kan Tele2 levere bærelinje eller ej? - del~
Fra : Peter D.

Dato : 25-09-06 14:35

Hejsa....

Jeg har lovet at jeg ville fortælle om Tele2 kunne levere bærelinie, og ja,
det kan de, og det lykkedes fint her.....
Fra og med idag kl. 8.00 har vi været koblet til Tele2adsl via
bærelinie......
Pris for bærelinie oprettelsen var 395.- + 40.-/md.....

Nu er det så sådan at vi i mellemtiden har fået tilbudt medarbejderbredbånd,
via TDC, men da TDC fik at vide at vi havde bærelinie var deres umidelbare
svar at den skulle nedlægges og at TDC så skal oprette en ny bærelinie til
950.- + 40.-/md.....

Men efter at have gravet lidt i det, og talt med et par søde mennesker hos
TDC, kom det frem at TDC godt kan lægge ADSL ind på en Tele2 bærelinie......
Jeg fik efterfølgende dette bekræftet af Tele2.......

Så om kort tid vil jeg afprøve om det også kan lade sig gøre i praksis,
altså TDC medarbejderbredbånd på Tele2 bærelinie.....

- ja ja, jeg er ude på at få problemer.....

--
Peter

Fra : KsNa

Dato : 25-09-06 19:01

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså TDC medarbejderbredbånd på Tele2 bærelinie.....
>
> - ja ja, jeg er ude på at få problemer.....

Hvis du kun har telefon hos TELE2 er det ikke noget problem, men har du også
ADSL fra TELE2 er der et problem, du kan jo ikke have ADSL fra begge
udbydere samtidig.

Mvh
Kim

Fra : Peter D.

Dato : 26-09-06 05:43

Hej.

Jeg har ikke telefon, men som sagt bærelinie fra Tele2.....
- men det skulle heller ikke give problemer, efter hvad både TDC og Tele2
siger....

Det der er tricket her og nu er at hvis jeg får lagt TDC-adsl ind på min
Tele2 bærelinie (som både TDC og Tele2 siger er muligt), så spare jeg 950.-
i oprettelse for en bærelinie hos TDC...... (jeg har jo allerede en fra
Tele2)

Jeg er godt klar over at jeg så er nød til at opsige mit Tele2ADSL
abonnement, for at kunne få TDC-medarbejderbredbånd, men det er en helt
anden snak....

--
Peter

Fra : Søren Friis

Dato : 29-09-06 11:45

Hej Peter,

Jeg sendte en e-mail til Tele2 og spurgte om de ville oprette en
bærelinie, men fik svaret at det kostede 950 kr. Hvad skal jeg gøre for
at få den til 395?

Mvh søren

Fra : Peter D.

Dato : 29-09-06 12:53

Hej.....

Nu fik jeg godt nok konverteret min fra ISDN til Bærelinie for 395.-, men i
nedenstående prisliste står der rent faktisk:
"oprettelse af bærelinie 395.-"

<http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser>

--
Peter

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 30-09-06 22:19

Tja

I sidste ende er det jo TDC der leverer basislinien, om selskabet
hedder Tele2 eller noget helt tredie.

Så mon ikke TDC kan konvertere på sit eget produkt, som Tele2 jo i
realiteten kun videresælger.

Og fordi TDC påstår at det ikke kan lade sig gøre i første omgang, er
det simpelthen fordi de stadigvæk hænger ved deres monopoldage.

Fra : Peter D.

Dato : 01-10-06 16:49

Hej.

Selvfølgelig kan TDC, hvis de vil...... det er jeg ikke ét sekund i tvivl
om.....

Men det er sådan set også lige meget om de kan konvertere eller ej, jeg skal
betale 40.-/md uanset om det er hos Tele2 eller TDC.....

Det der er sjovt er at den oprettelse som TDC tager 950.- for, den koster
kun 395.- fra Tele2, som vidresalgsprodukt..... Normalt ville en ekstra
mellemhandler (Tele2) fordyre et produkt, men ikke her.....

--
Peter