Fritzbox på Fullrate.
Fra : Jimmy Frydensbjerg

Dato : 29-09-06 16:26

Hej.
Har læst at man kan bruge en fritzbox på fullrate. men jeg kan ik lige finde
ud af hvad for en det skal være.
Skal selvføgelig også kunne køre trådløs
håber der er en der har et hurtigt svar...

mvh

Jimmy

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-09-06 07:24

Jimmy Frydensbjerg wrote:
> [...]
> lige finde ud af hvad for en det skal være.
> Skal selvføgelig også kunne køre trådløs
> håber der er en der har et hurtigt svar...

Hvis den skal erstatte Zyxel routeren, så skal den indeholde ADSL modem.

Hvis du har en analog telefon linie eller ingen telefonlinie ved siden af
fullrate, skal du bruge annex A versionen:
http://eshop.estation.dk/product.asp?product=830

Den jeg linker til har tillige WLAN. Du burde også kunne bruge den dyrere
7050 model (som jeg ikke synes er pengene værd):
http://eshop.estation.dk/product.asp?product=871

Jeg kender ikke til nogen, der har fået fullrates telefoni til at virke på
en fritzbox.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Henrik Falkentorp

Dato : 30-09-06 15:38

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@SLETmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kender ikke til nogen, der har fået fullrates telefoni til at virke på
> en fritzbox.
>
> mvh
> Jeppe Seidelin Dam

Jeg prøvede forleden ved hjælp af browseren Firefox at aflæse sip-password i
Zyxel-routeren, som Fullrate leverer. Det var der ingen ben i.

Dernæst prøvede jeg at sætte min Fritz!Box Fon til forbindelsen, som det er
vist her: http://seidelindam.dk/fritz.png

Det fungerede med det samme! Men telefonidelen kunne jeg ikke få til at
virke på Fritzen, selv om jeg havde de nødvendige oplysninger fra
Zyxel-routeren, så der er nok noget mere, vi ikke lige kan se.

Mvh. Henrik

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 30-09-06 16:14

Henrik Falkentorp wrote:
> Det fungerede med det samme! Men telefonidelen kunne jeg ikke få til
> at virke på Fritzen, selv om jeg havde de nødvendige oplysninger fra
> Zyxel-routeren, så der er nok noget mere, vi ikke lige kan se.

Jeg er ret sikker på at telefonien kører på sin egen virtuelle forbindelse.
Om det kan gøres med en fritzbox ved jeg ikke, da jeg ikke har en fritzbox
at lege med for tiden.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jimmy Frydensbjerg

Dato : 02-10-06 05:57

Hmm. så venter jeg lige lidt med at gi 1000 for en fritz..
tak skal i ha

Frylle

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-10-06 07:23

Jimmy Frydensbjerg wrote:
> Hmm. så venter jeg lige lidt med at gi 1000 for en fritz..
> tak skal i ha

Jeg har nufået kigget i interfacet på fritz'en og den understøtter sin egen
forbindelse til IP-telefoni. Men hvordan denne forbindelse skal sættes op
ved jeg ikke (VCI/VPI/PPPoA osv.).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Svend

Dato : 02-10-06 11:50

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> [...]
> forbindelse til IP-telefoni. Men hvordan denne forbindelse skal sættes op

Hej

Må jeg spørge hvad fordelen skulle være ved at købe en fritzbox ?

--
Svend

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-10-06 17:10

Svend wrote:
> Må jeg spørge hvad fordelen skulle være ved at købe en fritzbox ?

Med en fritzbox får man en alt-i-et boks (bortset fra switch), som man kan
konfigurere med sin egen telefoni-udbyder (inkl. evt. alm fastnet).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Svend

Dato : 03-10-06 11:50

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Med en fritzbox får man en alt-i-et boks (bortset fra switch), som man kan
> konfigurere med sin egen telefoni-udbyder (inkl. evt. alm fastnet).

Er det ikke også det med fulrate, eller har jeg misforstået nået `?

--
Svend

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 03-10-06 17:15

Svend wrote:
> Er det ikke også det med fulrate, eller har jeg misforstået nået `?

Ikke helt. Fullrates router kan ikke konfigureres til ens egen
IP-telefoniudbyder, og QoS'en er anderledes (og ikke brugervenlig) i
Fullrates router.

mvh
Jeppe Seidelin Dam