoblingen fra deres
side, om personen smider det videre, og om der hastigt bliver gjort
noget - etc. Og så selvfølgelig også papirfejl og den slags.
Jeg tænker *ikke* på, hvor mange minutter man skal sidde i telefonkø
for at få oplyst, hvordan man sætter sin OE op eller andet, der ikke
burde være ISP'ens problem, da man kan læse det på deres udmærkede
site.
Det er dovne kunder af den type ('Hmm, jeg ringer og spørger i stedet
fir at kigge efter'), der er skyld i store supportudgifter, -køer etc.