Problemer med at connecte Nokia til PC.
Fra : Kasper Madsen

Dato : 26-09-06 16:08

Hej gruppe.
Jeg har en nokia 6610i, og har i en brandert fået smadret displayet (tror
bare det er displayet, for jeg kan låse den op (ved at tænde, vente lidt og
indtaste koden - jeg kan desuden ringe op og modtage opkald). Jeg vil
utroligt gerne have de ting (telefonbog især) som ikke ligger på simkortet
men på selve telefonen. Så jeg har købt et datakabel (ca-42) og downloadet
Nokia PC Suite. Men den finder ikke telefonen inde i "Få Forbindelse"
menuen? Er der nogle ting man skal indtaste på selve telefonen (jeg kan jo
ikke se om der også kommer en menu op på den). Telefonen lyser når jeg
sætter data-kablet i, så den registrerer at det er der. Kan nogen hjælpe?
På forhånd 1000 tak.
Mvh Kasper

PS: Ideer til hvordan jeg ellers kan få fat i min data er også meget
velkommen.

Fra : Andseman - 6400

Dato : 26-09-06 16:26

Du har vidst et mindre problem her....

Jeg ved ikke lige helt hvordan du kan få data flyttet fra telefonen til
simkortet, når du ikke kan se displayet.

Alt. er at købe et nyt LCD display til 189,- hos bl.a. mytrendyphone.dk +
fragt.

Fra : Kasper Madsen

Dato : 26-09-06 17:18

> [...]
> simkortet, når du ikke kan se displayet.
>
> Alt. er at købe et nyt LCD display til 189,- hos bl.a. mytrendyphone.dk +

Tak for det hurtige svar.
Det er muligt jeg bare køber et nyt display så. Er det noget man kan montere
selv? Jeg har ikke 10 tommelfingre, men er dog heller ikke elektriker
Mvh Kasper

Fra : Andseman - 6400

Dato : 26-09-06 17:32

Jeg er heller ikke elektriker, og har heller ikke 10 tommelfingre....

Har skiftet mange LCD displays efterhånden, mest SE.
Har i den forb. købt et værktøjs sæt hos T-Hansen til 40,-

Det er meget nemt at skifte selv.
Hvis du skulle få problemer, så findes der en guide, hvordan man gør det, på
nettet - kan ikke lige adr i de øverste etager....Men prøv med hjælp med
Google.

Held og lykke med 'projeket'...

Fra : Kasper Madsen

Dato : 26-09-06 22:06

> Har skiftet mange LCD displays efterhånden, mest SE.
> Har i den forb. købt et værktøjs sæt hos T-Hansen til 40,-

> Held og lykke med 'projeket'...

Mange tak for hjælpen. Jeg har bestilt et nyt display, og ser om jeg kan få
det til at virke
Mvh Kasper

Fra : Henrik Madsen

Dato : 26-09-06 22:35

On Tue, 26 Sep 2006 23:05:35 +0200, "Kasper Madsen"
<desmersnaps@hotmail.com> wrote:

>Mange tak for hjælpen. Jeg har bestilt et nyt display, og ser om jeg kan få
>det til at virke
>Mvh Kasper

Super godt råd..

Løsn de 6 torx skruer og løft forsigtigt op i hele display unit'en.
Oppe i toppen til højre sidder displayet fast i et stik. FÅ listet
noget spidst, f.eks en stanley knivblad ind og lirk connectoren fra
hinanden...De stik der er loddet på selve printet sidder i nogle meget
små og tynde loddeøer hvor forbindelsen til dem kommer op gennem
printet med nogle mikro-via's og får du rykket det stik af printet så
kræver det en del fingerspitzgefuhl at få telefonen til at funke
overhovedet igen med display.

Du kan se hvad der hører til display stik og hvad der ikke gør når du
får det nye display hjem.

Henrik

Fra : Kasper Madsen

Dato : 27-09-06 21:46

> Har skiftet mange LCD displays efterhånden, mest SE.
> Har i den forb. købt et værktøjs sæt hos T-Hansen til 40,-

Er det dette sæt? Vi har nemlig en t-hansen lige i nærheden, og så smutter
jeg da bare ned og køber det samme
http://www.thansen.dk/product.asp?c=752339643&n=313479617&pn=313483608

Mvh Kasper

Fra : Andseman - 6400

Dato : 28-09-06 05:14

Her er 2 sæt du kan vælge imellem....

http://www.thansen.dk/products.asp?c=752388136&n=283057621

Jeg har sættet til venstre til 39,-

Fra : Kasper Madsen

Dato : 28-09-06 11:27

Ok, tak
Jeg har nu fået fat i en skruetrækker og skruet skruerne ud. Jeg ved bare
ikke hvordan jeg får listet stikket i højre hjørne fra hinanden uden at
ødelægge noget. Den eneste billede-guide jeg har kunnet finde på nettet er
denne http://uselessinfo.pwp.blueyonder.co.uk/dismantle6610i.htm, og den er
ikke til megen hjælp mht. til stikket. Er det de små hvide dippedutter jeg
skal pille ved, oder was. Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget i det
"stik" der giver specielt megen mening at pille ved fremfor andet
Hmmmm...

Mvh Kasper

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-09-06 23:31

On Thu, 28 Sep 2006 12:26:57 +0200, "Kasper Madsen"
> [...]

>skal pille ved, oder was. Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget i det
>"stik" der giver specielt megen mening at pille ved fremfor andet

Stikket er bare et han og et hun der er trykket sammen...Det vigtigste
er at du ikke får vredet display connectoren mens den løsnes..

Henrik

Fra : Kasper Madsen

Dato : 29-09-06 01:00

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Stikket er bare et han og et hun der er trykket sammen...Det vigtigste
> er at du ikke får vredet display connectoren mens den løsnes..
>
> Henrik

Jeg har nu fået samlet telefonen med det nye display, og det virker som det
skal.
1000 tak for hjælpen Andseman og Henrik. Det var lækkert at få alle mine
kontakter mv. tilbage
Mvh Kasper

Fra : Andseman - 6400

Dato : 29-09-06 05:27

Velbekomme fra mine side af.
Og lad nu være med at nyde alkohol sammen med mobilen en anden gang....