usb port
Fra : John Faurholt

Dato : 17-09-06 08:30

--
Hejsa

I Windows er der en funktion der sikrer at man kan fjerne en usb
Jeg har lige mistet nogle data fra mit mini sd kort til min mobil tlf,
idet jeg tog kotl‘seren fra pc'n

venlig hilsen
John Faurholt

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-09-06 13:06

On 17 Sep 2006 07:30:07 GMT, John Faurholt wrote:

> [...]
>kortl ser uden at del gge data, hvad g r man med sit os2 system?
>Jeg har lige mistet nogle data fra mit mini sd kort til min mobil tlf,

Hvis kortet sidder i maskinen når du starter op, er det eneste du kan gøre
er at lukke den ned før du tager kortet ud. Da kortet så sættes op som en
permanent disk.

Hvis kortet ikke sidder i maskinen, knaldes den op som et flytbart drev.
Det betyder at du kan foretage en "Eject Disk" (Kontekstmenu). Når
drevikonet forsvinder kan du tage kortet ud.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
!tagline

Fra : steen bondo

Dato : 17-09-06 13:25

Peter Jespersen wrote:

Hej Peter,

Noget lignende:

Hvis jeg tilgår mit XD kort fra GUI'en, kan kortet ikke læses af
kameraet bagefter - Der var blevet lagt en "WP ROOT. SF" på kortet, og
det fattede kameraet ikke. Nøjes jeg derimod med at tilgå kortet fra en
prompt, er der ingen problemer.!!

> Hvis kortet ikke sidder i maskinen, knaldes den op som et flytbart drev.
> Det betyder at du kan foretage en "Eject Disk" (Kontekstmenu). Når
> drevikonet forsvinder kan du tage kortet ud.

Og takket være dig!, er jeg blevet opmærksom på <eject.exe> - den skal
prøves næste gang. Det må være den rigtigste måde at slippe kortet på.

hilsen / regards
--
steen - kajakparadis.dk <X> filshuse-teltplads.dk
---

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-09-06 13:42

On Sun, 17 Sep 2006 12:24:41 +0000, steen bondo wrote:

> [...]
>kameraet bagefter - Der var blevet lagt en "WP ROOT. SF" på kortet, og
>det fattede kameraet ikke. Nøjes jeg derimod med at tilgå kortet fra en

Hmmmm, har du prøvet PhotoGet/2 ????
Bruger den selv i forbindelse med mine MS.

Fra : steen bondo

Dato : 17-09-06 22:08

Peter Jespersen wrote:

> Hmmmm, har du prøvet PhotoGet/2 ????

Næ - jeg er fint tilfreds med at tilgå kortet som en anden HD.
Billeder+film bliver lagt ind i foldere efter samme opskrift jeg brugte
til papirbillederne - og samme database fortsætter bare.

hilsen / regards

Fra : Allan

Dato : 22-09-06 16:02

On Sun, 17 Sep 2006 12:24:41 UTC, steen bondo <spamfrit@paradis.dk> wrote:

> Og takket være dig!, er jeg blevet opmærksom på <eject.exe> - den skal
> prøves næste gang. Det må være den rigtigste måde at slippe kortet på.

Ja, og den virker osse selvom USB enheden sidder i under boot.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-09-06 14:14

On 22 Sep 2006 16:01:57 +0100, Allan wrote:

>Ja, og den virker osse selvom USB enheden sidder i under boot.

OK - hvilke USBMSD options har du sat ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Drive Not Ready--(R)etry, (G)oto Impulse, (C)all Geordi

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-09-06 13:02

On Sat, 23 Sep 2006 13:13:57 +0200 (CEST), Peter Jespersen wrote:

OK, Photoget/2 gør ellers et meget enkelt job ganske clean - nemlig at
overføre billeder fra et sted, til et andet, uden at der kommer noget
OS/2-eCS snavs på kildestedet og så er der yderligere den mulighed at
billederne kan omdøbes til tid og dato navne.

Men hvis man allerede har lavet en grovsortering på sticken i forvejen er
det nok hurtigere at gøre det i hånden med FC/2 eller lignende

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
For God's sake get off! She's dead, Jim!

Fra : Allan

Dato : 29-09-06 17:44

On Sat, 23 Sep 2006 11:13:57 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@tiscali.dk> wrote:

> OK - hvilke USBMSD options har du sat ?