Eget DSL modem med Ethernetsnitflade til C~
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-09-06 09:17

Hej

Der har sikkert været spurgt om dette her før ... men ...

Jeg har i dag en fornuftig router (Cisco 1841)
Jeg skal til at bruge Cybercity.
Cybercity levere deres egen DSLRouter, den er jeg ikke intresseret i at
bruge.
Medmindre jeg kan sætte den op som bridge.

Er der nogen der har erfaringer med at bruge eget DSL modem på Cybercity
forbindelser, lige som hos TDC, så man får en Ethernetsnitflade ?

Hvad skal man kigge efter med hensyn til modem ?

Er der nogen der har fået sådan et setup til at virke ?

(Jeg kunne godt købe ADSL WIC til router med den er lidt for dyrt syntes jeg
)

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-09-06 09:37

On Mon, 18 Sep 2006 10:17:02 +0200, "Thomas Thomsen"
<*nospam*chip@fsclnospam.dk> wrote:

> Jeg har i dag en fornuftig router (Cisco 1841)
> Jeg skal til at bruge Cybercity.

Overvej at bruge en ADSL WIC med din 1841 isf. et separat modem.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-09-06 13:45

Ja ja .. det ville være den bedste løsning.
Men det er så "dyrt".. når man sammenligner med hvad et DSL modem koster.

/Thomas

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 18-09-06 16:43

Jeg har lige selv bestilt et ADSL modem til at bruge på min Cybercity fordi
den som de leverer simpelthen er for ringe. Efter at have googlet lidt og
fået noget hjælp i dk.edb.netværk, har jeg nu bestilt en Linksys AG241 som
er ADSL modem med 4-port switch, som jeg har tænkt mig at sætte før den
trådløse router jeg har i forvejen.

Det jeg har læst mig frem til er, at alle modems skulle fungere med
Cybercity sålænge de har PPPoA.

/morten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-09-06 17:57

On Mon, 18 Sep 2006 17:43:11 +0200, "Morten Astrup Christensen"
<astrupFJERNMIG@gmail.com> wrote:

> [...]
> er ADSL modem med 4-port switch, som jeg har tænkt mig at sætte før den

Linksys AG241 er faktisk en ADSL-router (inkl. en switch).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-09-06 18:44

> Linksys AG241 er faktisk en ADSL-router (inkl. en switch).

Yep og så er jeg ligelangt.

/Thomas

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-09-06 17:03

Thomas Thomsen <*nospam*chip@fsclnospam.dk> skrev 2006-09-18:
> Medmindre jeg kan sætte den op som bridge.

En lidt dyr løsning er at kigge på
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/global_ip/

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 18-09-06 18:56

> En lidt dyr løsning er at kigge på
> http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/global_ip/
>
> Martin
> --

Ja .. den er ikke så spændende.

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 19:53

"Thomas Thomsen" <*nospam*chip@fsclnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har fået sådan et setup til at virke ?
>
> (Jeg kunne godt købe ADSL WIC til router med den er lidt for dyrt syntes

Jeg tror løsningen du leder efter er D-LINK 300T modem.
Jeg satte sådan et op for et par år siden for en ven som havde CC, og det
kørte glimrende.

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 19-09-06 11:36

> Jeg tror løsningen du leder efter er D-LINK 300T modem.
> Jeg satte sådan et op for et par år siden for en ven som havde CC, og det
> kørte glimrende.
Det lyder rigtigt spændende.

Er der noget specialt man skal holde øje med eller gøre ?

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 18:06

> Det lyder rigtigt spændende.
>
> Er der noget specialt man skal holde øje med eller gøre ?
>
> /Thomas

Ja , det er ved at være lang tid siden, så jeg kan ikke huske alle
detaljerne, men jeg fik gravet de gamle indlæg frem.
Så her er lidt læsestof.

http://groups.google.dk/group/dk.edb.netvaerk/browse_frm/thread/47cdf7cdccf77af6/c7f1c0e14b04b2e4?lnk=st&q=d-link+300t+cybercity&rnum=4&hl=da#c7f1c0e14b04b2e4

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/browse_frm/thread/5363b4157cdfb2ca/ae1eaf3c89021224?lnk=st&q=d-link+300t+cybercity&rnum=2&hl=da#ae1eaf3c89021224

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 19-09-06 18:31
Fra : Henrik Larsson

Dato : 18-09-06 20:00

> Cybercity levere deres egen DSLRouter, den er jeg ikke intresseret i at
> bruge.
> Medmindre jeg kan sætte den op som bridge.

Det kan du hvis det er Zyxel 650R-31 du har.

Jeg har brugt nedenstående løsning i et stykke tid som fungerer fint:
http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.udbydere.xdsl/msg/cb7d56de2357a294?dmode=source&hl=en

Routeren går ikke mere ned nu end den gjorde før

Mvh Henrik