Langsomt ADSL fra CyberCity?
Fra : Mike

Dato : 22-09-06 23:05

Hej,

Jeg har i dag fået solo fra Cybercity med en 8Mbit forbindelse. Jeg synes
dog at der går utrolig laaaang tid fra man taster adressen i explorer til
siden man vil ind på, kommer frem. Det gik en del hurtigere med min gamle
4Mbit forbindelse fra TDC Kabel TV. Er det meget normalt at man skal igennem
så mange hop hos Cyber City før man kommer derhen i verden man vil?

8 sek. fra jeg trykker enter til tdc.dk begynder at komme frem.
24 sek. fra jeg trykker enter til dmi.dk til den begynder at komme frem.
5 sek. fra jeg trykker enter til tv2.dk til den kommer frem.

Det svinger rigtig meget hvor lang tid der går fra jeg taster, til jeg
kommer frem. F.eks. har jeg lige testet dmi.dk igen og nu tager det kun 5
sekunder. Men generelt går det langsomt.

Fra : John

Dato : 22-09-06 23:16

Et gæt: Det er softwaren i din router den er gal med....Jeg gætter
på at du har en Zyxel Prestige 650R-31 ?

Uanset model så prøv at opdatere firmwaren i din router..

Læs mere her:
http://koksby.dk/index.php?id=zyxel#surf

Fra : Mike

Dato : 22-09-06 23:47

"John" <johnm@johnm.com> skrev i en meddelelse
> Et gæt: Det er softwaren i din router den er gal med....Jeg gætter
> på at du har en Zyxel Prestige 650R-31 ?
>
> Uanset model så prøv at opdatere firmwaren i din router..

Det lader til at have afhjulet problemet

Fra : Mike

Dato : 23-09-06 19:45

"Mike" <nosp@m> skrev i en meddelelse
> Det lader til at have afhjulet problemet

Og dog.. Jeg har hentet den nyeste driver fra Zyxel, og nu kører det en
smule hurtigere, men det halter altså stadig en hel del synes jeg

Fra : rl

Dato : 24-09-06 12:53

> Og dog.. Jeg har hentet den nyeste driver fra Zyxel, og nu kører det en
> smule hurtigere, men det halter altså stadig en hel del synes jeg

Godt jeg ikke valgte at droppe min altid fungerende 4 mbit ved webspeed til
fordel for CC. Man betaler vel også for service.

Fra : Mike

Dato : 24-09-06 15:33

"rl" <r-lauritsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Godt jeg ikke valgte at droppe min altid fungerende 4 mbit ved webspeed
> til fordel for CC. Man betaler vel også for service.

Nej, ikke hos CyberCity Solo Men anyway, efter at have rodet med Zyxel
routeren, og ændret på nogle paramtre, så kører det nu perfekt. Siderne
kommer med det samme, og min linje er blevet testet til 8Mbit hos
internetkvalitetsguiden. Så nu er jeg kun glad for at jeg sparer mange penge
i forhold til tidligere!

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 24-09-06 19:29

>Men anyway, efter at have rodet med Zyxel routeren, og ændret på nogle
>paramtre, så kører det nu perfekt.

Vil du dele med os andre hvad du har ændret på?

Mvh Morten

Fra : Mike

Dato : 24-09-06 22:30

"Morten Astrup Christensen" <astrupFJERNMIG@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil du dele med os andre hvad du har ændret på?

Jeg opdaterede først min firmware. Efterfølgende brugte jeg det tip som er
beskrevet her: http://koksby.dk/index.php?id=zyxel#surf man kan dog ikke
skrive mere end 4 cifre ind i routeren, så det tip med at man skal skrive
19320, duer ikke. Jeg skrev istedet 9999, da det er tetteste man kan komme
på toppen. Herefter kører internettet super hurtigt

Fra : Henrik Brandt

Dato : 14-10-06 13:58

Mike skrev:
> [...]
> 19320, duer ikke. Jeg skrev istedet 9999, da det er tetteste man kan komme
> på toppen. Herefter kører internettet super hurtigt

Jeg har samme problem, men Cybercity har desværre ikke nogen nyere
firmware til routeren end den det kører med i forvejen. Er der nogen der
har fundet en nyere firmware end 3.40(KL.4)_20041102 ??

Jeg har prøvet at telnette til routeren, men kan ikke rigtigt komme ind
på den. Skal man telnette til en bestemt port for at komme ind ?

- Henrik

Fra : Pico

Dato : 23-09-06 22:29

Mike wrote:
> [...]
> 24 sek. fra jeg trykker enter til dmi.dk til den begynder at komme
> frem. 5 sek. fra jeg trykker enter til tv2.dk til den kommer frem.

Ja det nogle lange ventetider du har, jeg har en 8 MB fra CPH-Metronet
og har lige nu, ca. 24 timer forskudt for dig, prøvet at tage tid på de
adr du opgav. TDC var lidt langsom, ca 4 sek. de 2 andre var der på ca 1
sek.
Pico