Antal aktier
Fra : Merete

Dato : 30-08-06 22:11

Hej

Jeg håber dette er den rigtige gruppe

Jeg er ved at skrive en opgave hvor jeg bla. skal bruge markedsværdien af
forskellige "virksomheder", ex. Den Danske Bank - og jeg ved at
markedsværdien er antallet af aktier ganget med kursen. Men synes ikke
rigtigt jeg kan finde nogle steder hvor der står hvor mange aktier der er.
Er der nogen der kender til en side hvor man kan se antallet af aktier og
den nuværende kurs, findes en sådan side overhovedet?

På forhånd tak

Mvh Merete

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-08-06 22:56

Den 30-08-06 23.10 skrev Merete følgende:

> Er der nogen der kender til en side hvor man kan se antallet af aktier og
> den nuværende kurs, findes en sådan side overhovedet?

Det er jeg helt sikker på, at du kan inde på Fondbørsens hjemmeside på
http://www.cse.dk. Du skal vist ind og finde oplysninger om de enkelte
selskaber - jeg kan desværre ikke tjekke, for Fondsbørsen har besluttet,
at deres hjemmeside ikke skal virke i andre browsere end IE.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Merete

Dato : 30-08-06 23:02

> [...]
> selskaber - jeg kan desværre ikke tjekke, for Fondsbørsen har besluttet,
> at deres hjemmeside ikke skal virke i andre browsere end IE.

Jeg har været derinde og kigge og synes ikke umiddelbart jeg kan finde det?

Mvh merete

Fra : K_T

Dato : 31-08-06 06:07

> [...]
> selskaber - jeg kan desværre ikke tjekke, for Fondsbørsen har besluttet,
> at deres hjemmeside ikke skal virke i andre browsere end IE.

Mon ikke det er dig der besluttet at være udenfor ved at vælge en eller
anden browser med en så lille markedsandel at det aldrig vil kunne betale
sig at udvikle, vedligeholde og drifte en adgang til den.
Det glæder mig at Fondsbørsen sørger for at holde udgifterne nede!

Knud

Fra : Jakob

Dato : 31-08-06 17:18

K_T wrote:

> Mon ikke det er dig der besluttet at være udenfor ved at vælge en eller
> anden browser med en så lille markedsandel at det aldrig vil kunne betale
> sig at udvikle, vedligeholde og drifte en adgang til den.

Fondsbørsen behøver såmænd ikke gøre nogle specielle tiltag for at deres
side er kompatibel med andre browsere end IE. De kan bare overholde
standarderne for HTML, CSS osv. når de designer deres hjemmeside. Så går
det mere eller mindre af sig selv. Det fungerer godt for rigtig mange
hjemmesider.

--
Jakob

Fra : K_T

Dato : 31-08-06 17:28

"Jakob" <jtonospam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> standarderne for HTML, CSS osv. når de designer deres hjemmeside. Så går
> det mere eller mindre af sig selv. Det fungerer godt for rigtig mange

Hvilke standarder?
Der er vist meget forskellig opfattelse af, hvad standard er afhængig af,
hvilken 'religion' man tilhører.

Knud

Fra : Jakob

Dato : 01-09-06 11:41

K_T wrote:

> Hvilke standarder?

World Wide Web Konsortiet står for udviklingen af HTML. Se f.eks.
http://www.w3.org/MarkUp/

> Der er vist meget forskellig opfattelse af, hvad standard er afhængig af,
> hvilken 'religion' man tilhører.

Næh det tror jeg ikke... Valg af browser derimod, er nok for nogle et
religiøst/politisk spørgsmål. Mit eget valg af Firefox som browser,
skyldes mest at det indeholder nogle funktioner som jeg er glade for.

FUT er sat til news:dk.edb.internet.webdesign.html

--
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-08-06 20:46

Den 31-08-06 18.18 skrev Jakob følgende:

> Fondsbørsen behøver såmænd ikke gøre nogle specielle tiltag for at deres
> side er kompatibel med andre browsere end IE. De kan bare overholde
> standarderne for HTML, CSS osv.

Faktisk får de en lærestreg i øjeblikket, sidst jeg tjekkede siden i en
IE 7.0-beta, virkede den ikke korrekt. Så ikke nok med at der ikke er
nogen besparelse i forhold til at overholde standarderne, der er faktisk
en direkte ekstraudgift ved det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : alexbo

Dato : 30-08-06 23:56

"Merete" skrev

> [...]
> Er der nogen der kender til en side hvor man kan se antallet af aktier og
> den nuværende kurs, findes en sådan side overhovedet?

Euroinvestor aktier "selskab" profil

Du får endda markedsværdien

http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockProfile.Aspx?StockId=235240

mvh
Alex Christensen

Fra : Merete

Dato : 31-08-06 00:49

> Euroinvestor aktier "selskab" profil
>
> Du får endda markedsværdien
>
> http://www.euroinvestor.dk/Stock/ShowStockProfile.Aspx?StockId=235240

Mange tak

Men jeg får da ikke oplyst markedsværdien? Jeg får oplyst antal aktier og
deres pålydende værdi? Disse gange sammen giver aktiekapitalen men ikke
markedsværdien..

Eller har jeg overset noget?

Mange tak for hjælpen

Fra : Merete

Dato : 31-08-06 00:54

"Merete" <hardwoman18@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men jeg får da ikke oplyst markedsværdien? Jeg får oplyst antal aktier og
> deres pålydende værdi? Disse gange sammen giver aktiekapitalen men ikke

Ups har fundet - bare mig der var lidt for hurtig - mange tak for hjælpen !

En sidste ting - hvor kan man søge profiler for andre virksomheder?

Merete