Unlock af gl. Nokia? fra Telia?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 20:06

Hej - min søster har en gammel Nokia af ukendt model der skal låses op fra
Telia - hvordan griber jeg dét an?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 20:30

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hej - min søster har en gammel Nokia af ukendt model der skal låses
> op fra Telia - hvordan griber jeg dét an?

I telefonen (vistnok en 2310) står et nummer:

"xxxxxx/xx/xxxxxx/x" - er dét emei-nummeret og er det et man skal bruge ved
unlockningen?
Hans

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 21-09-06 20:32

Hvis telefonen er mere end 6 måneder gammel, så er dette et godt sted at
starte: http://telia.dk/privat/kundeservice/mobil/kode

--

Troels Vognbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 20:52

Troels Vognbjerg skrev:

> Hvis telefonen er mere end 6 måneder gammel, så er dette et godt sted
> at starte: http://telia.dk/privat/kundeservice/mobil/kode

Tak skal du ha!

Telia skriver dog:

"Der er sket en fejl.
For at vi kan finde operatørlåsekoden til dig, skal IMEI nummer og
mobilnummer passe sammen.

snip

Du skal bruge det oprindelige mobilnummer
Du skal taste det mobilnummer, du fik sammen med mobilen, da du købte den
hos Telia eller Orange. Også selv om du har skiftet nummer siden da."

Både min søster og svoger hævder hårdnakket at telefonen er "født" med dét
tlf.nummer jeg hakkede ind - og emei-nummeret har vi dobbelttjekket.

Hvad så?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 21:02

Hans Paulin (6310) skrev:

> Både min søster og svoger hævder hårdnakket at telefonen er "født"
> med dét tlf.nummer jeg hakkede ind

Har det nogen betydning at det er et "erhvervsnummer" det drejer sig om?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 21:12

Hans Paulin (6310) skrev:

> Har det nogen betydning at det er et "erhvervsnummer" det drejer sig
> om?

Kan se "Sonofon"-butikken i Sønderborg er "Telia"-forhandler, så de må vel
ku låse den op!?
Hans

Fra : Jakob

Dato : 21-09-06 22:21

Hans Paulin (6310) wrote:

> Kan se "Sonofon"-butikken i Sønderborg er "Telia"-forhandler, så de må vel
> ku låse den op!?

De er ikke Telia forhandler...
Men hvis du går 200 m længere op af gågaden så finder du en telia butik
så det vil jeg anbefale og gå hen til :)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 21:24

Jakob skrev:

> De er ikke Telia forhandler...

Nå, okay - prøvede bare lige med Eniro

> Men hvis du går 200 m længere op af gågaden så finder du en telia
> butik så det vil jeg anbefale og gå hen til :)

Er det den dér "Grønnings foto" eller hvad?
Hans

Fra : Jakob

Dato : 21-09-06 22:33

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er det den dér "Grønnings foto" eller hvad?

Eehmmm mener der lå en stof butik derinde for nogle mdr siden...det er
oppe ved Gode toner...også 10 meter op mod føtex...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 21:38

Jakob skrev:

> Eehmmm mener der lå en stof butik derinde for nogle mdr siden...det er
> oppe ved Gode toner...også 10 meter op mod føtex...

Ja, Krak siger "PRINZESS", som er/var en stof/symaskine-forretning - men det
ka være der er kommet en ny én forretning dér...
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 21:41

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ja, Krak siger "PRINZESS", som er/var en stof/symaskine-forretning -
> men det ka være der er kommet en ny én forretning dér...

Derudover er/var fotoforretningen overfor PRINZESS Telia-forhandler osse -
jeg købte en Alcatel One Touch dér for en del år siden
Hans

Fra : Jakob

Dato : 21-09-06 22:48

Hans Paulin (6310) wrote:

> Derudover er/var fotoforretningen overfor PRINZESS Telia-forhandler osse -
> jeg købte en Alcatel One Touch dér for en del år siden
Tager fra :
http://telia.dk/omtelia/findforhandler

Sønderborg
Perlegade 71
6400 Sønderborg
Tlf: 80404444

Man-tors: 10.00-17.30
Fredag: 10.00-18.00
Lørdag: 10.00-13.00
Lang lørdag: 10.00-15.00

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 22:04

Jakob skrev:

> Tager fra :
> http://telia.dk/omtelia/findforhandler
>

> Sønderborg
> Perlegade 71

Ja, hvor Krak så siger PRINZESS

Nå, jeg finder dem nok - tak for hjælpen! :)
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-09-06 09:16

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nå, jeg finder dem nok

Der lå ganske rigtigt en ny Telia-butik dér - og de låste mobilen op på 3
minutter
Hans